آیا راست است که ساکنین افغانستان مسلمان اند؟
افغانستان از روز تاسیس تا امروز زیر اداره یک حکومت فاسد و زعیم دزد بسر برده. هرکس به زعامت این کشور رسیده هدف اصلیش دزدی بوده. این حقیقت از طرف کارآزموده ترین شخصیت ها ابراز گردیده است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۷    ۱۳۹۹/۴/۲۸ کد خبر: 164211 منبع: پرینت

اگر ساکنین افغانستان مسلمان اند، چرا در قانون اساسی این کشور نوشته می شود که رییس جمهور افغانستان باید مسلمان باشد. اگر ساکنین افغانستان مسلمان اند، ترس از چیست که این مسلمان ها برای یک کافر راهی دهند تا رییس جمهور گردد؟

افغانستان چرا حیثیت کشور یاغیستان را بخود گرفت که در تاریخ معاصر جهان سه ابر قدرت از جمله انگلستان، شوروی و امریکا قادر به تسخیر آن نگشت؟ طی سالها اشغال، امریکا افغانستان را بحیث یک لابراتوار تحقیقاتی زیر مایکروسکوپ قرارداد. امریکا باین نتیجه رسید که در افغانستان هر راهی در پیش گرفته شود نتیجه آن بغاوت و شورش است.

از نگاه تاریخی ادعا می گردد که افغانستان بخاطر قبایل آشتی ناپذیر، جغرافیای تسخیر ناپذیر، و بیگانه ستیزی نمی تواند بشکل یک مملکت عادی وارد جامعه جهانی گردد. بین سال های ۲۰۰۱-۲۰‍۱۰م نتایجی که امریکا بدست آورد نشان داده که علاوه بر آنچه تا بحال در مورد افغانستان نوشته و ادعا شده، سه عامل باعث می گردد که افغانستان افغانستان باقی بماند.

- افغانستان از روز تاسیس خویش تا امروز زیر اداره یک حکومت فاسد و زعیم دزد بسر برده است. هرکس بزعامت این کشور رسیده هدف اصلیش دزدی بوده. این حقیقت از طرف کارآزموده ترین شخصیت های امریکایی و سازمان های بین المللی که در افغانستان سر و کار پیدا کرده ابراز گردیده است. افغانستان همیشه در لیست مفسدترین کشورهای جهان قرار گرفته است. مکروب برای نشو و نمای خویش به یک بستر کثیف نیازمند است. طالبان، داعش و سایر گروهای تروریستی در بستر حکومت افغانستان زمینه رشد پیدا می تواند. تا وقتی در افغانستان حکومت فاسد زیر نظر غنی غلزی باشد، از بین بردن طالبان و سایر گروهای تروریستی از ناممکنات است. طالبان تروریست حیثیت ماهی و حکومت غنی غلزی نقش آب را برای بقای طالبان ایفا می کند. امریکا در حمایت از حامد کرزی و غنی غلزی نقش مثبت در یاغیگری افغانستان ایفا کرد. همچنان تلاش زیاد صورت گرفته اگر شود حکومت افغانستان را اصلاح کرد. تمام تلاش ها در این راه به ناکامی مواجه گشته است.

- تا وقتی افغانستان در قبال پاکستان سیاست خویش را تغییر داده نتواند، پاکستان نیز دست از تخریب افغانستان بر نمی دارد. افغانستان به بهانه پشتون های پاکستان و با شعار “لر و بر پشتون یو افغان” – پشتون های پاکستان و افغانستان افغان و جزو لاینفک افغانستان است، در امور داخلی پاکستان مداخله کند، پاکستان به بهانه اسلام و اسلامسازی افغانستان مداخله می کند. در حالیکه افغانستان ادعای ارضی بالای پاکستان در مناطق پشتون نشین پاکستان را دارد ولی پاکستان ادعای اسلامی بالای وجب وجب خاک افغانستان را دارد.

- در مرحله سوم، نقش خود ساکنین افغانستان بصورت کل و نقش اقوام و قبایل پشتون بشکل خاص است. ساکنین افغانستان اصلا به پدیده افغانستان باور و احترام ندارند. از نگاه ساکنین افغانستان پدیده افغانستان یک پدیده تحمیلی استعماری در ضدیت با فرهنگ و زندگی ساکنین افغانستان است. طبق یک آمارگیری در سال ۲۰۱۱م توسط یک مرکز امریکایی، صرف ۱۴٪ جمعیت افغانستان نسبت به افغانستان بشکل شفاهی وفاداری دارند. ساکنین افغانستان آماده نیستند از افغانستان بحیث کشور خویش دفاع کنند. افغانستان و ساکنین این کشور در یک تضاد دایمی بسر می برند. مثلا اقوام و قبایل پشتون توقع خدمت از حکومت را دارند ولی حاضر نیستند جوانان شان را در دفاع از افغانستان شامل اردوی افغانستان سازند. اکثریت اقوام و قبایل پشتون از خدمت در اردوی افغانستان سرباز می زنند. افغان ها نسبت به افغانستان نقش بوقلمون متخصص (professional chameleons) را بازی می کنند یعنی اینکه در گپ لاف و پوف وطن دوستی شان گوش ها را کر می سازند ولی در دفاع از آن حاضر نیستند.

در حالیکه امریکا مذبوحانه تلاش دارد علت ناکامی های خویش را که یاغیگری در دو دهه اخیر در افغانستان را باعث گشت بدوش دیگران بیاندازد اما همین امریکا بود که زمامداران فاسد از قماش حامدکرزی و غنی غلزی را بالای گرده های ساکنین افغانستان سوار کرد. اگر حمایت فعال امریکا نمی بود، امروز غنی غلزی از ارگ کابل مشغول دزدی و فساد نمی بود.

افغانستان بر پایه جعلیات ساخته شده است. یکی از جعلیات این است که ادعا می گردد ۹۹ درصد ساکنین افغانستان مسلمان اند. همچنان ادعا می گردد که اکثریت مطلق ساکنین افغانستان سنی مذهب و پیرو فقیه حنفی می باشند. همچنان ادعا می گردد که طالبان پشتون مسلمانان حنفی مذهب می باشند. همچنان ادعا می گردد که گروه جمعیت اسلامی متشکل از تاجیک تباران افغانستان بزعامت برهان الدین ربانی مسلمانان حنفی مذهب می باشند ولی واقعیت ها چه می گوید؟ طالبان بعد از روی کار آمدن در سال ۱۹۹۴م طی اولین فرمان خویش حکم جهاد را علیه رژیم اسلامی مجاهدین برهبری برهان الدین ربانی اعلام کرد. در تاریخ اسلام، اگر جهادی هم صورت گرفته علیه کفار صورت داده شده است. وقتی طالبان فتوای جهاد علیه رژیم اسلامی زیر قیادت مجاهدین را صادر می کنند، این باین معناست که ساکنین افغانستان مسلمان نیستند. یا طالبان مسلمان اند یا مجاهدین. اگر هر دو مسلمان باشند، فتوای جهاد معنی ندارد.

یک ادعای باطل دیگر این است که افغان ها در برابر تجاوزات اشغالگر خارجی متحدانه عمل نموده و در بین خویش در اخوت اسلامی بسر می برند. در تاریخ معاصر افغانستان ادعا می گردد که افغان ها برعلیه شوروی های کمونیست جهاد کردند ولی واقعیت خلاف را ثابت می سازد. مجاهدین جهاد خویش را علیه رژیم سردار محمد داود مشهور به داود دیوانه (۱۹۷۳-۱۹۷۸م) شروع کرد. این جهاد در زمان حزب دموکراتیک خلق افغانستان (۱۹۷۸-۱۹۷۹م) شدت کسب کرد و با اشغال قشون سرخ (۱۹۸۰-۱۹۸۹م) جهاد شکل بین المللی بخود گرفت و پای امریکا بخاطر دفاع از منافع امریکا در منطقه در آن درگیر گشت، نی بخاطر دفاع از اسلام. امروز طالبان با امریکا در قطر معاهده صلح امضاء می کند و برای زیارت قبر لنین به ماسکو می روند ولی حاضر نیست با غنی غلزی در کابل مذاکره کنند.

ترامپ طی اولین سفر خارجی خویش بعد از احراز کرسی ریاست جمهوری (۲۰۱۷م) امریکا وارد عربستان سعودی گشت و عرب ها نماز جمعه را به امامت و آذان ترامپ ادا کردند!

عبدالحمید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعلی
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای عبدالحمید!
شما تا اندازه ای واقعیت میگویید. اگر در آخر نتیجه گیری نموده و لطف نمایید و بگویید که چاره کار در کجاست ؟ به فکر من که در ۵۰۰ سال آینده روشنی در آخر این تونل تاریک دیده نخواهد شد. ما هنوز ملت نیستیم و ایدیولوژی و منافع که بتواند ما را ملت بسازد و دور آن جمع شویم وجود ندارد. اسلام امروزی آن اسلام اولیه نیست که بتواند مردم را دور خود با شمشیر و کلا برق جمع سازد. شما چطور میتوانید که قبایل جاهل پشتون را که خود شان هنوز ملت نیستند با مردم ازبک، تاجک و هزاره که همه شان همچنان بیسواد اند یکجا برای منافع مشترک جمع نمایید.
یگانه راهی که می‌تواند سر نخی برای شروع حل این پرابلم باشد که شاید بعد از ۵۰ سالی نتیجه دهد ساختن حکومت فدرالی و یا کنفدراسیون است تا اقوام و‌ملیت های مختلف که در قلمرو شان اکثریت اند حکومت مورد خواست و نیاز شان را تشکیل دهند. این مربوط به قبایل پشتون است که زعامت کرزی، غنی ، ویا ملا برادر را برای شان انتخاب مینمایند ، ویا مربوط به مردم ازبک است که دوستم یا اینچی را قبول می‌کنند و یا هزاره و تاجک که کدام خر را به زعامت می پزیرند و کدام مدل حکومت را انتخاب مینمایند ، کدام کالا را میپوشند به کدام مسجد و چند بار در روز میروند، زن های شان چادری میوشند و یا بدون چادر از خانه میروند و یا عایدات شان را مسجد و یا مکتب میسازند ، باشد تا حکومت انتخابی خود شان فیصله نماید. من مطمئن ام که اگر حکومت مورد نظر شان نباشد از یک هفته زیاد تر دوام نخواهد کرد.
هر حکومت محلی که شاید در تمام افغانستان از ۵ یا ۱۰ زیاد تر تشکیل نخواهد شد به نوبت حکومت فدرال را در یک دوره مشخص چند ساله رهبری نمایند. نمونه این حکومت در نقشه سیاسی جهان کم نیست که بطور مثال می‌توان از سویس و یا مالزی نام برد که مدل مالزی کاملا به افغانستان نزدیک است.
ولی متاسفانه پرابلم عمده این طرح این است که نخبه های سیاسی اموزی مطلق تمام اقوام و ملیت ها انسان های خاین و مهم‌ تر از همه جاسوس و مزدور کشور های بیگانه مثل پاکستان، ایران، انگلیس، امریکاه ، ترکیه ، عربستان ، هند، چین، روسیه و غیره اند که هر کدام شان منافع جیوپلیتیک مشخص خود را دارند که از رهبران و نخبه های امروزی منحیث جاسوس و ابزار خود استفاده مینمایند. برای من منحیث یکی از ساکنان این سرزمین خوش آیند نیست که حامد کرزی یک روز به امریکاه روز دیگر به پاکستان، هند یا روسیه جاسوسی می‌کند و یا رهبر هزاره به جنازه قاسم سلیمانی می‌رود و از ایران معاش می‌گیرد و یا حکمتیار انسان ها ره قصابی مینماید. این ها رهبران من نیستند.
تا زمانیکه روشنفکران و جوانان اقوام مختلف دور هم جمع نشوند و این خاینین و جاسوسان خارجی به اصطلاح جهادی و غرب نشینانی که از آنها متعفن تر اند از صحنه دور نسازند این مشکل حل نخواهد شد، تشکر.
داود

>>>   بهتر بود تا در قانون اساسی افغانستان نوشته می‌شد که ساکنین افغانستان ، دزد، آدم کش، و جاسوس کشور های بیگانه اند و رییس جمهور می‌تواند فقط مغز متفکر این دزدان، آدم کشان و جواسیس بیگانه انتخاب شود در دوره حکومت های انتقالی می‌شود که مداری‌ را منحیث رییس جمهور تعین نمود در صورتیکه سابقه جهاد و آدم کشی را به شکلی از انواع آن داشته باشد کم از کم مدت ده سال در پاکستان، ایران، امریکاه، روسیه، چکسلواکیاه سابق، روسیه هند را داشته باشد. یا سند فراغت دانشگاه الاذهر مصر و یا یکی از یونیورسیتی های لندن و یا واشنگتن را داشته باشد . اگر به این شرایط کسی پیدا نشد می‌شود شخصی را انتخاب کرد تا حد اقل برای مدت پنج سال در ایران زندکی کرده و خرج زندکی اش توسط شعبه برون مرزی سپاه پاسدارن پرداخته شده باشد. و باز هم اگر کسی به این شرایط پیدا نشد حد اقل در زمان اقامت در افغانستان بطور منظم معاش یکی از کشور های همسایه را دارا بوده باشد .
تشکر

>>>   باور کنید ۹۹ فیصد مردم افغانستان مسلمان نیستند.
مسلمان وبی رحمی؟!مسلمان ونژاد پرستی؟!!!مسلمان وبچه بازی؟؟مسلمان رشوه خواری وارتشاءمسلمان و چشم چرانی مسلمان ودزدی؟؟؟مسلمان وانتحار ؟؟؟مسلمان وخیانت؟؟؟مسلمان وووووو......؟؟؟؟!!!

>>>   خیر مسلمان نیستند

>>>   باور کنید ۹۹ فیصد مردم افغانستان مسلمان نیستند.
مسلمان وبی رحمی؟!مسلمان ونژاد پرستی؟!!!مسلمان وبچه بازی؟؟مسلمان رشوه خواری وارتشاءمسلمان و چشم چرانی مسلمان ودزدی؟؟؟مسلمان وانتحار ؟؟؟مسلمان وخیانت؟؟؟مسلمان وووووو......؟؟؟؟!!!

>>>   مسلمانی طالبان دروغ شاخدار است

>>>   طالبان در هرلباسی که باشند چی در ارگ چی در مرگ همه فاقد دین و آیین انسانی است اسلام که سرجایش باشد

>>>   احتمالا یک مسلمان قرآنی در افغانستان پیدا نمی شود .
باعرض معزرت ، که شماری ازاین عنوان ناراحت میشوند ، ولی بیایم با هم قضاوت کنم ، که آیا ما مسلمان قرانی هستم ؟ قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و در باور مسلمانان سخنان خداست که به صورت وحی ازسوی او توسط جبرئیل بر پیامبراسلام، محمد بن عبدالله، نازل گردیده‌ است مسلمانان، قرآن را بزرگترین معجزهٔ محمد و روشن‌ ترین دلیل بر پیامبری او می‌ دانند. قرآن اصلی‌ ترین منبع وحی دراسلام به‌ شمارمی‌آید. مسلمان کیست؟
به چه کسی مسلمان گفته می شود؟ از دیدگاه قران کریم و پیامبر اسلام یک مسلمان باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟
اگر بخواهیم بگونه ای جامع و خلاصه یک مسلمان را معرفی کنیم می توانیم بگوییم که مسلمان کسی است که به وجود و وحدانیت خدا، به نبوت، به ملائک، به قرآن کریم، به معاد و به قضا و قدر اعتقاد قلبی داشته باشد.
فرد مسلمان به دلیل صداقت و اطاعتش دربرابر خداوند، اسلام در رفتار و گفتار و پندار وی و در واقع در تمامی بخشهای زندگی اش هویدا است ، بنابراین اسلام فقط اعتقاد قلبی نیست بلکه باید درتمامی بخشهای زندگی اش متظاهرشود، یعنی تمام روش، کار وتجارت ، زندگی روزانه اش چه درکار و اداره ، که درچولی قضاوت و عدالت ، چه در زمان فروختن جنس با ترازو وچه در زمان مترکردن زمین برای خرید و فروش و قسم خوردن ناحق درمحاکم و معاملات روز مره ، خلاصه ایا واقعا اعمال ما طبق احکام قرآن و دستورات حضرت محمد مصطفی ( ص) میباشد ؟واگر چنین نیست می توانم به مسلمان بودن خود سخت تردید داشته باشیم ؟ که آیا کسی درافغانستان وجود دارد که به گونه ای درفساد اداری و فساد اخلاقی ، جنایت ، ادام ربایی ، فساد در بعضی مکاتب و دست درازی و تجاوز به دانش اموزان ، حتا تجاوز بعضی از مولوی ها درمساجد به شاگردان مدرسه واز مساجد برای تروریستان جای دادن ، درخواست تجاوزجنسی ، حتا بعضی از ادارت برای مقررنمودن خانم ها ، درخواست روابط غیرمشروع می کنند دست نداشته باشد.
فساد درمقامات عدلیه و قضای ، غصب زمین ، خانه ، دکان و به طور عموم خوردن مال بیت المال ، که در قران کریم آمده است ، که خداوند متعال حق الناس را نمی بخشد ، و روز قیامت باید جواب بدهد و انجام ده ها و صد ها مورد که خلاف اسلام و قران کریم می باشد درکشوراسلامی مانند افغانستان صورت میگرد ؟
تمام جنگ های چهل ساله درافغانستان بر خلاف اسلام و آموزش های قران کریم می باشد ، گناهی بالا تز ازکشتن انسان ها در روی زمین نیست ، خداوند کریم در قرآن گفته است ، هرکس که یک انسان را در روی زمین می کشد مانند آن است که تمام انسانیت را کشته است و گفته است هر انسان در روی زمین به عنوان خلیفه من است .
چه عواملی است ، که ما به چنین اعمالی دست می زنم ، آیا از اسلام و قرآن دورشده ایم ، آبا باور ما با روز قیامت از بین رفته و یا ایمان ما ضعیف و یا بکلی بی ایمان شدیم . سرقت های مسلحه و غیزمسلحانه گران فروشی ، دورغ گوی درتجارت و معاملات ، قسم خودن ناحق برای چیزی های بی ارزش.
اگربه خود بیاندیشیم می توانم میزان مسلمان بودن خود را درک نمایم ، ولی ما اصلا وقت ندارم به چنین چیزهای که دربالا ذکر شد بیاندیشیم ، چون مصروفیت ما به اعمالی که دربالا ذکر و ادامه آن بما مجال فکر کردن نمیدهد.
( بیاید من و شما عصر روز جمعه کمی درباره خود و اعمال خود فکرکنم ، که آیا ما مسلمان هستم وآیا ما به اسلام عقیده و بار دارم ، آیا قدری ایمان به ما مانده است ، وآیا کشورافغانستان را می توانم جمهوری اسلامی افغانستان بگویم ؟؟؟ مسلمان بودن که فقط به روزه و نمازنیست
ازالمان

>>>   مسلمانی که هیچ آدم گری هم نیست در بین اوغان ها

>>>   بلی مسلمان هستند ولی اخلاق اسلامی ندارند و بسیار بد مردم هستند غاصب ظالم و خدا ناترس هستند نام اسلام را بد میکند انچه اسلام ګفته سرشان عمل نمیکند در صدد خود خواهی و خود کامی و تعصبات هستند.
انوری

>>>   انطوریکه نویسنده محترم اظهار داشته اند. هم نیست افغانستان مملکت همه اقوام افغانستان است و. همه وطن دوست و با ایمان اند. اما اینکه یک تعداد بی ایمان و وطنفروش وطن را به این حال وروز نگهداشت گناه مردم بیچاره و غریب ما نیست دسیسه های بزرگ کار میکند وامید. است مردم افغانستان علم بیاموزند. وبه آن عمل نمایند انشأالله همه چیز خوب میشود.
عبدالله ریحان

>>>   پرسش ما این است که در کشور خراسان / افغانستان که گهواره زبان پارسی است و زبان رسمی دولتی هم است چرا ؟ نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی نیست چرا ؟ نام یک اسناد ملی ما به زبان پارسی نیست چرا؟ به انگلیسی است به هندی است به فرانسه ای است مغولی است به عربی است چرا؟ به زبان پارسی نیست ؟ باید کسی پاسخ بدهد ؟ به کمک و حمایت کی ؟ تا این اندازه پارسی ستیزی ؟ در گهواره زبان پارسی صورت میگیرد مردم حق دارند بدانند که این توهین و ستم را کی به پارسی زبان ها میکند ؟؟ نقش جمعیت اسلامی خراسان / افغانستان در این ستم ملی فرهنگی چیست از بن آلمان تا قانون اساسی ؟

>>>   حداقل اززمان حکومت داود خان تاختم حکومت ببرک کارمل چنین نبوده یعنی مال ملت را حکومت ها دزدی نکردند.
ر-ن سیدنی استرالیا

>>>   عبدالله ریحان شما همیشه سو برداشت دارید.

>>>   دو گپ دارم
اولا تا هنگامی که تاجیک و هزاره در این کشور کاملا متحد و یکپارچه نشوند این وطن اصلاح نمیشود و از فاشیست قبیله نجات نمی یابد
دوم مطمن شوید صبح تا شب پشتونیزم در حال تفرقه افکنی و نفاق اندازی بین اقوام غیر اوغان است جچون خوب میداند حاکمیت ظالمانه و ستمکارانه در بستر نفاق و اختلاف بین فارسی‌زبانان خواهد بود.
اما گپ سوم را هم بگویم اگر جوان ما اندکی هوشیار باشد خوب سیاست های اوغان پرستی و حذف غیر افغان ها را خواهد فهمید و نیاز به دقت زیاد نیست
اگر میخواهید نسل نوین کشور آزادی یابد زیر بار اوغانیزم نروید! ما پشتونهای منصف را احترام داریم ولی هرگز هویت حقوق فرهنگ و تمدن و تاریخ خود را
فروخته نمی‌توانیم
عبدالله تخارستان خراسان عزیز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است