همه پشتون ها بنام طالب آزاد می شوند
اگر قرار است نتیجه جنایت و قتل، مجازات باشد، چرا اینها را آزاد می کنید و اگر قرار است نتیجه جنایت و قتل، آزادی و پاداش باشد، باید زندانیان دیگر اقوام هم از زندان آزاد شوند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۳    ۱۳۹۹/۵/۱۲ کد خبر: 164386 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) اشرف غنی هم قبیله های خود را که به دلایل متعدد و متخلفی در زندانها بسر می برند در کنار لیست طالبان آزاد می کند.
یک منبع از شورای امنیت ملی می گوید که تا کنون بیش از شش هزار زندانی بنام لیست طالبان آزاد شده اند اما دولت این تعداد را به رسانه ها زیر پنج هزار اعلام کرده است.

تناقض در اعلام آمار زندانیان طالبان این موضوع را ثابت می کند که تعداد زیادی از پشتون ها با جرم های مختلف بنام لیست طالبان آزاد می شوند. این موضوع را گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی نیز تایید کرده و در مصاحبه با طلوع به این موضوع اذعان داشته است که تا کنون تعداد یکهزار و دوصد تن از زندانیان این حزب تحت نام طالب آزاد شده اند در حالیکه طالبان این گفته حکمتیار را رد کرده و اعلام کردند که هیچ نیرویی از حزب اسلامی در لیست ارایه شده این گروه به خلیلزاد شامل نبوده است.
با این وجود معلوم می شود که اشرف غنی تعداد یکهزار و دوصد زندانی حزب اسلامی را در سکوت کامل بنام لیست طالبان آزاد کرده است.

شورای امنیت ملی در خبری اعلام کرد که ۱۵۰ نفر از مجموع ۵۰۰ زندانی خارج از فهرست طالبان از زندان‌های دولت در پروان و دیگر ولایت‌ها آزاد شدند.
سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که 150 زندانی طالبان که در لیست ارایه شده طالبان نبوده است از زندان های کشور آزاد کرده اند.

در همین حال، اشرف غنی در پیامی به مناسبت عید قربان از صدور فرمان 500 زندانی دیگر این گروه خبر داد.
وی تصریح کرد که این زندانیان برای استقبال از تصمیم طالبان مبنی بر اعلام آتش‌بس در عید قربان و تسریع روند صلح آزاد می‌شوند و شامل فهرست پنج هزار نفری این گروه نیستند.

اگر آمار ارایه شده توسط دولتی ها را درنظر بگیریم و افراد آزاد شده حزب اسلامی را هم به شمار نیاوریم، تا کنون بنام طالب پنج هزار و دوصد و پنجاه تن (5250) آزاد شده اند و قرار است جناب غنی آزادی تعداد چهارصد تن دیگر را به لوی جرگه بسپارد. با این حساب آزاد شده های رسمی اعلام شده بنام طالبان تا کنون و چهارصد تن دیگری که قرار است با استفاده از لوی جرگه آزاد شوند به شش هزار و چهارصد و پنجاه تن (6450) می رسد.

جالب اینجا است که کسی جرات پرسیدن از غنی را ندارد که در کنار لیست طالبان، آزادی خارج از لیست چه مفهومی دارد که باید قاتلان فرزندان این سرزمین آزاد شوند.
این افراد بجای اینکه به کیفر برسند و مجازات شوند، به آنها لباس نو و ده هزار افغانی داده می شود که تشویق شوند و بیشتر از گذشته دست به جنایت زده و اقوام غیر پشتون بیشتر داغدار بسازند.

در کجای قانون اساسی و قوانین جزایی و دیگر قوانین افغانستان آمده است که رییس جمهور (نامشروع) اجازه دارد قاتلان مردم و خیانتکاران به این مملکت را عفو کند و بجای مجازات به آنان پاداش بدهد؟

این قبیله گرایان و قوم پرستان، بنام لیست طالبان تمامی جنایتگاران همکیش خود را از زندان ها آزاد می کنند. همانگونه که قبلا اشرف غنی گفته بود که عدالت در زندان ها نیست و اکثر زندانیان از یک قوم در زندان هستند، این جناب کثرت زندانیان پشتون را در زندان ها دیده اما کثرت جنایات و تخلفات و کشتار بیگناهان توسط این جانیان را عمدا نادیده گرفته است.

اگر قرار است نتیجه جنایت و قتل، مجازات باشد، چرا اینها را آزاد می کنید و اگر قرار است نتیجه جنایت و قتل، آزادی و پاداش باشد، باید زندانیان دیگر اقوام هم از زندان آزاد شوند. اما این حقیقت را ارگی ها نمی پذیرند زیرا در راستای منافع قومی و قبیله ای شان نیست.

اینجا است که باید گفت شرم بر غیر قبیله ای هایی که در کنار افراد قبیله در راستای اهداف قبیلوی شان فعالیت و یا بخاطر منافع شخصی شان سکوت اختیار کرده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزادی طالبان
پشتون ها
نظرات بینندگان:

>>>   Nauroz Hamid
در شناعت غنی، کرزی، عبدالله، اتمر، کمپرادور شمال و سایر شرکای شرور شان شکی نیست، اما هیچ عامل بیرونی در تاریخ بشریت، ظلمی را که یک ملت بپذیرد و بر خود روا دارد، چاره نکرده است! ما عادت داریم که ضعف های ما را هم توجیه اخلاقی کنیم، نام عطالت و ذلت پذیری ما را صبر بگذاریم، از سر بیعرضگی و ناکارگی راه حل معضل ما را حواله بخدا کنیم. این دست تضرع که روز صد بار بر آستان خدا بلند می شود، اگر سال یکبار از گریبان ظالم زورگو می گرفت، دنیای ما اگر گل گلزار نمی شد، خیلی بهتر از امروز می بود. سوال این است که ملت ما با چنین کیستی ای که دارد، سزاوار سرنوشتی بهتر از این است؟

>>>   عناب بهاری نه خیر ! ودرین امردر پهلوی سایر عوامل ، نقش زیانبارِ استعمار گران بویژه عربها، انگلیس، وآمریکا ونوکرانی داخلیی را که با خود یکجا کرده اند ، بیش از همه در شکل دهی ومدیریت افکار ونیروهای اجتماعی، گسترش خرافات از همه رنگ آن ، فقر وتهیدستی فراگیر میان اکثریت فرودست جامعه چون عامل وابزار موثر در خلق وتعمیم روح ذلت پذیری، تسلیم طلبی و بی تفاوتی وبطالت ، در درازای تاریخ جامعه ی مان را نیز ،میتوان دخیل دانست . زیرا محیط وعوامل عینی ومادی مسلط است که روح جمعی فعال ویا منفعل را خلق می کند. درود .

>>>   همی طالب های آزاد شده خود را به ایران رساندند.

>>>   خوب است تا جانیان طااب بیرون از زندان در تیر رس طااب کشان قرار گیرند.
فاشیسم را در هر لباسی که هست نابود کنید چون قابل اصلاح نیست.
غنی در حال مرگ است

>>>   بلی راست گفتین ازآقای غنی پرسان 38نفریکه ازقوم کوچی لوگربودند چرااینها آزاد شد بنام فرمان کسانیکه مستحق هستند انهاازلیست 500مانده وکسی که واسطه داربود آزاد شدند

>>>   دستور آزادی از سوی ارباب صادر شده است!
بعد از 19 سال تبعیت از آمریکاو صدهاهزار نفر از مردم بیگناه و نیروی های امنیتی کشور توسط طالبان وابسته به اجانب و بیگانگان سعودی و پاکستانی و اماراتی و قطری قتل عام شدند و در آخر هم امریکا به دولت و ملت افغانستان خیانت کرد و با دشمنان مردم افغانستان دست دوستی و صلح داد.
مردم ما را نیزآواره کردند.
آیا روزی خواهد رسید که سران جنایت کار طالبان و حامیان اصلی آنها به جزم این همه قتل عام و کشتار مردم و آوارگی آنها محاکمه شوند؟

>>>   آقای اشرف غنی با امضای پیمان با امریکا، جاسوسان سیای امریکا را برافغانستان مسلط کرد.
حالا آقای اشرف غنی بدون دستور آمریکا یک جرعه آب هم نمی تواند بخورد.
خیلی از قتل عام ها توسط سیرویس های جاسوسی امریکا صورت می گیرد.
انتخاب حکومت ها در افغانستان بدون دخالت خارجی ها، باید به دست مردم افغانستان صورت بگیرد، تا این خواسته ی مردم محقق نشود، مردم به حقوق شان نخواهد رسید.

>>>   رها شده گان دوباره به جبهات جنگ میروند تا تقویه شوند.دولت وحلقات تباری قبیله باطالب صاحبان کرام همتبار وهم برادراند.

>>>   Eqbal Sadeqi
قاتلان اجاره ای
تنها حرف درست از ترامپ همین عنوان هست که به طالبان داده است
یکی از شخصیت های حاضر در کنفرانس مسکو می گفت طالبان در مسکو به هیچ عنوان توجه به ما نمی کردند اصلا مارا ادم حساب نمی کردن هر حرفی که از سوی ما ها گفته می شد انگار که نه شنیده اند وتعمد داشتند که مارا خرد نمایند بحث صلح امری بیهود است چون اگر از طالبان هنر جنگ گرفته شود درتهی دیک هیچ چیزی نمی ماند پس طالبان هرگز صلح نخواهند کرد وهیچ گاه به صلاح خود نمی دانند که دست از هنر خود بر دارند لذا ملت ودولت باید با زبان جنگ طالبان را مغلوب نمایند والا وقت باطل کردن وهزینه دادن هست

>>>   باور کنید که جلالتمآب رییس جمهور منتخب اشرف غنی احمدزی را نمیتوان در چنین موارد مقصر دانست.

غنی بابا هیچگاهی بدون مشوره دست به کاری نمیزند. وی بهترین مشاوران حقوقی و قضایی را در خدمت خویش دارد که با سرسپردگی عام و تام در پهلویش استاده اند و مشوره های معقول و حقوقی و قانونی را برایش ارایه میکنند؛ تعجب آور تر اینکه این همه مشاورین از قماش غیرخودی اند.

این مشوره ها چه به دام انداختن دگراندیشان غیرخودی و استخدام ایشان از طریق تطمیع و تهدید باشد٬ و یا هم به دام انداختن و دستگیری یاغیانی چون حمید خراسانی ها و علیپور ها تا دستگیری و شکنجه و از پای آویختن قیصاری ها برای شست وشوی مغزی برای استفاده های ابزاری بعدی.

ازینرو میتوان گفت که جلالتمآب تمامی این غولان آدمخوار را به مشوره حقوقی و قانونی جناب حقوق پوه استاد سرور دانش از بند رها نموده و مسوولیت بعدی تاریخی را هم به دوش دانش ها صالح ها و منتظری ها میگذارد تا به به دوش خود.

این همان شیوه ایست که ارواح خاد ملا محمد عمر آخوند برای توجیه کوچاندن های اجباری مردمان بومی از قرا و قصبات٬ قتل عام های هزاره ها در یکاولنگ و مزار و سوختاندن تاکستان های شمالی استفاده میکرد.

امیرالمومنین برای تطبیق تمامی برنامه های نسل کشی و تخریب محلات و زجر و شکنجه و فروش زنان و دختران شمالی تا تخریب بت های بامیان٬ همانند جد بزرگش عبدالرحمان که؛ نسل کشی هزاره ها و تخریب مصلی هرات را از خود به میراث گذاشته بود٬ باید از علما فتوای شرعی میگرفت٬ و چنین فتواها نیز از ستره محکمه صادر میشد.

در آنجا نیز هم یک عالم دینی تاجیک سرسپرده همانند جناب استاد دانش منحیث مفتی اعظم تمامی جنایات بشری ملا عمر و طالبان آدمخوارش را توجیه شرعی نموده و برای تطبیق آن فتوا صادر مینمود.

>>>   همه پشتون؟
بلی! همینها اند که ازادی میخواهند نه لقی و سیدعلمخان ګریزی!

>>>   هر چی اوغان است به هر بهانه از بدترین و .....ترین جنایات تبرۀ آزاد می شود
اما غیر اوغان با سبک ترین اعمال به شدیدترین مجازات محکوم می شود

>>>   طالب مسلمان مجاهد است ، اوغان و تاجك و ازبك و الحمدُلالله هزاره نيست ، شما قوم پرستان گرد خارجي ها غمبر زديد ، غير از رشوت خوري ، بازنگري ، و وطن فروشي و دلالي عساكر متجاوز خارجي كاري نداشتيد ،
....
كابلي از نيوزيلند

>>>   واه واه به ای طالب نیوزیلندی
خوش آمدی، کی در کجا ایزار خود را می کشی
دوستم مارشال شد چی نظر داری؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است