کابل؛ شهری در محاصره دزدان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۹/۵/۷ کد خبر: 164336 منبع: پرینت

محمد عالم سروری نام دارد و در وزارت تحصیلات عالی وظیفه ایفای وظیفه می کند، چون امروز موترش عارضه تخنیکی داشته است ازاین رو تصمیم گرفته که با استفاده از تکسی های شهری به دفتر بیاید.
در ساحه قلعه فتح الله در سیت عقبی یک موتر نوع کرولا که سه تن راکب" یک تن پیش رو و دو تن در سیت عقبی" نیز داشته سوار گردیده است، اما بعد از طی مسافت در حدود صد متر راکیبن با استفاده از جنگ افزاز های شان (تفنگچه دستی و چاقو) وی را به شدت لت و کوب کرده اند و سپس ششصد دالر پول نقد پولی که قرار بود توسط آن حیوانی را جهت قربانی در عید قربان خریداری نماید و به ارزش ششصد دالر یک سیت موباییل ایفون ونیز انگشتر زمرد نقره ای که یادگار شیرین خانم شان است، را به یغما برده است.

روزانه شبکه های اجتماعی و رسانه ها از حملات دزدان مسلح بالای شهروندان کابل گزارش به نشر می رسانند، شهر کابل با داشتن هزاران نیروی نظامی" اردو، پولیس و امنیت ملی" یکی از پایتخت های به شدت نا امن در میان کشورهای منطقه" ایران، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی" به حساب می آید.

مسوولین در جواب به عوامل افزایش نا امنی پاسخ های به شدت تکراری و کلیشه ای ارایه می کنند، این که فقر وجنگ از فکتورهای افزایش نا امنی در شهر کابل می باشد؛ اما این پاسخ به شدت از منطق تهی و کودکانه است، شهر کابل" مرکز و حومه ها" به گونه کامل در اختیار دولت قرار دارند از اینکه جنگ باعث نا امنی گردیده است درست نیست، بحث فقر نیز دلیل موجه بوده نمی تواند، چون گراف فقر در مناطق تحت کنترول طالبان به مراتب بلند تر از شهر کابل است، اما آمار حوادت جنایی در شهر کابل نسبت به مناطق یاد شده به شدت بلند است و دلیل عمده آن برخورد قاطع و جدی گروه طالبان با سارقین و قطاع طریق ها و عدم برخورد جدی دولت با مجرمین متکرر می باشد، قسمی که در سال 2018 گروه طالبان چهار قطاع طریق را بعد از فیصله محاکم ثلاثه در ولسوالی انار دره ولایت فراه در انظار عامه تیر باران کردند. تحمیل جزا های سنگین در مناطق تحت کنترول طالبان زمینه جولان سارقین را به شدت محدود ساخنه است، اما در ساحات تحت کنترول دولت دزدان روز به روز پر روتر و خشن تر می شوند، در گذشته دزدان در بازه زمانی مشخص(از طرف شب) دست به دزدی می زدند، ولی حالا سارقین در مزدحم ترین زمان رو و در قلب شهر کابل دست می زند.

به باور مردم دزد های مسلح و شبکه های جرمی مستقر در شهر کابل در سطح محلی با حوزه های پولیس هماهنگ هستند و در پایان هفته برای آمرین حوزه ها پول می دهند، اما درسطح بزرگ سارقین مسلح کابل از حمایت کسانی برخوردار اند که در فرهنگ سیاسی افغانستان به آنان "بزرگان سیاسی" می گویند این بزرگان سیاسی در لایه های مختلف نظام حضور دارند و با کشورهای منطقه و فرا منطقه نیز روابط جاسوس مآبانه دارند و همین مساله باعث شده که در بیست سال پسین نه نتها سطح جرم و جنایت در کشور کاهش نیافته، بلکه با گذشت هر روز گراف جرم سیر صعودی داشته است.
به باور من تا زمان که حمایت این بزرگان سیاسی از سارقین مسلح ادامه یابد شهر کابل هم چنین نا امن خواهد بود.

لطیف آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابل
دزدان
نظرات بینندگان:

>>>   دزد اصلی در ارگ مستقر است.
تا زمانیکه
پاروک وردک
زاخیلوال
قیومی
اکلیل حکیمی
به محکمه حاضر نشوند
حرف های غنی جز فریب ملت نیست.

>>>   همه دزدهای شهر کابل با پولیس کابل قرار داد دارند. فساد اصلی زیرپای پولیس کابل است

>>>   حوزه های پولیس کابل فاسدترین در منطقه است.

>>>   دزدان اصلی نیروی پولیس کابل است

>>>   تیترهای شبکه اطلاع رسانی افغانستان
هرات درچنگال دزدان
کابل در محاصره دزدان
واقعا هم حقیقت است.

>>>   کابل شهری در ( محاصره ) دزدان نیست جناب
بلکه کل کشور افغانستان دراشغال و حاکمیت دزدان است .
دزدان در تاکسی آن قدر خطر ناک نیست .که دزدان از کد ۹۱ دزدان بانک افغانستان بانک ،دزدان وزارت مالیه ، دزدان توزیع نان خشک، دزدان گمرگ های دولت ،و صد ها بلکه هزاران چنین دزدی و دزدان حاکم در ارگ خطر ناکتر و مضر تر اند .

>>>   مه یک راه برای از بین بردن دزدی در افغانستان پیدا کردم که نه بندی گری کار دارد و نه جریمه و نه محکمه.
هر وقت که مردم و یا پلیس،دزد را دستگیر کردند،در پیشانی شان کلمه و یا واژه دزد را خالکوپی کنند و پول این خالکوپی را نیز خود دزد باید بپردازد.
بعد از آن این دزد از خانه بیرون برآمده نمیتواند،زیرا مردم صدا خواهند کرد که:اونه دزد!اونه دزد!

این دزدان حق پیکی ماندن موی خود را ندارند که کلمه دزد را زیر آن پنهان کنند.
همچنان کلاه پیک دار و لنگی نیز اجازه ندارند که به سر کنند و کلمه دزد را توسط آنها در پیشانی شان پت کنند.
در مسجد اجازه نماز خواندن برایشان ندهند.زیرا خطر این میرود که بوت های نماز گزاران را بدزدند.
توبه کردن آنها نیز قبول نشود،زیرا انسان خدا نیست که توبه کسی را قبول کند.اینجا هم موضوع حق العبدی است و هم موضوع حق الله.
اگر حق العبدی را میبخشی،دلت،اما حق الله را بخشیده نمیتوانی.
بنأ کلمه دزد در پیشانی اش،تا که زنده است،باقی میماند.

اگر بعد از مرگ اش در اثر از بین رفتن جسد اش در قبر،کلمه دزد پاک شد،به طبیعت تعلق دارد.
اما در روز قیامت دوباره باید کلمه دزد در پیشانی اش درج شود و به پیشگاه خدا ظاهر شود و خدا خودش میداند و جزای این دزد.
خداوند میتواند این دزد را ،مثلی که حضرت آدم و بی بی حوا را در جنت آزمایش کرد و برایشان گفت که میوه ممنوعه را نخورید و آنها خوردند و از جنت بیرون انداخته شدند،این دزد ها را نیز آزمایش کند و به جنت بفرستد و برایشان بگوید که مال افراد جنت را دزدی نکنید.
اگر دزدی کردند،خداوند باز آنها را مثل حضرت آدم و بی بی حوا از جنت بیرون کند و به یک سیاره دیگر بفرستد و آنها را در آنجا خلیفه خود مقرر کند و نام این سیاره را نیز بنام سیاره دزدان بنامد،مثلی که حالا افغانستان را بنام دزدستان مینامند.

>>>   افغانستان سرزمین دزدان.
تعریف جامع از سرزمین بی در و بی دروازه
از رییس جمهور شروع تا آخرین فرد جامعه دزد است ،به اشکال مختلف.
غنی از گود ۹۱
بی بی گل از ارتقای ظرفیت زنان
فیومی از وزارت مالیه
ووووووووووووووووووووووووووو

>>>   متاسفانه پولیس در افغانستان خیلی فاسد و بی کفایت است اصلا به شکایات و گزارشات رسیدگی نمیکند
علی خان چیمپولو از کابل

>>>   چند نام از ياد تان رفته است: فضلي، اتمر، عبدالله، امرخيل، يازنه ها، داودزي، سلطانزوي و خانمش. البته كه ليست دراز است ولي در اينجا تنها از اطرافيان غني نام برده شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است