خلیلزاد: بقیه زندانیان را بدون اعلام عمومی آزاد کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۸    ۱۳۹۹/۵/۱۲ کد خبر: 164385 منبع: پرینت

در حالی که اشرف غنی بر تصمیم‌گیری لوی جرگه درباره آزادی ۴۰۰ نفر از زندانیان طالبان تاکید دارد، رویترز پیشنهادهای نماینده ویژه آمریکا برای آزادی این زندانیان را منتشر کرده است.
به گزارش تسنیم، «اشرف غنی» در پیامی اعلام کرد که دولت 400 نفر از مجموع 5 هزار زندانی طالبان را آزاد نخواهد کرد و برای آزادی آن‌ها لوی جرگه برگزار خواهد شد.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر تازه‌اش به کابل پیشنهاد داده است که این زندانیان پس از آزادی به یک مرکزی منتقل شوند و تحت نظارت مشترک دولت و طالبان در بازداشت خانگی باشند.

به گزارش «رویترز» 200 نفر از این 400 زندانی طالبان متهم به طراحی عملیات گسترده به سفارتخانه‌ها، ادارات دولتی و مکان‌های عمومی از جمله انفجار بزرگ مقابل سفارت آلمان در کابل در سال 2017 میلادی هستند.

یک دیپلمات خارجی نیز اظهار داشت که خلیلزاد علاوه بر پیشنهاد بازداشت خانگی زندانیان طالبان چند گزینه دیگر را نیز به دولت افغانستان پیشنهاد کرده که آزادی زندانیان بدون اعلام عمومی یکی از آن‌ها است.

بر اساس پیشنهاد خلیلزاد، زندانیان با فاصله کمی از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد خواهند شد و یا اینکه طالبان باید درباره آزادی 200 نفر از مورد مشاجره‌ترین زندانیان این گروه مسامحه کنند.

از سوی دیگر نیز دو نفر از اعضای ارشد طالبان گفتند که خلیلزاد وعده داده که مساله آزادی زندانیان این گروه را زودتر حل کند و طالبان انتظار دارد که زندانیان باقیمانده آن‌ها در تعطیلات 3 روزه عید قربان آزاد شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر دولت صلح می خواهد خو باید آزاد کند و بروند به مذاکرات بین افغانی در غیر ان غنی یهودی قدرت و چوکی خوشش آمده هر گز رها نمی کند من نمی دانم این چوکی ریاست جمهوری افغانستان چرا این قدر شیرین است در زمان ربانی هم هچ رها نمی کرد

>>>   در زمان حکومت داکتر نجیب که مصاله را با مجاهدین اعلان کرده بود همگی همین حرف را میگفتند که نجیب از قدرت دست بکشد و قدرت را به مجاهدین بسپارد تا صلح و امنیت در کشور برقرار گردد اکثریت مردم همین خواست را داشتند هر قدریکه داکتر نجیب دلایل و شواهد ارایه میکرد مردم اسرار سخنان شانرا مبنی بر استعفا از قدرت بود سر انجام ما نتیجه انرا با بد بختی های بیشمار دیدیم که پدیده نوظهور طالبان از دستگاه استخبارات پاکستان و اشغال افغانستان توسط قوای نظامی و استخبارات پاکستان بزیر نام طالبان یکی از همان بدبختی هی بجامانده ان زمان است که حال طالبان عین خواست مجاهدین را بسر دارند اگر بخواست طالبان بازهم عین کار زمان نجیب و مجاهد تکرار گردد بر علاوه اینکه صلح و مصاحه در کشور ما نخواهد امد بلکه یک جنگ و فاجعه بد بختی دیگری را ما شاهد خواهیم بود همانطوریکه سخنان رهبران مجاهد از خود شان نبود بلکه سخنگویان پاکستان بودند امروز هم طالبان حرکات و رفتار و سخان شان توسط ای اس ای برای طالبان دکتی میگردد و طالبان انرا بزبان می اورند پاکستان دشمن افغانستان است کهدرین چهل سال کشور ما را توسط جاسوسان و غلامان اش بنام های مختلف ترورستان به اتش و خون کشانده و هنوز دستبردار نیستند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است