مترسك ارگ براي ما انتحاري است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۹/۵/۹ کد خبر: 164362 منبع: پرینت

عقابي كه از مترسك بترسد شايسته مرگ است، لشكري كه از سايه شان بترسند محكوم به مرگ هستند...
يكي از فرهنگ هاي ايّام قديم كه همچنان باقي مانده است و كهنه نشده است «نصب مترسك ها در زمين هاي كشاورزي براي هراس دادن پرنده ها است.» تا دانه هاي تازه پاش داده شده زمين را نخورند.

گروهي از پرنده ها به زمين ها مي رفتند از بوته ها تغذيه مي كردند يك روز صبح ديدند؛ در همه زمين ها آدمها با لباس هاي وحشتناك ايستاده اند، پرنده ها از ترس نزديك كشتزارها نشدند اما از گرسنگي يكي-يكي داشتند مي مردند. يكي از زاغ ها پرواز كرد رو سر يكي از مترسك ها فرود آمد ديد از ترس از چوب و پارچه آنها مرده اند!!

داستان مترسك هاي آن روز و اين روزهاي مردم ما يك نوع است. أرگ صدها مترسك براي ما ساخته است؛ جنايت ارگ در قالب داعش،طالب،زنداني كردن غير پشتونها، حذف جامعه غير پشتون از همه جا در دستور كار قرار گرفته است هر اعتراضي را با انتحاري مي ترسانند.
از زاغ ها ياد بگيريم در فرق سر مترسك فرود بياييم تا زنده بمانيم. مترسك ها در ارگ هستند بايد با ارگ را تسویه كنيم اگر اين كار صورت نگيرد از ترس مترسك ارگ خواهيم مرد.

پرنده هاي كه از مترسك بترسند
آدم هاي كه از سايه شان بترسند
محكوم به مرگ هستند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
انتحاری
نظرات بینندگان:

>>>   بازهم درود بر تو......

>>>   بیاد دارم که بجای گفتن جرات داشتن، مردم بزبان عامیانه میگفتند که جاغورش را داری. حالا برای فرودآمدن بر " فرق سر مترسك" جاغور باید داشت. تمنا دارم که چنین جاغوری به ما ارزانی شود.
آزاده

>>>   غنی ور جال احتضار است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است