مسلمیار: از گمرک هرات نیایید به نمیروز بروید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۹/۴/۲۸ کد خبر: 164214 منبع: پرینت

چندی قبل والی جدید هرات از یک فساد گسترده در گمرک هرات پرده برداشت و مدعی شد که نود درصد عواید گمرک به جیب مافیای مفسدین می رود و قول داد که جلوی این فساد را می گیرد.
این را باید باید داشت که آقای قتالی والی جوان هرات از حمایت کامل اشرف غنی بر خوردار است.
حالا گفته می شود که بنا به دستور آقای مسلمیار رییس مجلس سنا وسایط ترانسپورتی حامل اموال تجار مسیر کوتاه مشهد_هرات را گذاشته مسیر طولانی مشهد_زاهدان را در پیش گرفته اند تا اموال تجار را تحویل گمرکی در نیمروز بدهند.
شما خود قضایا را تحلیل، ارزیابی و قضاوت کنید...
عظیم کوهستانی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسلمیار
والی هرات
نیمروز
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی احمدزی حامی و پدر فساد دولتی است! اگر شک دارید داستان مبارزه با فساد را در گمرک هرات بخوانید که به منزوی شدن هرات منجر گردیده است.
عزیزان! چند روز پیش جناب قتالی والی جوان هرات که سخت مورد حمایت اشرف غنی احمدزی است از یک فساد گسترده در گمرک هرات که کلیت و تمامیت آن در اختیار افغان ملتی های چوب خطی مسلمیار رییس سنا میباشد، پرده برداشته، رسانه ای کرد که، هراتیان دادخواه و بستوه آمده از پیامد های ناگوار فساد از آن حمایت نمودند.

قرار شنیده ها و خواندنی ها داستان مبارزه با فساد داره به فراموشی سپرده میشود. چونانی که تعدادی از دوستان هرات در روز های نخست اعلام مبارزه والی در برابر فساد با من طی پیام های کتابی نتیجه را چنین پیش بینی میکردند. اما؛ تعدادی از عزیزان داد خواه در خواست حمایت از اقدام عدالت پسندانه والی را داشتند که من به در خواست ایشان لبیک گفته حمایت کردم و راضی هم هستم.

تعجب آور این است که از آغاز مخالفت و مبارزه والی هرات با فساد وبه چالش کشیدن مافیای دولتی، ترانسپورت حامل اموال تجار با ترک مسیر کوتاه مشهد هرات، مسیر طولانی مشهد و سیستان و بلوچستان ایران تا نیمروز را انتخاب کرده تا اموال خویش را تحویل گمرکی بدهند که قرار راپور یکی از هراتیان آگاه به تعداد ۹۵ نفر ننگر هاری چوب خطی مسلمیار شروع از آمر تا مادون مشغول جور و چپاول اند که، این در حقیقت امر سیاست نابخردانه، فاشیستی و ماکیاولیستی اشرف غنی احمدزی را نشان میدهد که از یک طرف هرات را منزوی کرد و از جانب دیگر والی جوان هرات را بدنام وناکام معرفی کرد.

در حالیکه تمام اهرم های قدرت نظامی، امنیتی، اقتصادی، تجارتی، مالی، بانکی و ترانسپورتی به شمول ((حکومت داری خوب)) در اختیار اشرف غنی احمدزی میباشد که در تصیم گیری ها قطعا شریکی ندارد، چگونه میتواند مافیای اقتصادی بخاطر گریز از پرداخت مالیاتی مسیر کوتاه مشهد هرات را ترک نموده مسیر طولانی تر دیگری را که ۲۴ ساعت فاصله زمانی بیشتری را در بر میگیرد انتخاب نمایند؟

با این توضیحات پاسخ روشن است که اشرف غنی احمدزی حامی وپدر مافیای فساد دولتی میباشد که ما در هرات آنرا عملن تجربه نموده ایم. والی هرات که خوب میدانست مبارزه با مافیای فساد دولتی کار آسانی نیست و او به هدایت اشرف غنی احمدزی این پرچم را بلند کرد و مطمئین بود که احمدزی او را در این راه حمایت میکند، چونانی که با دل جمعی اندر باب مبارزه با مافیای فساد سخن میزد، سرانجام متوجه شد که هرات منزوی شده میرود و از حمایت غنی احمدزی هم خبری نیست، اینجا است که به بن بست میخورد.

حالا من به عنوان کسی که او را حمایت نموده ام و هرازگاهی هم حرف هرات گرایی را در او متبلور میدیدم، برایش پیشنهاد دارم، تا طی یک اقدام جانانه و جسورانه پرده از روی حامی و پدر فساد دولتی که اشرف غنی احمدزی باشد برداشته استعفا بدهد، تا شکست ناشی از سیاست های ماکیاولیستی اشرف غنی احمدزی را جبران نموده، محبوب دل های مردم خود شود.

حفیظ راوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است