میزان فقر در افغانستان تا ۷۲ درصد افزایش می‌یابد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۹/۴/۲۶ کد خبر: 164192 منبع: پرینت

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده‌است که به دلیل کاهش درآمد، افزایش بهای مواد غذایی و سایر نیازمندی‌های حیاتی خانواده‌ها در افغانستان، میزان فقر در این کشور از ۵۵ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۶۱ الی ۷۲ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت.

این بانک در گزارش تازه‌ی که روز چهارشنبه ۲۵ سرطان به نشر رسانده، گفته‌است که اقتصاد افغانستان به دلیل ویروس کرونا، به شدت آسیب دیده و بیماری کووید -۱۹ میزان فقر را افزایش و درآمدهای حکومت را در سال روان میلادی کاهش خواهد داد.
به گزارش یک، در بخشی از این گزارش آمده است که رشد اقتصادی افغانستان در سال روان میلادی از ۵.۵ درصد تا ۷.۴ درصد کاهش می‌یابد.

هنری کرالی، مدیر بانک جهانی برای افغانستان گفته‌است: "بحران کووید - ۱۹، تاثیر مخربی بر زندگی مردم در افغانستان دارد و از سوی هم گردآوری درآمدهای حکومت و ظرفیت آن برای تامین منابع مالی را با مشکل روبرو می‌کند. این ویروس همچنان برنامه‌های محافظت از فقیران و جهش اقتصاد را تضعیف خواهد کرد."

این بانک گفته که لازم است تا جامعه‌ی جهانی افغانستان را در زمینه‌ی جبران درآمدها و توازن اقتصادی کمک کند.
بانک جهانی همچنان تاکید کرده‌است که با حکومت افغانستان در زمینه‌ی برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت برای رشد اقتصادی، همکاری خواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فقر
افزایش
نظرات بینندگان:

>>>   با نک جها نی کومک خواهد کرد زیاد هم کومک خواهد کرد مگر به مردم نمیرسد زیرا چند نفر انگشت شمار از فرومایه ترین موجودات روی زمین در ارگ پراشوت شده اند که کار شان سا بق سگ شویی و کمود پا کی و کوستیزنی و دووسی در کاباره ها بود انها این وطن را نه وطن خود میدانند نه وطن اولاد های خود ان ده یا بیست نفر همه پول حق مردم مظلوم را طی سالیان دزدیدند و بعد هم میدزدند و بعدش میرونددوباره به کشور که پا سپورت ان را دارند یا امریکا یا چرمنی یا سویدن و یا هالندو لندن و دنمارک و غیره ملت بخواب رفته تدریجی بطرف مرگ خاموشانه میروند .
....بر اشرف غنی و باند جنایت کار اش
زمری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است