تاجیکان خراسان و به قدرت رسیدن طالبان
امریکا طالبان را و پشتون ها را به قدرت نصب می کند. خراسان را به دست شان می دهد و خودش میرود پشت کارش. اینها تعهد کرده اند که منافع استراتژیک امریکا را درنظر داشته باشند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۳    ۱۳۹۹/۵/۱۴ کد خبر: 164416 منبع: پرینت

طالبان یک نیروی وحشی و ضد بشری هستند. به زور جنگ و تفنگ و حمایت قدرت های استعماری، به جای رسیده اند که به عشوه و کرشمه و فخرفروشی، با دبدبه و شان وشوکت و حمایت جهانی، به اریکه قدرت دولتی بار دیگر تکیه می زنند.

طالبان به گل پاشیدن و چاپلوسی های دیگران نیاز ندارند. خود شان، راه ها را، جاده ها را، خیابان ها را با خون مردم بیگناه « تر» کرده اند. با دستان خون آلود، با کفش های خون آلود، به مقام حاکمیت و حکمروایی می نشینند.

در همین حال، شماری از خوشباوران، ساده دلان و احمق های مان، فکر می کنند که طالبان «مدنی» شده اند. فکر می کنند که طالبان و دیگر فاشیست های پشتون از راه خرد ورزی، از راه منطق، از راه انسانیت و برادری پیش خواهند رفت. خیلی پیش طالبان چاپلوسی و چپلی پاکی می کنند و میخواهند یک تصویر زیبا و دلپذیر و امید وار کننده از طالبان وحشی به دست دهند. طالبان را به نام «تحریک اسلامی طالبان»، «برادران طالب ما» و «طالب های کرام» یاد می کنند. نام طالب را که میگیرند از محبت زیاد آب دهان شان می ریزد!

این عالیجنابان هنوز هم طالب را و فاشیزم پشتونی را و دشمنان رنگارنگ را به درستی نشناخته اند. فکر می کنند معجزه می شود و ایزک بچه می زاید. فکر می کنند که طالب/ فاشیزم پشتون، برای تاجیکان صلح می آورد، امنیت می آورد، آرامش و پیشرفت و زندگی آبرومند و با عزت می آورد.

ما میگوییم که طالب می آید. حتمن آمدنی است. اما با همان تفنگ، با همان جنگ، با همان خشونت و ترور و دهشت می آید. به دهان شما «رهبرک» های پوشالی و تصادفی میکوبد. ملت تاجیک را هم تار و مار می کند. هرجاییکه تاجیک هست، گردن می زند، درهم می شکند. در تاجیکستان جنوبی (مناطق تاجیک نشین خراسان) حمام خون برپا میدارد. اینبار، برنامه فاشیزم پشتونی، برنامه تکنوکرات و تیوکرات شان، برنامه مذهبی و کافر شان، تصفیه قومی، کوچ اجباری، تخلیه مناطق ، کشتار دسته جمعی و سرکوبی مداوم تاجیکان است.

صلح میان پشتونی که حرفش بر سر زبانها افتاده است. این صلحی که امریکا در پشت آن ایستاده است. این صلح طالبان و دیگر اجزای قبیله های پشتون، صلحی نیست که برای ما تاجیکان کدام نتیجه و دستآورد و ارمغان خوب داشته باشد. تاجیکان را به این صلح امیدوار ساختن، تاجیکان را در انتظار این صلح نشاندن، تاجیکان را در خدمت این صلح قرار دادن، یک خیانت بسیار بزرگ و نابخشودنی به ملت تاجیک میباشد.

ما میگوییم که صلح طالبان، صلح پشتونها است. این حادثه، یک فاجعه است برای مردم تاجیک. یک مصیبت. یک وضعیت خونین است. یک روند وحشتناک برای تاجیکان در حال تکوین است. تاجیکان نباید دست زیر آلاشه بنشینند. تاجیکان برای دفع خطر هولناکی که به سوی شان آمدنی است باید همه آماده گی های لازم را بگیرند.

حالا و اکنون، در روند صلح خواهی به ظاهر «ملی» هم اگر تاجیکان شرکت می کنند، باید از موضع قدرت ، با طرح و شعار روشن خود شرکت کنند نه اینکه دست نگر چند فرد تسلیم شده و مزدور باشند، نه اینکه دنباله رو این پشتون و آن پشتون باشند.

ما میگوییم، طالب تا دندان مسلح است. هنوز تفنگش نهیب می کشد. هنوز قتل و خونریزی اش به شدت جریان دارد. هنوز جوانان ما را دسته دسته روانه گورستان ها می سازد. هنوز انتحار و انفجارش زندگی را بر مردم حرام ساخته است. با این چنین یک نیروی وحشی و ضد انسانی، از موضع ضعف، از موضع شکست، از موضع گردن پتی، از موضع ناتوانی، حتا حرف اول صلح را نمی توان در میان گذاشت. در چنین حالتی، آنان می آیند و قدرت را میگیرند و دیگران را تابع و تسلیم خویش می سازند. در چنین حالتی، آنان به زور تفنگ و حمایت خارجی قدرت را تصاحب می نمایند، قدرت خود را با تکیه به تفنگ گسترش می دهند، قدرت خود را به زور تحکیم می کنند.

گپ روشن است. امریکا طالبان را و پشتون ها را به قدرت نصب می کند. خراسان را به دست شان می دهد و خودش میرود پشت کارش. اینها تعهد کرده اند که منافع استراتژیک امریکا را درنظر داشته باشند و مطابق آن عمل می کنند. امریکا همه اختیارات را به پشتونها میدهد که هرطور می خواهند و می توانند خراسان را اداره و مدیریت کنند.

تاجیکان دو راه در پیش دارند:
نخست - قرار آرام بنشینند. خود را به دست تقدیر بسپارند. به صلح پشتونها امیدوار باشند. به دنبال همین «رهبرک» های بی عقل و بی برنامه و بی شعور خود بروند ، طالب بگویند و دهان شان پُر از قند و نبات شود. عاقبش را باز می بینند که چه می شود.

دوم - دست به کار شوند. خود را جمع جور کنند. نیروی های انسانی خود را بسیج نمایند. به دنبال این چند تا مافیایی مزدور منش و تسلیم شده و خاین نروند. جنبش نو و آزادیبخش خویش را برپا کنند، مسلح شوند، مجهز شوند، متحد شوند، با قدرت، با عظمت، با یک طرح روشن و موضعگیری قاطع و مسعود وار، بایستند.

اگر کسی سخن صلح گفت، از موضع قدرت سخن صلح بگویند. اگر کسی سخن جنگ گفت، تفنگ شان آماده شلیک باشد. طالبان و فاشیست های رنگارنگ پشتون را تنها و فقط به این صورت میتوان بر سر عقل آورد و از پامال شدن منافع خویش جلوگیری کرد. اگر جنگ هزار سال دوام کند بهتر است از آنکه طالبان وحشی و فاشیست های پشتون بر خاک و زندگی و ناموس تاجیکان مسلط شوند.

ما تاجیک اندیشان طرفدار راه حل دومی هستیم. ما به همه دست اندرکاران، به همه فعالان سیاسی، به همه همتباران گرامی سال ها است میگوییم که در خراسان باید مطابق شرایظ خودش فکر کرد و رفتار داشت. حرفهای قشنگ کتابی به درد این کشور فاشیست زده نمی خورد. در کشور ما ، زور سخن می گوید. تفنگ سخن می گوید. تسلیم ناپذیری سخن می گوید. مدنی بازی های نقصانی و مسخره به درد نمی خورد. گردن پتی و گریه و زاری به درد نمی خورد.

متاسفانه و بدبختانه، تاجیکان خراسان تفنگ های خود را خیلی به عجله و خیلی پیش از وقت به زمین نهادند. خیلی زود و خیلی بی وقت خلع سلاح شدند. خیلی با شتاب و نا عاقب اندیشانه سازمان ها سیاسی - نظامی خود را منحل کردند. تاجیکان ندیدند و ندانستند که جنگ هنوز ادامه دارد. فریب خوردند. خوشباوری شان تباه شان کرد.

کلانکارک های تاجیک چنان مست باده پیروزی دروغین شدند که حتی به رهبر و پیشوای مدبر خود (پروفیسبور استاد برهان الدین ربانی ) هیچ اعتنایی نکردند و او را هم در تنگنا قرار دادند و دست و پایش را با گستاخی بستند. دیدیم که چه شد؟ دیدیم که امریکا چگونه به سر همگی شان شیره مالید و فاشیست های پشتون را گام به گام در قدرت نصب کرد و رشد داد و «رهبرک » های تصادفی و هیجانی و ناعاقبت اندیش تاجیک را خلع سلاح، خلع قدرت، خلع حیثیت، خلع اعتبار، خلع عزت کرد؟ دیدیم که از چه به چه تبدیل شدند و از کجا به کجا رسیدند؟

حالا تاجیکان به یک حرکت سراسری، یک حرکت قوی، یک حرکتی که ادامه همان روحیه، همان اخلاق، همان رویه، همان ایستادگی و مردانگی مسعود بزرگ (رح) باشد. به مردم تاجیک، به نیروی خود، به خدای خود تکیه داشته باشد. بگوید و نشان بدهد که می تواند از خود و از منافع خود دفاع کند حتی اگر بیخی تنها بماند. یک نیروی که در میدان سیاست بدرخشد. یک نیروی که در میدان جنگ هم اگر ضرورت شود مردانه و جانانه بایستد. یک نیروی که از طرف دوست و دشمن جدی گرفته شود. تاجیکان به چنین یک نیرو و حرکتی بسیار جدی و بسیار عاجل نیاز دارند.

وقت بسیار کوتاه و کم است. اگر تاجیکان خراسان خود را سر و سامان ندهند. اگر شب و روز نکوشند. اگر یک محوریت پاک، خوشنام، تازه دم، از نسل جوان را ایجاد نکنند. اگر تمام فعالان تاجیک در داخل و خارج در یک خط و در یک محور و در یک سمت برای بقای خویش همگام و همراه نشوند، سیاه ترین، وحشتناک ترین آینده را خواهند داشت.

گپ ما همین بود. گپ ما همین است. اما اینکه این گپ را کسی می شنود و جدی میگیرد و به آن عمل می کند یا نه؟ مربوط به ما نمی شود. همه آگاهان، همه فعالان ، همه دلسوزان تاجیک باید تصمیم بگیرند. این کاریست مربوط به مردم و ملت تاجیک.

عمر راوی تاجیک


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
آمریکا
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   راستگوی
خراسان هیچ وقت از تاجکان نبوده است. غلط فهمی نشود. شاهان خراسان یا بلوچ بودند (سفاریها مرکز زرنج) یا ترکها و مغلول و ازبک ویا هم پشتونها بوده اند بشمول غزنویان و غوریان و سلچوقیان و چنگیز خان و اولاده اش و تیمورلنگ و اولاده اش (شاه رخ و گوهر شاد بیگم)و بابرشاه مغل یا ازبک و صفویان و هوتکیان (مرویس هوتک الی اشرف هوتک). تا بوجود آمدن افغانستان توسط احمد شاه ابدالی. این صحیح است که زبان درباری توسط همین شاهان ربان دری بود ولی کدام تاجک در قدرت نبوده است. تاحکان تنها در خدمت دربار بودند مانند شعرا و موسیقی کاران و رقاصه هاو آشپزها و....
تاامروز همین گونه است.

>>>   تاجکستان جنوبی(پنچشیر و یک قسمت کوچک بدخشان، یک قسمت کاپیسا و نصف پروان)زنده باد!
جمشید_کابل

>>>   تنها قومی که از شرف و ناموس افغانستان دذ برابر تمام متجاوزان به راستی و حقیقی تا آخر جنگید و بیرونشان ساخت همین قوم دلاور پشتون هست که از مرگ و مردن نمی ترسد و دشمنان افغانستان را خار و زبون کرد .

>>>   تا یک قطره خون داشته باشیم از حق خود دفاع میکنیم
,,,,برطالب جاهل ووطن فروش
این تفکرطالبی همه ملت رانابود کرد
طالب باید نابود شود

>>>   هرآدم عاقل وبالغ میداند وباید هم بداند که با پیوستن طالبان به پروسه صلح ؛ کدام معجزه‌ای رخ نخواهد داد و دردی از دردهای مردم افغانستان دوا نخواهد شد!!!!! وپروسهء صلح با طالبان فقط آشتی طالبان لنگی دار با طالبان نیکتائی دار خواهد بود وبس!!!! لذا تمام مردم افغانستان از هر قوم وملیتی که باشند ؛منتظر خشونت‌های بیشتر ی خواهند بود!!!! و هنوز تا رسیدن به صلح واقعی در افغانستان مسافت زیادی درپیش خواهیم داشت !!! پس برای صلح واقعی باید رزمید!!! امید های واهی سراب وتشنه لبی ای‌ بیش نخواهند بود!!! ‌
بهترین راه برای رشد انکشاف افغانستان ایجاد حکومت فدرالی است وبس!!!!!
با احترام ....هدایت ازآلمان!!!

>>>   جواب نظرده... اول برای اطلاع شما
طاهریان سامانیان صفاریان غوریان همه تاجک بودند.

>>>   سیستم نوین افغانستان دوره پساغنی به این شکل خواهد شد ـ
⁦🐬پشتون تا همیشه رئیس خواهد ماند!.
تاجیک میتواند وزیر و وکیل شود و قوم دوم است که هیچ گاه در رقابت بر پشتون مقتدر پیروز شده نمیتاند.
هزاره بهتر است سر در لاک خود فرو کند چون پشتون همیشه برایش وعده و وعید میدهد و همه را خلاف میکند. هزاره بهتر است در امور فرهنگی و علمی مصروف شود و استعداد خود را شکوفا سازد اما متاسفانه از استعدادش استفاده نمیشود و مجبور به مهاجرت میشود.
اما ازبک ها نیز متاسفانه همیشه فریب میخورند ازبکها باید بدانند دنیای امروز دنیای علم و قلم و فرهنگ است و جنگ سالاری راهی را پیش برده نمیتاند اگر قوم ازبیک هوش و بینش قوی می‌داشت هرگز دوباره به پشتون ها اعتماد نمی‌کرد.

>>>   پاسخ میخواهیم
پرسش ما این است که در کشور خراسان / افغانستان که گهواره زبان پارسی است و زبان رسمی دولتی هم است چرا ؟ نام یک نهاد دولتی به زبان پارسی نیست ؟چرا نام یک اسناد ملی ما به زبان پارسی نیست ؟ به انگلیسی است به هندی است به فرانسه ای است مغولی است به عربی است چرا؟ به زبان پارسی نیست ؟ باید کسی پاسخ بدهد ؟ به کمک و حمایت کی ؟ تا این اندازه پارسی ستیزی ؟ در گهواره زبان پارسی صورت میگیرد مردم حق دارند بدانند که این توهین و ستم را کی به پارسی زبان ها میکند ؟؟ نقش جمعیت اسلامی خراسان / افغانستان در این ستم ملی فرهنگی چیست از بن آلمان تا قانون اساسی ؟

>>>   طاهر پشتون
این تاجکها هم چی مردمی استند. خودشان امریکا را آوردند به کشور مانند سگ جنگی امریکا به آنها کمک کردند دربدل چند دالر تا پای شانرا در افغانستان بگذارند حلا میگویند امریکا قدرت را آهسته و آهسته به پشتونها داد. برادر پشتون قدرت را به زور جنگ و خون به دست آوردند. آمریکا و ناتو را که تو به زاری و عذر آورده بودی آین پشتونها به زور اسلحه به زانو در آوردند و حالا امضا کردند که توبه توبه ما می براییم این شما و این هم وطن تان. برادر تاجک اگر تو هم خون میدادی و از وطن دفاع میکرد مانند پشتون صاحب این وطن حساب میشدی.

>>>   حاکمان اوغان آنقدر جاهل و بیغیرت بی عزت هستند
غلامی بیشرم امریکاه هر سال در میدان آمده زیر اشغال امریکا و انگلیس اتن رقص میکند که جشن استقلال را تجلیل میکنیم، در حالیکه در حال همان رقص امنیت اش را عسکر کشور اشغالگر خارجی گرفته می باشند۰ غنی و شمار دیگر یاوه گوی گذافه گوی بی برنامه از این غول های لافوک ارگ نشین چه توقع دارید؟
دموکراسی را هم این طایفه جاهل با مسابقه تقلب رای گوسفندی این قوم متعصب اشتباه گرفته اند۰ او مردم خواب برده مگر به چشم خود ندید که تعلیم یافته این ها خر کوچی صاحب دست های گوسفندخیل بابای شان را در داخل پارلمان کشور بلند کرد؟ آن هم شد متفکر دوم تمام دنیا برای این گنده خر های جاهل۰ همان گوسفند خیل به زور همین متفکر متقلب حال وزیر است و حتی عبدالله چیزی هم گفته نتوانست، به حمایت همان اشغالگران امریکایی و به مشوره آن یک اوغان دیگر امریکایی شده خلیلزی۰ بار دوم دوم غنی ریس جمهور نه شد عبدالله کرزی استاد عطا استاد سیاف افتخار هم میکنند.

>>>   همین نظرات متمدنانه دوستان بر رهبران سیاسی افغانستان نیز حاکم است.
تا افکار تغییر نکند افغانستان بهتر نخواهد شد.

>>>   تاجیک در همین سال ها زمین های غصب شده خود را از اوغانیزم پس خواهد گرفت
مسعود دریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است