شروط تازۀ طالبان برای مذاکره بین‌الافغانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۰    ۱۳۹۹/۴/۲۷ کد خبر: 164200 منبع: پرینت

طالبان اعلام کرد که برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خواستار آزادی همه 5 هزار زندانی این گروه و نیز خروج سران آن از فهرست سیاه سازمان ملل است.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت پایان فاز نخست توافقنامه قطر اظهار داشت که تاخیر در تکمیل روند آزادی زندانیان طالبان منجر به تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و صلح جامع شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با اشاره به قرار داشتن سران طالبان در فهرست سیاه گفت که این موضوع هنوز حل نشده است و باید توجه جدی و اقدامات عملی در اینباره انجام شود.
وی افزود که اگرچه در توافق به صراحت آمده است که هرگونه تحرکات نظامی خارج از مناطق فعال جنگی باید توقف یابد اما نیروهای امریکایی و افغان در طی این 135 روز بارها در مناطق غیرجنگی عملیات تهاجمی و نیز بمباران هوایی کرده‌اند.

مجاهد ادامه داد که این حملات «نقض آشکار» توافقنامه قطر و نیز «تلاش عامدانه» برای تحریک طالبان جهت انجام عملیات گسترده است.
وی با اشاره به حمله انتحاری اخیر طالبان و تشدید خشونت‌ها در دیگر مناطق نیز اظهارداشت که این درگیری‌ها واکنش به حملات نیروهای امریکایی و ناتو است و این حملات را نمی‌توان به عنوان اقدامات بلکه به عنوان واکنش طبقه بندی کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
مذاکره
نظرات بینندگان:

>>>   خوب سیل کنن که چطو وطن به گنداب کشیده میشه اهسته اهسته. همه زندانی های طالبان ازاد شدند اما یک روز مردم روی ارامش ندیدند. حملات طالبان هر روز ادامه داره البته حالی در بعضی جاها نامش ره تغییر میدن به داعش. یکی باید به ای سیاست مدارای نوکر صفت بگه که همی اوضاع کجایش ده صلح میمانه. همی گفتگوهای صلح تا هنوز چقدر موثر بودند؟؟

>>>   ما از روز اول گفتیم با این وحشی ها صلح نه امکان دارد و نه اینها خود اراده یی به صلح دارند ضمنن بادار های شان هم منافع شان در جنگ است نه در صلح ولی این غنی قاق روده پنج هزار وحشی دیگر را بخاطر قوم و قبیله و در قدرت ماندن رها کرد انشاالله که مثل نجیب ترا هم در دار میاویزن .
افغان

>>>   حنیف اتمر می گوید نه قانون افغانستان و نه قانون بین المللی اجازه رهایی ۶۰۰ زندانی طالب را میدهد . ازوی پرسیده شود که ۴۵۰۰ زندانی را که قتل و جنایت مشهود کرده بود رها کرده ایید بر اساس کدام قانون داخلی و بین المللی رها شده است.
اگر امریکا همین ۶۰۰ طالب را به یک اشاره و یک تلفون رها کرد باز تو اتمر پشت کدام قانون می روی ؟ وای بر روز شما و وای بر حال مردم در غم نشسته افغانستان که در چنگ شما نا صفتان گیر مانده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است