هیچ‌کس حق ندارد با سرنوشت مردم معامله کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۹/۵/۹ کد خبر: 164361 منبع: پرینت

دادخواهانِ ‌برقِ‌بلخ به نقطه‌ی آخر رسیده اند و این نقطه را نیز تسخیر خواهند کرد. بسیج رنگین نمایه‌های روشنی ادامه دارد و از سیاهی‌ها عبور خواهد کرد. ما به حرکت و دادخواهی خود تا رسیدن به هدف، که همانا کاهش هزینه‌ی برق بلخ است، ادامه می‌‌دهیم و هرگز نمی‌ایستیم. هسته‌ی مرکزی دادخواهان در بلخ است و گروه تماس از آن نمایندگی می‌کند. گروه تماس را نیز_که متشکل از ۹ تن اعضا می‌باشند_ مجمع عمومی دادخواهانِ ‌برقِ‌بلخ، یعنی طیف‌های گوناگون شهروندان بلخی برگزیده اند.

هیچ گروه یا فرد مستقل سیاسی دیگر نمی‌تواند بگونه‌ی مستقل در پیوند به برق بلخ از نشانه‌ی مردم و دادخواهان ‌‌برق‌بلخ با مسؤولان شرکت مرکزی برق و حکومتی وارد معامله و گفتگو شود. نمایند‌گان مردم بلخ در مجلس نمایندگان، مسؤولان حکومت محلی بلخ و ریاست شورای ولایتی بلخ می‌توانند در این خصوص هم‌کار و هم‌سوی مردم و دادخواهان باشند. ما قاطعیت و کاهش قابل ملاحظه می‌خواهیم نه معامله‌ی پشت پرده.

هیچ‌کس حق ندارد با سرنوشت مردم معامله کند و بدون مشورت و هم‌سویی با دادخواهان ‌برق‌بلخ در پشت پرده‌ تصمیم بگیرد. شورای ولایتی بلخ باید در جبهه‌ی مردم قرار بگیرد نه در جبهه‌ی سیاسیان، زورمندان و زرمندان. مردم به وکیلان شورای ولایتی بلخ و پارلمان نیز برای همین روزها رای داده اند و اکنون زمانش فرا رسیده تا آنان در کنار داعیه‌ی مردمی دادخواهان قرار بگیرند و بر حکومت و مسؤولان شرکت برق فشار وارد کنند.

ما به بزرگان و مسؤولان حکومتی و محلی و رییس شورای ولایتی بلخ احترام داریم؛ اما این حرمت‌گزاری به معنای این نیست که ما از دایره‌ی تصمیم در خصوص کاهش هزینه‌ی برق بلخ بیرون بمانیم و دستِ کم گرفته شویم. دستِ کم‌گیری ما دست کم‌گیری مردم بلخ است. ما شرارت نکرده ایم که کسی بر دهان ما مهر سکوت بزند و با زبان اشاره و ایما ما را به خاموشی وادار کند. ما مطابق به قانون اساسی، آزادی بیان و کنش‌ها و ابزارهای مدنی حق مردم را می‌خواهیم و در این راه، هرگونه ستم، خفقان و تبعیض و تفاوت را مردود می‌دانیم.

باور بامیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برق
سرنوشت مردم
نظرات بینندگان:

>>>   از ۹ تن اعضای جنبش روشنایی بلخ تعهد رسمی گرفته شود تا سرحد زن طلاقی٬ که این جنبش را نیز مانند تکه داران جنبش روشنایی کابل معامله نکنند٬ و داود ناجی های در میان نباشد تا خون اضافه ار هشتاد تن را به پشیزی در بازار روسپیان به حراج بگذارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است