ترامپ باز هم شیکاگو را با افغانستان مقایسه کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۹    ۱۳۹۹/۵/۱ کد خبر: 164265 منبع: پرینت

ترامپ در اظهارنظری آمار خشونت شهر شیکاگو را بدتر از جنگ افغانستان دانسته و تهدید کرده پولیس فدرال بیشتری را به این شهر می‌فرستد.
رییس‌جمهور آمریکا در دفتر کاخ سفید در گفتگو با خبر‌نگاران بار دیگر گفت که خشونت در شهر شیکاگو بدتر از جنگ در افغانستان است.
به گزارش فارس به نقل از «ایندیپندنت»، ترامپ در جمع خبرنگاران گفت: «تابستان امسال خشونت در [شهر] شیکاگو با اختلاف بدتر از [جنگ] افغانستان است.»
رییس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «این (خشونت شهر شیکاگو) بدتر از هرچیزی است که مردم دیده‌اند.»

ترامپ در صحبت‌های خود همچنین عملکرد پلیس فدرال که وی به شهر پورتلند برای سرکوب معترضان فرستاده بود را ستود و تهدید کرد نیرو‌های بیشتری را به دیگر شهر‌هایی که تحت رهبری دموکرات‌ها مانند شیکاگو هستند می‌فرستد.
دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پولیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای «قاطعانه‌تر» شده است.
روز گذشته «کن کوچینلی»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا از استفاده از پولیس فدرال برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند دفاع کرد.
ایندیپندنت نوشته، ترامپ بارها شیکاگو را با افغانستان مقایسه کرده و هر بار این مقایسه اشتباه بوده است.

رییس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز زندگی در شهرهای تحت اداره دموکرات‌ها مانند شیکاگو را به دلیل آمار بالای جرم و جنایت در آن‌ها مانند زندگی در جهنم دانسته بود و مدعی شده که زندگی در این شهر از افغانستان نیز بدتر است.
شیکاگو با جمعیت بیش از ۹ میلیون نفر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ‌ترین شهر غرب آمریکاست. این شهر یکی از خشن‌ترین و جرم‌خیزترین شهرهای آمریکا محسوب می‌شود. پژوهشگران هنوز نتوانسته‌اند این پدیده را تبیین کنند. در مقاله‌ای که سال ۲۰۱۷ در اندیشکده آتلانتیک ارایه شده آمده که پژوهشگران و تحلیلگران هنوز به اجماع بر سر دلایل این موضوع نرسیده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
شیکاگو
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   در تمام دنیا هر وقت جایی را بخواهند به نکبت و بدبختی وصف کنند با افغانستان مقایسه میکنند حتی سوریها
فقط کمی فکر کنید که چرا از سوریه و ایران تا آمریکا انقدر افغانستان را حقیر میدانند ؟
چرا مردم ایران مشکلی با مهاجران عراقی که ۸ سال با کشورشان جنگید ندارند اما از مهاجران افغان متنفرند ؟
اگر بحث نژادپرستی بود باید از عراقیها و ارمنی های مهاجر هم متنفر بودند ، در جنوب ایران قرنهاست مهاجرانی از آفریقا زندگی میکنند سیاهپوست هستند اگر ایرانیها نژادپرست بودند از آنها متنفر بودند اما چرا فقط از مهاجران افغان متنفرند ؟
بحث جنگ نیست ، مهاجران عراقی زمانی به ایران آمدند که عراق با ایران و بعد از آن با کویت میجنگید ، مشکل افغانستان فراتر از جنگ است ، نگاهی به اعمال و رفتار افغانها کنید دلیل اینکه چرا در هرجای دنیا هر اتفاقی می افتد میگویند مثل افغانستان شده یا هر آدم بدی را می بینند میگویند مثل افغانهاست را میفهمید
برای شهروندان اروپایی تظاهرات افغانهای مقیم اروپا عجیب بود که افغانهای ساکن اروپا اعتراض میکردند به کشته شدن مهاجران قاچاق افغان در یزد آنهم بعد از اخطار و ایست نیروهای امنیتی ایران درحالیکه مهاجران قاچاق افغان چند برابر ظرفیت خودرو سوار بودند و حتی در صندوق عقب ماشین سوار بودند برای آنها حتی مهاجرت قاچاق افغانها به ایران که بالاترین نرخ تورم و بیکاری را در خاورمیاته دارد و تحت شدیدترین تحریمهای بین‌المللی است عجیب بود این مهاجرتها را از نادانی و جهل افغانها میدانند که به کشوری تحت تحریم با نرخ تورم و بیکاری بالا مهاجرت میکنند
افغانها جوری از ایران بد میگفتند که انگار نیروهای امنیتی ایران وظیفه دارند به مهاجران قاچاق افغان حتی امسال اجازه رد شدن از مرز و رسید به پایتخت لیران را بدهند
برای دنیا عجیب بود که افغانها حقشان میدانند از مرزهای ایرانی قاچاقی رد شوند و حتی بدون یک روز رفتن به کمپ تا پایتخت ایران بروند کاری که سالهاست کردند
ترامپ انسان پلیدی است ترامپ کسی بود که از نابودی افغانستان در دیدار با عمران خان سخن گفت اما اینکه حتی شهروندان عادی اروپا از رفتار افغانها تعجب میکنند ریشه در رفتار غلط افغانها دارد عقده ها و نادانی که امسال در جریان مهاجران قاچاق افغان به ایران حتی اروپاییها فهمیدند ، و تعجب کردند که مگر هیچ دیوانه ای به کشوری در حال تحریم و تورم و جنگ اقتصادی که درگیر کرونا هم هست مهاجرت میکند؟
ریشه این تحقیرها را در رفتار خودتان جستجو کنید ترامپ آمریکایست ولی سوریها ، ایرانیها ، عراقیها ، لبنانیها و ...خاورمیانه ای هستند آنها چرا در مورد افغانها انقدر دید منفی دارند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است