دوم اسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۱    ۱۳۹۹/۵/۳ کد خبر: 164285 منبع: پرینت

دوم اسد یک روز تراژیک و غمبار و درعین حال فراموش ناشدنی در تاریخ عدالتخواهی مردم ما است.
درود و سلام بر روان پاک شهدای همیشه جاوید روشنایی طلبی و عدالتخواهی. بیاییم برای ادامه راه این شهدا و سایر شهدای عدالت خواهی، به جای گریز از همدیگر با همدیگر کنار بیاییم و متحد شویم.

بیاییم با اقرار به اشتباهات گذشته، از گذشته سلاحی برای تخریب همدیگر نسازیم، بلکه برعکس از آن تابلویی رهنمایی برای عدم تکرار آن در آینده بسازیم. ما برای ادامه راه عدالت طلبی و مقابله با انواع تهدید، به همبستگی و توافق با همدیگر ضرورت داریم، نه به تخریب و تقابل با همدیگر.

حوادث سال‌های اخیر ثابت ساخت که تک روی و قهرمان نمایی های شخصی کشتی آسیب دیده مردم ما را به ساحل نجات نمی رساند. برای رسیدن به ساحل نجات به همدلی و برادری و ایجاد یک تشکل و مرکز «تصمیم گیری جمعی» ضرورت داریم.

به صداهای نفاق و نفاق افگنان گوش فرا ندهیم که جامعه و مردم مارا به نام های مختلف تکه پارچه می سازند. مزاری بزرگ در بد ترین حالت هزاره های در حال جنگ را متحد ساخت و دست دوستی به سوی دشمنان جنگی اش دراز کرد و آنان را از دشمنی به دوستی رساند. او درمسیر همبستگی و احقاق حق جامعه هزاره و شیعه صداقت تاریخی اش را با خونش به اثبات رساند.

امروز بر یاران و پیروان مزاری بزرگ فرض است که از لاک منافع شخصی و گروپی شان بیرون بیایند و با یک پارچه سازی هزاره ها در کنار سایر مردم افغانستان، عملا صداقت شان را به اثبات برسانند.

محمد علی علزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوم اسد
جنبش روشنایی
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها به آرمانهای مزاری بنگرند و دست دوستی به دیگر اقوام بدهند،تاجک ها به ربانی و احمد شاه مسعود ببینند و دست دوستی به دیگران دراز کنند.
ازبک ها به دوستم و دست دوستی به دیگران دراز کنند.
پشتون ها به طالبان و ملا عمر و دست دوستی به دیگران دراز کنند.
خلقی ها به ترکی و حفیظ الله امین و پرچمی ها به کارمل و به همین منوال هرکس برای خود یک رهبر بتراشد و از رهبر خود پیروی کند و دست دوستی به دیگران دراز کند.
اما درینجا ختم نمیشود.دنیا تنها از افغانستان تشکیل نشده است.در دنیا درصد مملکت وجود دارد.با ادیان و مذاهب مختلف و سیستم های مختلف دولتی و دموکرات ها و بی دین ها و دیندار ها و با حجاب ها و بی حجاب ها و چادری دار ها و لخت مادر زاد ها.
این که این همه مردمان دنیا را با دیدگاه ها و کلتور های مختلف و ادیان مختلف،چگونه زیر یک سقف نشاند،کاری است که تا بحال هیچ منشی سازمان ملل متحد،موفق به اًن نشده است.
این که هزاره ها با مزاری شان موفق خواهند شد،بعید به نظر میرسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است