خداوند عاقبت مارشال دوستم را بخیر کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۰    ۱۳۹۹/۴/۲۵ کد خبر: 164179 منبع: پرینت

اشرف غنی و کرزی همیشه مارشال دوستم را به نسل کشی و جنگ سالار بودن متهم می کردند و بارها طرح ترور و برداشتن فیزیکی آن را برنامه ریزی و اجرا کردند که خوشبختانه موفقانه نبود.

پشتونیست ها وقتی برنامه حذف افراد موثر را در دستور کار قرار دهند؛ وی را بزرگ می‌کنند، برایش مدال افتخار می دهند جشن و مراسم برگزار می کنند و در پایان برایش مراسم فاتحه در ارگ برگزار می کنند نمونه اش مارشال فهیم، استاد ربانی بود که چنین کردند. دوستم تنها باز مانده دوران مقاومت بر ضد طالبان است که حضوری موثر و لشکر عظیم وفادار در سایه دولت را دارد دولت فاشیستی که بر ضد اقوام دندان تیز کرده است بر همه اقوام غیر پشتون به دیده تردید و دشمن می نگرند به ویژه اینکه بسیاری از پشتون های افراطی طالب غیر طالب خاطرات ناگوار از شکست هایشان در برابر دوستم در دوران‌های مختلف جنگ ناپایان این کشور دارند که در دولت حضوری فعال دارند زندگی و ماندن مارشال دوستم را تحمل نخواهند کرد.

دولت جدید اشرف غنی برخلاف پنچ سال گذشته از قدرت اجرای و تصمیم گیری بیشتری بر خوردار است از اینرو مارشال دوستم مراقب دشمنان دیرینه اش که افراط گرایان دینی و غیر دینی پشتون که نفرت عمیق از آن دارند باشد که داستان حبیب الله کلکانی، مزاری، قیصاری، استاد ربانی و مارشال فهیم بر آن تکرار نشود بعد از مراسم اعطای رتبه مارشالی مراسم فاتحه خوانی برای آن در ارگ برگزار کنند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال دوستم
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   Asadullah Nadim
سه مارشال:
به آن دو اعطا کرده بودند و این یک ستاند.

>>>   Zijad Yadgari
مارشال دوستم مستحق رتبه مارشالي وقتي بود كه اشغالگران پاكستاني را زير نام طالب سرنگون كرده بود
و دو مارشال ديگر مستحق نبودند
يكي آن بر اساس خويش خوري توسط برادرش داده شده بود
و دومي در بدل تسليمي اقتدار سياسي ( معامله ) مارشال شده بود

>>>   Zijad Yadgari
مارشالي يك رتبه نظامي است بايد توسط ريس جمهور با ترتيبات و آمادگي هاي ويژه نظامي تفويض ميشد
ريس مصالحه را به نصب رتبه مارشالي چي ؟؟؟
براي مارشال دوستم مباركباد ميگويم
اما كم بيني و تحقير ارگ قابل درك است

>>>   Rahmatullah Nabil
تفويض رتبه مارشالى را به جناب مارشال #عبدالرشید_دوستم، اعضا و هواداران حزب جنبش ملى اسلامی افغانستان تبریک می‌گویم.
گرچند تفویض رتبه مارشالی به جناب عبدالرشید دوستم میان اقشار مختلف افغانستان با گرمی‌ها و سردی‌ها توسط مردم افغانستان استقبال گردید، اما بهترین داور تاریخ خواهد بود.
با این‌همه حرف کوتاه من در خصوص تفویض بلندترین رتبه نظامی به جناب عبدالرشید دوستم اینست که؛ هر كه آب از دم شمشير خورد، نوشش باد!
باید گفت؛ امروز افغانستان بيشتر از هر زمان ديگر به وحدت و يك‌پارچه‌گی ضرورت جدی دارد.

>>>   به جای اینکه عبدالله ایزک نشان مارشالی پلاستیکی را بر شانه دوستم آویخت بهتر بود که پله چپ (ک) بی بی گل امیر را آویزان می‌کرد که دوستم دیگر از لواطت دست بردار می‌شد

>>>   فاتحه ترور دوستم بزودی در ارگ.
ترور سران اقوام تاجیک هزاره ازبیک توسط فاشیستهای افراطی پشتون به سرکرده گی غنی و کرزی از سالها قبل شروع و تا اخر ادامه خواهد داشت. بزرگان مشل جنرال داود داود جنرال سید خیلی جنرال شاه جهان نوری استاد سید مصطفی کاظمی استاد ربانی مارشال فهیم توسط کرزی خاین ترور شد. و بزرگان مشل مزاری هم توسط برادران کرزی و غنی ترور شد.

>>>   غنی احمدزی خاین منافق اول جشن میگیرد بعد فاتحه.
دوستم هم ادم بیعقل که هیچ عقل نمیگیرد و از اشتباهات گزشته خود درس عبرت نمیگرد. یگ مشل است میگه سری حیوان باور و اعتبار کن اما سری پشتون نه به هیچ وجه.

>>>   اما این بار به یاد داشته باسید این مارشال دوستم است که جنازه اشرف غنی احمدزی را میخواند.
غنی جز مرگ راهی ندارد.
یا خودش باید بمیرد یا امریکایی ها طارق و مریم را خواهند کشت و حال انتخاب با غنی احمد زی است.
مارشال دوستم میماند تا گلیم طالب را از افغانستان جمع کند.
پاکستان گور خوانده و هر بار که خواسته به اهدافش برسد مردی از مردان این سرزمین حقه و نیرنگ اش را نقش خاک گرده.
به گلبیدین نگاه کنید که حاصل سالها تلاش و سرمایه گذاری پاکستان بود و عامل تخریب کابل مگر امروز ذلیلانه از خیرات امریکایی ها شب و روز میگذراند و کسی به دهنش پیاز هم پوست نمیکمد.
عاقب طالب و طالب دوستان و کرزی و غنی بهتر از گلبیدین نیست.
کرزی به کرز رفته نمیتواند.
غنی بر سر زمین های غصبی پدری اش قدم زده نمیتواند اما دوستم در قلب مردم خود جا دارد .
گلبیدین در امام صاحب زاده شد مگر تا حال یک بار هم جرئت نکرد در محل خاک بازی ایام طفولیت برای احیای خاطرات گذشته قدم گذارد.
مگر دوستم در قلب مردم خود جا دارد.
مارشالی ات ای مرد مبارک باد .

>>>   دوستم صاحب مارشال شده بخیر طالبان وداعش را ریشه کن میکند یگانه کسی که بر داعش و طالب پیروز است جناب دوستم صاحب است وباعث شکل گیری همه تحولات در افغانستان جناب دوستم صاحب است ان شاالله بخیر طالب و داعش را هم از افغانستان نیست و نابود کند خداوند برایش قوت قلب و توانایی بازو بدهد که همه آدمکشان و تروریستها را نیست و نابود کند.
‌امین مزاری

>>>   هر سه مارشال در افغانستان مار شالهای قلابی بودند. بالخصوص دونفر فهیم ودوستم جنایتکاران،متجاوزین غاصبین زمین،وقاتلین مردم افغانستان اند.مرده فهیم تبه بادام باغ راغصب کرده که مردم نمی بخشن.اگر وقتش رسید استخوان هایش به کثافت دانی انداخته میشود.
باشنده کابل

>>>   دوستم لافوک اگر واقعآ مرد می بود حالا امنیت ولایت خود تامین میکرد.
احمد از ترکیه

>>>   جاي بسا افسوس است كه هنوز هم بوي قوم برستي از دهان بعض مغرزين احساس ميشود. بياييد دست با دست كشور خودرا ازبدبختي ها نجات بدهيم. نيت صاف براي همه خوب بوده و است. به اميد افغانستان آرام و آسوده در آينده قريب, انشاالله.

>>>   جنگ سالار افغانستان مارشال شد :
جنرال دوستم مردی که دشمنان زیادی دارد ارتقا می یابد
(به گزارش فرانکفرترالگماینه سیتنگ ) رشید دوستم به مدت چهار دهه یکی از بی رحمانه ترین جنگ سالاران درافغانستان بوده است، اوعهد بسیاری کرده و بسیاری را هم شکسته اکنون او درحال ارتقاء است .
بیش از چهار دهه جنگ افغانستان به طول انجامیده است. یکی از پیامدهای آن ، حضور مداوم یک گروه کل از جنگ سالاران است: جنگ سالاران با نفوذ و دارای شهرت غالباً مشکوک. مشاغل آنها عمدتاً از دهه 1980 میلادی آغاز شد که مجاهدین با مهاجمان شوروی و متحدان محلی آنها جنگیدند. شخصیت های جامعه قبیله ای پراکنده قومی به عنوان رهبران نظامی ازهردو طرف ظهور کردند. اکنون یکی از خیره کننده ترین جنگ سالاران افغانستان بالاترین رتبه نظامی کشور را کسب کرده است: عبدالرشید دوستم . عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی آشتی ، روز چهارشنبه به استان شمالی جوزجان سفر کرده بود تا درمراسمی ، به دوستم درجه مارشال را انجام دهد.
این یک فصل جدید به حیات قوم ازبک ، دوستم متولد 1954 ، اضافه می کند که هرگز یا به طور قطع انتظار نمی رفت. زیرا دوستم در طول زندگی خود دشمنان بسیاری ایجاد کرده است ، اما همیشه درک کرده است که چگونه ، از وقت به نفع خود استاده کند . پسریک کشاورز به عنوان یک فرمانده نظامی با اتحاد شوروی شروع شد. از دهه نود ، او بارها و بارها طرف خود را تغییر داد ، و به کمک شبه نظامیان خود یک پایگاه در شمال بنا کرد.
با این وجود ، او همیشه مخالف طالبان بوده است ، و با شدت شدید علیه آنهاعمل کرده است و اینکه صدها زندانی طالبان را درسال 2001 به قتل رسانده است یکی از جنایات جنگی است که وی به آن متهم شده است.
ولی با آن هم از جنرال دوستم حربه ای علیه ارگ استفاده میشود محمود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است