عابد و مهمند هرکدام یکسال و نیم زندان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۹/۵/۷ کد خبر: 164331 منبع: پرینت

«داعی‌الحق عابد» معاون و سرپرست پیشین وزارت ارشاد، حج و اوقاف و «آصف مهمند» عضو شورای ولایتی بلخ، به اتهام تزویر و سوء‌استفاده از شغل خود، از سوی دادگاه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری به یکسال و شش ماه زندان محکوم شدند.

طبق اعلام دادستانی کل، صدور دستور خلاف قانون تدارکاتی برای قرارداد با شرکت «شاهین‌ گروپ» درباره مالکیت وقفی هفت هزار و ۱۲۵ متر مربع زمین وزارت ارشاد، حج و اوقاف برای ساخت یک فروشگاه پنج‌منزله در شمال روضه سخی در شهر مزار شریف، از دیگر موارد اتهامی علیه داعی‌الحق عابد بوده است.

طبق اطلاعات دادستانی کل، شرکت شاهین گروپ متعلق به محمدآصف مهمند بوده است. او در رابطه به تزویر پنج مورد اسناد تزویری و استفاده آن به عنوان «فاعل اصلی» و شریک جرمی شناخته شده است.
دادستانی کل گفته است که دادگاه این افراد به صورت علنی برگزار شده و هیأت قضایی این دو نفر را به یک سال و شش ماه زندان محکوم کرده‌اند.
دادگاه اولیه داعی‌الحق عابد و محمدآصف مهمند را در بیستم جدی سال ۱۳۹۶ شمسی به پنج سال زندان محکوم کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارت حج
شورای ولایتی
نظرات بینندگان:

>>>   جعل و تذویر مطابق قانون جزای افاغانستان مشمول جنایت تشخیص و تثبیت گردید و کمترین جزا درین مورد به متهم قضیه پینجسال است محکمه استیناف روی چه دلیلی حبس محکومین را از پینجسال و یکنیم سال کاهش داده و غصب ملکیت دولت بروی اسنادجعلی چه میشود ایا دوباره بدولت مسترد گردیده است یاخیر؟ ویا بخاریکه گوش همین اصف مهمند وکیل شورای ولایتی توسط دندانهای تیز عطامحمد نور زمان صمت ولایتش در بلخ که قسمت از گوش مهمند را روی نهایت خشونت و دشمنی که بین شان بود محکمه ازین بابت رافعت قضایی بر حگم خلاف قانون را اجام داه اند و یا کدام چیزی دیگری باعث پاین امدن مجازات مجرمین قضیه را داشت است .

>>>   به راستی وقتی گوش ... را ببرند زلال میشود این اصف ثابت ساخت باید در کتاب گنیس ثبت شود
اقفان

>>>   آیا "جرایم سنگین فساد اداری" این دو نفر سنگین تر از جرایم و فساد اداری اشرفک، بی بی گل و چوکر هایی ارگ است؟
آزاده

>>>   اصل ملکیت نیز باید دوباره به حج و اوقاف برگردانده شود.

>>>   اگر موضوع ترور باشد که حتما چنین سال باید زندامی شود، پس امکان داردترور نباشد و سوء استفاده از وظایف شان باشد.

>>>   آصف مهمند سه مکتوب ریاست اداره امور ودوحکم مقام ریاست جمهوری را تزویر وبشکل ماهرانه وبااغفال سه وزیر‌'یوسف نیازی.داعی الحق عابد. فیض محمدعثمانی استعمال نمود. میباست مطابق کودجزا حداقل بالاترازسه سال محکوم به حبس می شد.اما داعی الحق عابد سرپرست وزارت ناحق مجازات گردیده است. لعنت به فاشیزم.

>>>   آصف مهمند باید حد اقل به پنجسال حبس تنفیذی محکوم میشد بازهم خوب شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است