هیات گفتگو کنندۀ طالبان بیست عضو دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۹/۴/۲۹ کد خبر: 164225 منبع: پرینت

برخی از اعضای شورای رهبری طالبان بی‌ آن‌‎که نامی از آنان برده شود، به خبرگزاری اسوشتیدپرس تأیید کرده‌اند که نام‌های چهارعضو رهبری این گروه نیز در فهرست نام‌های هیات گفتگو کنندۀ این گروه است.
به گفتۀ این اعضای طالبان، هیات گفتگو کنندۀ طالبان بیست عضو دارد.

پیش از این، ملایعقوب پسرملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان به‌حیث مسؤول بخش نظامی این گروه تعیین شده‌است.
این تغییرات با دیدگاه‌های متفاوتی روبرو شده‌است.
سیداکبر آغا، از فرمانده‌هان پیشین طالبان در اینباره گفت: «شیخ عبدالحکیم صاحب، نور محمد ثاقب و ملاشیرین آخوند و مولوی کبیر کسانی هستند که انتخاب شده‌اند.»

جاوید کوهستانی نظامی پیشین بیان داشت: «مجموع رهبران طالبان به ملامحمد عمر و خانوادۀ او اخلاص و احترام بیش از حد دارند. برای این‌که توافقات بتوانند در داخل زمینۀ اجرایی پیدا بکند این انتخاب صورت گرفته‌است تا زمینۀ اختلاف در میان فرماندهان بوجود نیاید.»

در همین حال، دیوید مارتین، سفیر فرانسه در افغانستان در یک گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز می‌گوید که گفتگوهای میان افغانان باید هرچه زودتر آغاز شود: «گفتگوهای میان ‌افغانان باید بی درنگ آغاز شود. سپس خواهیم دید که کی می‌خواهد با نیت نیک گفتگو کند و کی نمی‌خواهد. ما بربنیاد این متغییرها پشتیبانی مان را از افغانستان تنظیم خواهیم کرد.»

این در حالی است که ریاست‌جمهوری نیز می‌گوید که غنی و عبدالله در یک گفتگوی تلفنی با مشاور امنیت ملی امریکا بر آغاز هرچه زودتر گفتگوهای میان افغانان تأکید کرده‌اند.
تاکنون زمان برگزاری نشست نخستین گفتگوهای میان افغانان مشخص نیست، اما پیش از این رییس‌جمهور غنی گفته‌است که قرار است این نشست در دوحه برگزار شود.

فاروق مجروح، عضو هیات گفتگو کنندۀ افغانستان با طالبان، اظهار داشت: «طالبان حسن نیت نشان بدهند و ارادۀ خود را برای آوردن صلح به افغانستان نشان بدهند. جانب جمهوری اسلامی افغانستان هیج مشکلی برای آغاز مذاکرات ندارد.»

همزمان با شدت‌گیری تلاش‌ها برای آغاز گفتگوهای میان افغانان، خشونت‌ها در کشور نیز ادامه یافته‌است. از سویی هم، روند رهایی زندانیان طالبان و حکومت افغانستان تکمیل نشده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
هیات گفتگو
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هوشیار شوید!!!! و از خواب خرگوش بر خیزید. این گفتگو ها سال ها و شاید هم قرن ها به طول انجامد یعنی تا وقتیکه در خواب اید. اول گفتگو ها باکی (با خود) و اگر گیریم که آنها واقعأ دشمنان اند باز هم این گفتگو هاپایان ندارد. زیرا با نتیجه مثبت دیگر سفر هایی مفت خارجی، نان هایی مزه دار و هوتل های لوکس را گربه می برد.
آزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است