در کابل سرینا حق با شهزاده آغا خان است یا حکومت؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۹/۵/۲ کد خبر: 164279 منبع: پرینت

گفته شده است که شهزاده آغا خان که هوتل کابل قبلی را که از حکومت افغانستان به اجاره گرفته بود و به هوتل پنج ستارۀ کابل سرینا تبدیل کرد، 168 میلیون دالر از بابت نپرداختن اجارۀ این هوتل به حکومت بدهکار است.
این هوتل در بدل قرارداد سی ساله در سال 2005 به شهزاده آغاخان رهبر اسماعلیان جهان اجاره داده شد که بر مبنای قرار داد تا سال 2010 از پرداخت پول اجاره معاف بود.

کابل سرینا می گوید که حکومت افغانستان بر اساس قرارداد باید پارک زرنگار به شمول جادۀ میان هوتل و پارک و هم چنان ساختمان بانک مرکزی افغانستان را در اختیار هوتل کابل سرینا قرار می داد که نداد. یعنی کابل سرینا مدعی است که تقصیر اصلی را حکومت افغانستان بدوش دارد و مطابق قرار داد از تحویل مکان های متذکره به هوتل امتناع ورزیده است.

اعطای سند ملکیت سی سالۀ پارک زرنگار، سرک عمومی میان پارک و هوتل کابل قبلی و ساختمان بانک مرکزی علاوه بر هوتل برای شهزاده آغاخان یک رسوایی بزرگی است که حالا و پانزده سال بعد از امضای قرارداد آشکار می شود.

اگر هوتل کابل به اجاره داده شد، ضممیه ساختن این مکان های که چند برابر مساحت هوتل کابل بود برای چه شامل قرار داد شد؟
اگر واقعاً این ساحات مشمول قرار داد میان حکومت و شهزاده آغاخان مالک جدید کابل سرینا بود، چرا در اختیار هوتل کابل سرینا قرار نگرفت؟

رمز و راز پر از فساد در پشت سر قرار داد کابل سرینا چیست و دستان فاسد چه کسانی در این فساد آلوده است؟
آیا رمز و راز این فساد کشوده خواهد شد و فاسدان شناسایی و محکمه خواهند شد؟

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل سرینا
آغاخان
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی مادر فساد و غنی پدر فساد
پارلمان رفت در خواب تابستانی
کابینه وجود ندارد
قضا فاسد است
ملت غافل
کی پرسان گند که قرار داد کجاست؟

>>>   پارک زرنگار را عبدالرحمن خان اجاره کرده است.
هم قبر اش در آن است و هم مسجد اش در آن است و بزودی یک موزیم عبدالرحمن خان نیز در آن ساخته میشود که چگونه هزاره ها را قتل عام کرد.

>>>   هم وطنان عزیز!
سوال این جا است که چرا نام این پارک را زرنگار مانده اند. جای که قبر خاین ترین انسان تاریخ کشور(عبدالرحمان) در آن قرار دارد. دوم این پارک همیشه مرکز تظاهرات احزابی بوده که نتیجه ای مبارزات شان جز مصیبت چهل ساله چیزی دیگر نبوده است.. سوم اینکه در زمان حکومت مجاهدین و طالبان این پارک به مرکز اعدام های فرا قانونی تبدیل شده بود. چهارم اینکه در وسط این پارک به سرمایه ای یک قاچاقی و رهزن یک مسجد ساخته شده که نمازخواندن در آن حرام است. پنجم اینکه شاروالی کابل یعنی مرکز فساد و تباهی شهر و شهریان کابل درهمین جاموقعیتدارد. از دیگر انحرافات اخلاقی ایکه در این جا صورت می‌گیرد انرا به جایش بگزارید. بنابراین من در اینجا نه زرمی بینم و نه نکار. امیدوارم هم وطنان با من هم نظر باشند.
نذیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است