عينه دزدان دولتي
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۹    ۱۳۹۹/۴/۲۸ کد خبر: 164219 منبع: پرینت

گفتند مجاهدين چور كردند، دزدي و اختلاس كردند و در دوره كرزي بلند منزل ها ساختند؛ نقدشان كرديم و به نام جنايتكاران و تفنگ سالاران نوشته ها و مقالات را درج خاطرات افكار عمومي ساختيم. دلمان خوش بود كه تكنوكرات ها و از غرب آمده ها با نگاه وطن پرستي شان كشور را ميسازند و دامن چور و چپاول و دزدي را از افغانستان برميچينند اما باز هم به اشتباه رفتيم؛ تكنوكرات ها و نازدانه هاي مقامات امريكايي جفاي بزرگتر از دزداني تحت عنوان مجاهد مرتكب شدند.

رويا رحماني براي ساختن يك ديوار سفارت افغانستان در امريكا، يك ميليون و هشتصد هزار دالر را به مصرف رساند، با اين پول ميشد بزرگترين خانه را در امريكا و بهترين قصر را در كابل ساخت، چقدر جالب است كه با لبخند مليح و دلكش و در حصار مفاهيم دفاع از حقوق زنان سرقت ميليوني ميكنند و با چشم درايي كامل توجيهي به نام توطئه حريفان عنوان ميكند و تصور ميكند كه مردم نميفهمند، آب از آب تكان نميخورد.

جاي ديگر غرب آمده ديگر ميليون ها دالر مردم افغانستان را ميدزدد، زاخيلوال وزير پيشين ماليه را ميگويم؛ او هم با اعتماد به نفس كافي لبخند زيبايي ميزند و رييس جمهور بر گردنش مدالي به رسم تقدير از كاركردها مياندازد؛ تقديري كه از اكليل حكيمي در هنگام فرار به خانه اش به امريكا كرد. امروز خبر شدم كه رييس تداركات ملي هم به دليل دزدي به تركيه فرار كرده است، از شهرداری كابل نميگويم كه از نان، نان پر روغن ديگر ساخته اند.

اينها همه تكنوكرات هاي شيكي هستند كه با نيكتايي هاي برند، آرايش هاي زيبا و پراندن واژه هاي انگليسي در ميان جملات زبان فراموش شده ملي دزدي ميكنند؛ آرام و خونسرد و دلربا همه دارايي هاي ملتي فقير را چون جرعه هاي شراب ناب ايتاليوي بي محابا سر ميكشند.

مهدي ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دزدان دولتی
چور
نظرات بینندگان:

>>>   درود فراوان به آقای ثاقب!
لست غربزده هائی که برای رهزنی به کابل آمدند بس طولانی است. همایون قیومی رهزن دیگری بود که از خیرات سر ع و غ بر سر ملت کلاه گذاشت و پا به فرار نهاد. ولی مأیوس نباید بود. تاریخ ثابت کرده است که بار کج به منزل نمی رسد و رهزنان روزی به چنگ قانون می افتند. این پایکوبی کاذب که با پول اجانب براه انداخته شده است روزی پایان خواهد یافت و دزدان بیت المال و خائنین به ملت به جزای خود خواهند رسید.
فضل احمد فضلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است