فرهنگ و اختراع جدید قوم پشتون! (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۹/۵/۳ کد خبر: 164283 منبع: پرینت

دقیقا نمیدانم این پیر خرفت کدام دانشمند است و چه چیزی را اختراع کرده است؟ اما تصویرش در سکو نشان از دانشمند بودنش دارد که از قوم شریف اختراع کنندگان انتحاری و تخریب کن کشور است.

مردی که احساسی سخنرانی میکند، جماعت حاضر در تالار با شور شوق تحسین اش می‌کنند و در پایان لباسش را همچون دیوانگان از تن خویش بیرون می کند نشان از اختراع یک «فرهنگ نفرت انگیز جدید (برهنه کردن خویش به نشانه اعتراض) آنهم در قلب مردم شمال توسط این یاغیان دارد!!»

زبان اش را نمیدانم اما یک چیز گویای حقیقت تلخ و دردناک سرزمین و‌ مردمانی است که ما با آن در حال مبارزه برای بقا و زیستن هستیم...

میگویند؛ این در اعتراض به مارشال شدن دوستم چنین اختراعی اعتراضی کرده است. شما تصور کنید عمل اعتراضی این فردا یک غیر پشتون در قندهار یا پکتیا می کرد، اوغانها چه عکس العملی نشان میدادند؟!

گل امیری


فرهنگ و اختراع جدید قوم پشتون

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرهنگ پشتون
مارشال
نظرات بینندگان:

>>>   سید مسعود حسینی
فاشیسم قبیله، عریان‌تر از همیشه!
وقتی از فاشیسم قبیله سخن گفته می‌شود، یکی از مصادیق آن این مخلوق است! مخلوقی که در اعتراض به آن‌که گویا اشرف‌غنی همه‌چیز را از آنان گرفته و به دیگران (دوستم، محقق و عبدالله) بخشیده، دستار و پیراهن و تنبانش را در ملأ عام، به دور می‌اندازد و با عریانی وانمود می‌سازد که جز یک شورت زرد، چیزی برای او و هم‌فکرانش باقی نمانده است! او انزجارش را برای آن‌چه به پندار خود، از دست داده، بدین‌سان ابراز می‌دارد! و شاید ناامیدکننده‌تر از عملکرد این مخلوق، نعره‌های تکبیری است که برای تأیید عملکرد ناروای او سر داده می‌شود و دستانی که برای تشویق آن از سر شوق به‌هم می‌خورد.
با وجود چنین مخلوقاتی که جز تمامیت‌خواهی و برتری‌جویی، چیزی ندارند، این سرزمین به کشور و این مردم به ملت، تبدیل نخواهد گردید. باید هوشیار شد...!

>>>   اقا گل امیری‌، چون خودت یک فاشیست هستی هر عمل یک پشتون را بدیده حقارت میبینی. احتجاج که این پشتون در مقابل غنی، محب ویا صالح و دوستم نمود بسیار بجاه بود.ایا این قدرتمندان خائین نیستند؟ایا از دست این خائینین و وطنفروشان انسان که درد داشته باشد دیوانه نمیشود؟
شما انسانهای بی درد فقط در غوندی خیر نشسته اید و تماشا میکنید.

>>>   عصبيت قومى مردود و محكوم است!
افغانستان سرزمين تمام گروهاى قومى بلوچ، پشه يى، نورستانى، ايماق، هزاره، اوزبيك، تاجيك، پشتون و ساير اقوام است.
عصبيت قومى و كشيدن ايزار و تنبان بر عليه اقوام ديگر آب انداختن به آسياب دشمنان افغانستان است و هيچ كمكى براى ملت شدن نمى كند.
سخنرانى آقاى حسن احمدزى را ديدم و شنيدم، متاسفانه هيچ گونه مبناى علمى و منطقى در سخنان شان وجود نداشت و بيشتر فحش و دشنام بود و حتا رييس جمهور را در حضور زنان ايزك خطاب كرد.
امروز مشكلات موجود در افغانستان ملى است و به شمول كرونا، فقر، ناامنى، بيكارى، فساد و ... تمام مردم و اقوام افغانستان را متاثر كرده و نياز به مبارزه ملى دارد.
بر بنياد گزارش ها اين آقا زمانى مشاور رييس جمهورغنى بوده كه بعد از مدتى بركنار شده است.
قاسانی

>>>   حاجی حسن احمدزی!
از ریش سفیدان ولایت بغلان است، اما احمدزی. پسرش مامور احمدزی نمایندۀ ولایت بغلان در مجلس نمایندگان است. او امروز در کابل به رسم اعتراض در یک گردهم آیی در حالی که خانم ها نیز در آن محفل حضور داشتند، خود را نیمه برهنه ساخت.
اعتراض حاجی حسن احمدزی این بود که چرا حق پشتون ها در افغانستان تلف می شود؟
حاجی حسن احمدزی قبل از بیرون کردن لباس های تنش از امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری شکایت کرد که اعتراض او و جمع دیگر از همراهانش را که ماموراحمدزی نمایندۀ بغلان نیز در این جمع بود در مورد قوماندان امنیۀ ولسوالی نهرین ولایت بغلان نشنید. سپس در مورد اعطای مارشالی به جنرال دوستم سخن گفت و با خشم و بر افروختگی لباس های تنش را بیرون کرد. او گفت:
«داکترصاحب اشرف غنی ما برای دوستم مارشالی داد، خانه اش آباد. دوستم زیاد پشتون ها را شهید ساخت. در سالنگ هزاران تاجیک را نیز شهید کرد. داکتر عبدالله(این جا خطای لفظی بود که حاجی حسن احمدزی به جای داکتر اشرف غنی نام داکتر عبدالله را گرفت، در حالی که در ادامۀ سخنش معلوم می شود که منظورش داکتراشرف غنی است)که عیسوی است، از خارج آمده است، عبدالله هم می گوید که او عیسوی است، دوستم هم می گوید که او عیسوی است، اما عبدالله که مجاهد بود چگونه به دوستم فاسق مارشالی داد؟ خواهران ما آزرده نشوند. این لنگی را به دوستم داد(در این وقت لنگی را از سر خود به زمین می اندازد) پشتون ها را بصورت واضح می فهمانم. این پیراهن ما را به محقق داد(پیراهنش را از بدنش بیرون کرد و به زمین انداخت) این تنبان را به داکترعبدالله داد(تنبانش را نیز کشید و به زمین انداخت که خوشبختانه نیکر دراز زیر تنبانی داشت، هر چند که برخی از خانم ها به عجله در صدد ترک مجلس شدند) ای پشتون های بی غیرت! جنرال دوستم کافر است مسلمان نیست...»
اندیشمند

>>>   چه کارمی کنی مولوی صاب

>>>   خشونت و خشونت از سر تا به زیر شان خشونت! وقتکه خود ترقانی را بین شان رسم کردند امتیاز گرفتن حالا نوبت ترفند تنان کشید شد!
خودش می گوید زمین های شمال را می خواهیم خوب بده پیره مرد گناه دارد تنبانش را کشید دیگر چه میخواهید از جان بیچاره؟؟؟

>>>   محمد نسيم جعفری
گذشته از شوخی
گفته می‌شود؛ این هم‌وطن پشتون ما که در حضور جمعیت زیاد، لباس و حتی تنبان خود را کشید و از سهیم‌شدن غیرپشتون‌ها در گوشه‌ای از قدرت، ابراز نارضایتی نموده و گفت: «غیرت ما کجا رفته است؟»، بزرگ قبیله، یک فرد متنفذ، مشاور ریاست‌جمهوری و پدر یکی از وکلای پارلمان است.

جالب اینجاست که جمعیت و مخاطبین این فرد نیز با تکبیر از رفتار و گفتار زشت، پلید، جاهلانه و متعصبانه او حمایت کردند و ایشان اگر از آن جمعیت می‌خواست که بروند خود را انتحاری کنند، حتما آن‌ها رفته خود را انتحار می‌کردند.

با اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۰٪ قدرت و مراکز تصمیم‌گیری در اختیار پشتون‌ها قرار دارد و بقیه‌ی اقوام فقط در گوشه‌ها و حاشیه‌های قدرت، حضور سمبلیک و بدون صلاحیت دارند، باز می‌بینیم که برخی از هم‌وطنان تمامیت‌خواه، متعصب و انحصارطلب پشتون ما تا سرحد انتحار عصبانی هستند.

حالا درک می‌کنیم که سیاسیون و متنفذین پشتون چگونه از جهل، بی‌سوادی و تعصب پشتون‌ها سواستفاده کرده و با تحریک آن‌ها به نام غیرت قومی و پشتونی، آنان را وادار به انتحار می‌کنند. آن‌ها با سواستفاده از جهالت قوم‌شان و به‌نام غیرت قومی و پشتونی، چنان احساسات جاهلان قوم خود را تحریک می‌کنند که آن‌ها برای انتحارکردن لباس زنانه می‌پوشند و حتی حاضر می‌شوند که مواد انفجاری را در مقعد خود جاسازی و خود را انتحار کنند.

نوت: با این نوع تفکر جاهلانه و تعصب شدید که بسیاری از هم‌وطنان پشتون ما دارند، زندگی مسالمت‌آمیز و برادروار در این کشور محال خواهد بود.

>>>   ازین بیچاره مظلوم مگر غیر ازین چه توقعی دارید؟
این واکنش بینهایت طبیعی در ساختار قبیلوی است. هر باری که قبیله دیگری به مال و ناموس قبیله تجاوز کند؛ خون غیرت قبیله به طغیان آمده با تدویر جرگه در حجره های تاریک خویش برای مبارزه با چنین بی عدالتی این واکنش را از خود تبارز میدهد که:
«« والله که پریژدمه»».
غیرت افغانی ابدآ اجازه نمیدهد تا چنین جنایتی رخ دهد. این افتخار تنها ازان پیشوایان قبیله٬ اجنت های دوره استعمار( خانواده مصاحبین) واقوام و قبایل قهرمانی است که آن نوکران اجنبی را به تاج و تخت رساندند٬
مارشال کابل گیرگ برادر نادر بابا یگانه مارشال تاریخی بود و هست و خواهد بود؛ و چرا چنین اتفاقی رخ دهد که یک تاجیک و ترک آن افتخار منحصر به فرد تاریخی را کمایی کند.
ازین افتخار باید تا سرحد خون و جنون و بی تنبانی باید دفاع کرد.
سده بیست و یکم و گفتگوی تمدن ها یا به اصطلاح شما تاجیکان ( فرهنگ ها)قصه ای مفتی بیش نیست.
اینا پنجهزار سال تاریخ را چنین زیسته اند و پنجهزار سال دیگر را چنین خواهند زیست.
از قول استاد واصف باختری:
درخشانترین صحایف تاریخ به قبیله گرایان همانهایی اند که عصر سنگ را بازتاب داده اند. ازینرو ایشان با چند "چیز" جماع کرده اند و میکنند و خواهند کرد؛
جغرافیا
تاریخ
فرهنگ

>>>   با سلام من یک ایرانی هستم و با اجازه دوستان میخواستم بگم شما بارها در این سایت گفتید جرم و یا عمل یکنفر کار شخصی است و نباید به سایر مهاجران افغان در ایران نسبت داده شود که کاملا نظر درست و منصفانه ای میباشد
ولی من بسیار دیده ام شما دو رور تشریف دارید و هرجا منافع گردانندگان سایت ایجاب کند صحبتهای خود را نقض میکنند
عمل این شخص چه ربطی به قوم شریف پشتون دارد چرا از ایرانیان میخواهید جرم یک مهاجر را به پای همه ننویسند اما هرجا خودتان میخواهید انجام عمل توسط یک نفر را به تمام قوم شتون میدهید و این کینه شما مانع اتحاد مردم شریف افغانستان میباشد
بچه ستارخان تهرون

>>>   جهل بی پایان این وحشی های طالب پرست و بی مروت مرز ندارد. سالها با وحشت ، بربریت، جهل، انتحار، کشتار و چپاول حکومت کردند و این کشور را به چنین روز بد و شوم سردچار ساختند و هنوز هم دست بردار از یخن دیگر ملیت های محروم نیستند!

>>>   خوب است که در آخر نگفت:
دا زما نیکر چه دی،ایشچی ته ورکره!
بیا و ای بی آبی ره پوره کن!

>>>   آغای بچه ستارخان تهرونی
جهت اطلاع شما اینکه این آغای که در محفلی اعتراضی شلوارش را در آورد و خودش را هم لخت کرد کاری نداریم و از نظر ما که افغانی هستیم کدام جرمی راهم مرتکب نشده فقد یک نمایش کمیدی با کف زدن و تشویق تماشاگرانش
ولی اصل مثله افکار وی است که تمام کشور را میسوزاند یعنی برترجوی قومی و تباری که سالیان است ما همه تر و خشک سوخته روانم وجنگ همچنان ادامه دارد .

>>>   میکوید اشرف عیسوی است ومیگوید شراب خوری است ومیگوید دوستم ظلم کرده است حالا این حرفا اگر دروغ است بد کرده اگر دروغ نیست دیگر چی در چیزهاش جنگاو شدین
تاجک شاه.

>>>   بچه ستار خان تهرون،
عمل این جناب زمانی فردی میبود که فقط خودش تنها میبود و این اعتراض را انجام میداد و فلم میگرفت مگر اینجا یک محفل بزرگ است که شاید ۹۵ فیصد حاضرین پشتون باشند به شمول افسر امنیتی.
وقتی این جناب هرچه دارد بیرون میکند و فقط زیر پوشی اش را برای ارگ نگاه میدارد و بعد همه حاضرین به نشانه تائید کف میزنند معنی اش این است که جمع موجود با این جناب هم فکر و هم نظر هستند و این خطر ناک است چون امکان شعله ورشدن احساسات عاقب نا اندیشانه یک جمع را بر علیه غیر خودی ها بیشتر میکند و آنگاه اداره آن مشکل است.
یکی دو سال پیش یک افسر پائین رتبه از خودی ها در ظرف یکی دو سال تبدیل به یک جنرال ۴ ستاره شد مگر هیچ کس اعترتض نکرد و حالا آتش در درون شان شعله ور شده

>>>   او یک آدم فاشیست و نژادپرست مریض و جاهل است که دنیا را به اندزه لوف سوزن میبیند. غنی و کرزی و خلیل زاد از او بدتر و وحشی تر اند.

>>>   این ....فاشیست و اکثریت خواه که چشم شان را به غیر از خاک دیگر هیچ چیز پر نخواهد کرد
ببینید
این قوم بی شرف
به نام اقوام و قبایل می خورن
به نام سرحدات می خورن
به کوچی می خورن
به نام قوم احمدزی می خورن
به نام لوی پکتیا و صدتا لوی دیگر اضاف خور میکنن
و به صدها نام دیگر
اما هنوز هم تنبان کشیده موی از کون خود کنده دور میندازن که به ما هیچی نمانده
سال هاست که ریاست جمهوری در اجاره شماست یک بار نگفتین بانین که دیگران هم حق دارن اما هنوز دول زدین و اتن کردین
اینها دل شان است که همه مثل گاو شیرده باشد برای شان
دیگران نه حق دارد و نه حقوق فقط اینا حق دارن
از سر و زیر این قوم تعصب و تبعیض می بارد
تمام وجود این قوم پر از نفرت و انزجار است
او مردم شما سالها با این قوم لجوج زندگی کردین نشناختین اما یک امریکایی از هزاران کیلومتر دورتر از شما بوی تعفن تعصب و جهالت این قوم را احساس می کند و می گوید
افغانستان ملت شدنی نیست !!!
راست می گوید ملت شدنی نیست
با همینطور تعصب آیا می شود یک ملت شد؟؟؟
آیا دیگر اقوام به جز حق حقه شان چی اضافه از شما گرفته
آیا دیگر اقوام انسان نیست ؟؟؟ به نظری شما
آیا دیگر اقوام برده و غلام شماست؟؟؟ که امروز آزاد شده شما ره زور داده که تنبان خود را می کشین؟؟؟
آیا مارشالی را مادر تان به عاشقی به دوستم داده ؟؟؟
تمام جنایت از دست شما قوم سر زد یکی چیزی نگفت
هزاران وحشی طالب هم قوم خودت از زندان آزاد شد یک بار تنبان نکشیدی هنوز دول زدی و شادی کردی
هزاران انسان بی گناه با انتحار تو وحشی شهید شد یک بار لنگی از سر به زمین نزدی اما به مارشالی دوستم تو تنبان کشیدی
جهالت و تعصب در رگ رگی این قوم نجس در جریان است از بس تعصب و بغض علیه دیگر اقوام در درون اینهااست که یگان وقت انفجار میکند و مثل این نمایان می شود
هشدار به همه اقوام غیر اوغان
بیدار شوید تا به کی
اگر هزارسال هم منتظر باشید این وحشی ها شما را نه به شهروندی قبول دارد و نمی خواهد که شما را ببیند
راستی هم این وحشی ها بقیه اقوام را نفر خدمت خودشان می خواهد نه مارشال
دیگران را باید عسکر ببینن نه قومندان
اینها باید همیشه سرقومندان اعلی باشد
یک قیام جانانه بر ضد این وحشی ها واجب است بر بقیه اقوام اگر می خواهند که زندگی کنن
اکثریت خواهی و برتری خواهی به اوج خود رسیده
حتی خود را گرفته نمیتوانند در ملا عام ابراز تعصب و برتری خواهی میکنن
دوستم مارشالی تو به کوری چشم همه متعصبین مبارک باد

>>>   خانم دختر خود را نامزد كرد وتا نزديكي هاي شب عروسي تمام موضوعات مختلف را به دختره ياد داد كه چگونه با فاميل خسر خيل رفتار كُند وبا نامزد خود چه رقم معاشرت كُند. عروسي نزديك شد ودختر از مادر سوال كرد كه مادر جان همه مسايل را برايم گفتي اما يك گپ از يادت رفت ونگفتي. مادر گفت چي را نگفتم ؟ دختر گفت ؛ نگفتي در شب عروسي خودم تنبان خود را بكشم يا چطور؟ مادر خنده كرد وگفت دخترم از خودت به رضائيت خود تنبان خود را كشيدي، خوب ورنه داماد تنبان تو را به زور از پايت بيرون مي كنه.
حالا اين اوغان غيرتي فهميده، پيش ازينكه دوستم تنبان او را بيرون كنه، خودش داوطلبانه تنبان خود را كشيد.
شریف حمیدی

>>>   اوغان باید ازین خشم و تعصب بترقد
یک وقت ازبک نفر خدمت خانه اوغان بود
حالی رقم رقم ریشمه مارشالی بسته کده ایستاد میشه
اما اوغان ها بداند که دیگه او دوران تیر شد
باید آماده جواب پس دادن باشید

>>>   بگفته خودتات وقتکه یکقوم انقدر بی فرهنگ ودیواته دیگه ودیگه باشد وسری شما پاچاهی کند الی شما فکر کنید که شما چی استین که پاچاهای تان این طور پس شما خو دیکه هیچ بی ادبی معاف(،،،،‌،‌‌‌‌،،،) نیستین پس خداوند شما را جی گفته پیدا کرده

>>>   هر عمل نشان از فرهنگ خانوادگی و سپس رفتار اجتماعی شخص دارد
این آدم نما که برهنه می شود مثل میمون می ماند که به تقلید کورکورانه از سیاسی های اوغان آنرا علنی می سازد
واقعا این آقا عمق فرهنگ 5000 ساله اوغان را به نمایش گذاشت

>>>   حاجی احمدزی تنبان از سر غیرت کشید
خلق را از غیرت بی جا ندید
خجلت از اندیشه او رخت بست
زشت کاری کرد ان مردار پست
اینکار احمدزی نادان فاشیست که در مقابل تعدادی از خانمها بر علاوه از سخنان نادرست طفلانه اش کشیدن جامه از بدنش وانداختن لنگوته از سر اش نهایت بی حرمتی به خانم های حاضر در مجلس و نفاق افگنی و خیانت به مردمان این سرزمین و اب ریختن به اسیاب دشمن چیزی دیگری تلقی شده نمیتواند لعنت بقوم پرستان زبان اندیش فاشیست منافق فرست طلب عقده ای .

>>>   بخدا شرم است به قرآن شرم است او مردم این شرم نیست پس چیست دیگه
مرگ بهتر است به ای بی عزتی که تو درمقابل یک جمعیت کردی که در آنجا خانم ها نیز حضور دارند بازمیگوید که این خانم خواهر من است آیا تو اجازه داری پیش خواهرت تنبان بکشی اوف اوف این چی بی آبیست
شرم است شرم است شرم است
ذکریا نوری مقیم مسکو

>>>   بچه ستارخان تهرونی!
اگر واقعآ این اسم اصلی تان باشد باید برایتان یادآوری شود که بلی! « جرم یک عمل فردیست» در چوکات قانون! چه آن قانون کفری غرب و چه قوانین جمهوری های اسلامی ایران و افغانستان. اما زمانیکه شخص در محضر یک کتله بزرگ به سخنرانی میپردازد و آن کتله با نعره تکبیر از سخنانش حمایت میکنند! درانصورت جرم مختص به فرد نبوده بلکه جرم کتلوی محسوب میشود.

>>>   مردوم قوم په رست هميشه ناکام مي مانه يادت باش

>>>   ازی فرهنگ اوغانی در جلسات خانوادگی زیاد است
اما این بار خوبی اش به این است که برملا تنبان می کشد
محترم هم حاجی و کلان است
هم نماینده و موی سفید
شما حساب کنید که از حاجی و کلان و موی سفید این قوم که ای طور تعصب ظاهر شود وای به حال خورد و نادان شان
بی جا نیست که انتحار میکنند
بی جا نیست که در مسجد آدم میکشند
دنیا باید اوغانستان را با فرهنگ تنبانی بشناسد
وای به روزی که در تذکره تان اوغان نوشته شود
باز همه شما را به آینه این آدم خاد دید

>>>   ولا دوستم ماکم زورآور بوده
خودش به شمال تنبان به جنوب میکشه

>>>   دوستم ازبک به تنهایی تنبان اوغانه کشید
اگر ازبک با تاجک و هزاره یکی شوه باز چی خاد شد

>>>   نمونه بارز تعصب اوغانی!!!!
هرکس منکر تعصب اوغان است جواب بگوید
به تشویق و چک چک کدنی های تعصب چی نظر دارین

>>>   تنها راه تجزیه است ما خراسانی میشویم و اوغان‌غول پشتونستانی میشود.

>>>   ای کاش دوستم در این مجلس می بود که این ایزاره گرفته به رسم یادگار سری کودبند قصر خود آویزان می کرد
و به ترک تباران یاد می داد که مردم اینی رقم ایزار می کشه
تا هنوز چند دانه نیکر از نغمه جان پیش دوستم به رسم یادگاری نگاهداری میشه

>>>   یک افتخار تاریخی به فرهنگ 5000 ساله اضافه شد
تاریخ تا ابد به یاد خواهد داشت که کون اوغان از دست یک ازبک لوچ شد
این ایزار تا تاریخ زنده است دیگه به کون اوغان بر نمیگردد
احمد شاه بابای شان هم ازین فرهنگ به قدرت رسید

>>>   ای رتبه ره دوستم به عاشقی نگرفته و کس هم به عاشقی برایش نداده
ای رنگ سرخ کلاه و کمبربند دوستم خون همه شهیدایی است که در راه آزادی ملت مظلوم داده شده
اگر یک کم فکر کنین سری قبر شهیدا دوستم کمر مارشالی بسته کده به خاطری او مارشال شهیدای قوم خود است

>>>   به خدا اینها بدتر از نازیهای فاشیست آلمان هستند.

>>>   یک تعصب به تمام معنی واضح
یک نمونه بسیار روشن تعصب
هرکس خود را اگر به نادانی هم میزند دیگر برایش بهانه نمی ماند
همه نسل فارسی زبان باید بدانند که با چی رقم جهال قرن روبرو هستن
با دانش راه شان را سد کنید
با دانش در قفس و زندان شان کنید گرچند دوباره بی وجدانها رهای شان کنن اما وجدان تاریخ از یاد نخواهد برد

>>>   هر چقدر ایزار کشی کنید خود را معرفی و بیاب می سازید
همه اگر نمیدانستن حالا واضح میدانن که متعصب است و تعصب یعنی چی

>>>   یک مشوره سیاسی به
محترم احمدزی صاب
به نفر بعدی باید یاد بدهد که باید در یک برنامه تلویزیونی از ادی ره هم بیاره اگر با ایزار خودش نعره تکبیر و تشویق زیاد نشد از ادی ره ده میدان بندازه که اوغانا یک کم زیادتر سری غیرت شوه اگه با ای نشد نیکره پرتو به نام ایشچی صدا کو باز سازمان ملل خاد آمد یک چند جایزه و تشویقی خاد داد میگن سیاست پدر و مادر نداره دیگه همی است
تخاری

>>>   به تخاری
چهل سال است که این قوم مکتب ها ره بسته و تمرین تعصب و تبعیض میکنن
جنگ را به شمال کشاندن که چرا تنهاجنوب
کانکور و دانشگاه را سهمیه ای کردند و برای خود بیشتر سهمیه دادند
بنام کوچی اقوام وقبایل وووو سهمیه بیشتر به این قوم نجس دادند
ازین قوم دم بریده شک نیست یک روز ببین که خودی ادی ره آورده سری خودش فلم اجرا کرده که اوغان های نادان بیشتر سری شوق شوند.......


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است