امریکایی‌ها مانع سرکوب جنگجویان طالبان می‌شوند
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۴    ۱۳۹۹/۵/۱ کد خبر: 164264 منبع: پرینت

نماینده میدان‌وردک از قول مسوولان ارگان‌های امنیتی می‌گوید که امریکایی‌ها اجازه سرکوب جنگجویان طالبان را به نیروهای امنیتی نمی‌دهند.
مهدی راسخ نماینده میدان‌وردک در نشست فوق‌العاده روز سه‌شنبه (۳۱ سرطان) مجلس گفت که هرچند بارها در مجلس به نمایندگان تاکید شده است تا علیه امریکایی‌ها و جامعه جهانی چیزی گفته نشود، اما درد مردم او را وادار کرده تا حقایق را با ملت شریک کند.

راسخ اضافه کرد که دو روز قبل مسوولان سکتور امنیتی در جلسه استجوابیه کمیسیون دفاعی مجلس به آنان گفته اند که امریکایی‌ها برای ما اجازه عملیات وسیع و گسترده علیه طالبان را نمی‌دهند.
راسخ علاوه کرد که بر بنیاد گفته‌های مسوولین سکتور امنیتی؛ در دوره کاهش خشونت‌ها نیروهای امنیتی در پوسته‌های خود بوده‌اند و اجازه عملیات نداشتند؛ اما طالبان در اطراف سنگرهای نیروهای امنیتی در حال جابجایی بودند.

مسوولین در نشست استجوابیه کمیسیون دفاعی مجلس گفته‌اند که بالگردهای نظامی اجازه انداخت بالای جنگجویان طالب و پشتبانی از نیروهای زمینی افغان را ندارند. او خاطر نشان کرد که این موضوع نگرانی مردم را جدی تر ساخته است.

راسخ در ادامه صحبت‌های خود خاطر نشان کرد که گزارش واضح وجود دارد که جنگجویان طالبان و اعضای شبکه حقانی در لوگر و میدان وردک تجمع کرده و قصد حمله بالای کابل را دارند.
به گزارش شفقنا، نماینده میدان‌وردک اما حکومت را به بی‌برنامگی در این مورد متهم کرد و گفت که حکومت در برابر این گزارش هیچ پلانی ندارد.
او همچنین خواستار بومی‌سازی امنیت شده و گفت بهتر است مردم منتظر امریکایی‌ها و حکومت فاسد نباشد و خود در تامین امنیت مناطق شان سهم بگیرند.

راسخ درحالی این اظهارات را مطرح می‌کند که هفته قبل سید ظاهر مسرور نماینده بلخ در مجلس نیز گفته بود که امریکایی‌ها از جنایات طالبان حمایت می‌کند.
او اضافه کرده بود که جنایت طالبان از سوی امریکایی‌ها حمایت می‌شود و این کشور بیشتر بالای نیروهای امنیتی افغانستان فشار می آورد تا از سرکوب جنگجویان طالبان خود داری کنند.

مسرور خواستار شد که مجلس در قسمت تجدید نظر روی پیمان امنیتی با امریکا تجدید نظر کند.
همچنین قبل از این نمایندگان مجلس رییس جمهور غنی را در پیوند به فرمان توقف عملیات‌های تهاجمی به خیانت ملی متهم کرده بودند.
بر بنیاد دستور رییس جمهوری تمام عملیات‌های تهاجمی در ولایات متوقف شده و سربازان تنها مکلف به دفاع از سنگرها می‌باشند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگجویان طالبان
امریکایی‌ها
نظرات بینندگان:

>>>   جای بسیار افسوس وتاسف بار است که بعضها تازه اطلاع یافته اند امریکای ها مانع هجمات گسترده علیه طالب ها میشوند!!! پس از بیست سا ل اطلاع رسانی وتبصره ها وبیان واقعیت هایکه به تکرار بیان میشد که امریکا وانگلیس حکمتیار وطالب والقاعده و داعش وایران وپاکستان وبن سلمان وبن زاید را ساخته اند تازه درین سایت پرمحتوا ووزین میخوانیم که خارجی ها مانع حمله بالای طالب ها میشوند البته فراموش نباید کردکه طالب هم به گروه های مختلف ومتعدد تقسیم گردیده هر کشوری طرفداران خودرا به لباس طالب در بین طالب های ساخت انگلیس وامریکا خلط نموده اند واز همین سبب است که گاهی خود امریکای ها هم بالای بعض گروه های از طالب عملیاتهای را انجام میدهند این ها که ذکر خیرشان!!! در بالا امد همه فرزند های دلبند خود انهاست که برای گرم کردن بازار سلاح وریختن خون مسلمانها این همه را ایجاد وابداع کرده اند وقرنهاست که ملیاردها لیتر خون ریخته میشودوامنیت فرزند دلبند واصیل شان اسرایل تامین میگردد وهزاران ملیارد دالر به جیب انها داخل میشود با کمال تاسف ما تازه اطلاع یافته ایم که خارجی ها نمیگذارند بالای طالب تهاجم صورت بگیرد!!!
گل نبی عیدی زاده

>>>   بله اطمینان به شیطان و کافران نتیجه شر و جنگ و خون ریزی دارد.
طالبان با کافران صلح کرده اند ولی هم کیشان مسلمان خود را می کشند.
طالبان برخلاف آیین دین مبین اسلام عمل می کنند.
مردم و نخبگان افغان باید تلاش بکنند و آمریکای تروریست را از افغانستان بیرون کنند. در این صورت صلح و آرامش به افغانستان باز خواهد گشت.
به کافران و تروریست ها اعتماد نکنید.

>>>   خیانت ملی اشرف غنی احمد زی زمانی شروع شد که در دانشکده ی ادبیات کابل به حیث استاد انجام وظیفه می داد که هرشب در خانه اش چهار تا پنج غوری نان سر سفره اش قرار داشت و از بچه های نمره اول الی نمره سوم دعوت به عمل می آورد که به خانه اش شب ها بیایند. واین بچه دانشگاهی ها هر شب سر سفره آن از ده الی پانزده نفر حاضر بودند. از این طریق هر کس بعد از فراغت در هر اداره ی که میل داشت، پرزه ی تعیین خود را عنوانی وزارت مربوطه ی میل خویش از احمد زی می گرفت. حالا قضاوت کن که به سازمان های جاسوسی چه قدرتشان را معرفی کرده باشد!!

>>>   گرچه امریکا غلام های دیسانتی نیکتاهی دار خودش را با غلام های ریش دار و لنگی خود تبدیل میکند تا همان هدافش را پیش ببرند، ولی سگ همان سگ خواهد بود و احیای دوباره امارت اسلامی طالبان را در خواب ادی تان هم نخواهید دید۰

>>>   در فارسی کابلی ها گفتاری است که گوید کله پز برخاست سگ جایش نشست۰
امریکا نمیرود، فقط سگ ها و گدیگک های کوکی خودش را تبدیل میکند تا همان اهداف قبلی اش را برایش خوبتر پیش ببرند۰ امریکا از سگ شوی های دزد نکتاهی دار که زیر نام تکنوکرات ها نامیده میشوند حال نا امید شده و سگ های ریش دار و لنگی دار خود را بجای آنها توظیف میکند۰

>>>   گرچه امریکا غلام های دیسانتی نیکتاهی دار خودش را با غلام های ریش دار و لنگی خود تبدیل میکند تا همان هدافش را پیش ببرند، ولی سگ همان سگ خواهد بود و احیای دوباره امارت اسلامی طالبان را در خواب ادی تان هم نخواهید دید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است