تمامی زندانیان داعش از زندان ننگرهار فرار کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۹/۵/۱۵ کد خبر: 164423 منبع: پرینت

در حالیکه نهاد های امنیتی دربارۀ شمار زندانیانی که پس از حمله بر زندان ننگرهار ناپدید هستند، جزییاتی به دست نمی دهند اما شماری از نمایندگان مجلس می گویند که در حدود سیصد زندانی طالب و داعش از این زندان گریخته اند.
این نمایندگان می افزایند که یک شمار بیشتر کسانی که از این زندان گریخته اند افراد کلیدی گروه های طالبان و داعشیان هستند.

طالبان ادعا می کنند هیچ زندانی این گروه از زندان ننگرهار فرار نکرده اند.
یک منبع به طلوع نیوز می گوید که درهنگام حمله برزندان ننگرهار، یک هزارو هشت صد زندانی در این زندان نگهداری می شدند اما یک هزار و ۲۵ زندانی پس از فرار دوباره بازداشت، چهارصد و سی زندانی فرار نتوانستند اما از در حدود سیصد زندانی موفق به فرار شده اند.

عبدالرووف شپون نماینده مجلس گفت: «در بلاکی که جنگجویان داعش بودند کاملا خالی است و کسانی که هدف شان بودند آنان هم گریخته اند.»
ابرار الله مراد نماینده مجلس گفت: «نزدیک به سیصد زندانی گریخته اند و این زندانیان مربوط به داعش و طالبان می شوند.»

حمله تهاجمی بر زندان ننگرهار با واکنش های سختی روبرو شده است، شماری از نمایندگان مردم در مجلس می گویند با ان که مسوولان امنیتی از تهدید ها بر این زندان آگاه بودند، اما در کار تامین امنیت این زندان بی پروایی کرده اند.
خان آقا رضایی، رییس کمیسیون امنیتی مجلس نمایندگان، گفت: «ضعف استخباراتی که از طرف نیروهای کشفی و استخباراتی وجود داشت که نتوانستند از وقوع حادثه جلوگیری کنند.»

از سوی دیگر تصویری از عبدالولی حصارک فرمانده زندان ننگرهار که در آن نقشه زندان ننگرهار در پشت سرش دیده می شود در رسانه های اجتماعی بازتاب یافته است.
یک نماینده ننگرهار در شورای ملی ادعا دارد که عبدالولی حصارک سه بار از کرسی اش برکنار شده بود اما به پشتیبانی رییس مجلس سنا دوباره در پست اش گماشته شده است.

مقتدر ناصری رییس دبیرخانه مجلس سنا، گفت: «اگر کدام هموطن ما یا اداره ای در زمینه ثبوت داشته باشد که این را ثابت بسازد که جناب مسلمیار صاحب در زمینه استخدام شان سفارش کردند یا فشار وارد کردند لطف بکنند همین را با ملت افغانستان شریک بسازند تا به رویت آن قضاوت صورت بگیرد.»

پس از حمله بر زندان ننگرهار این تصویر ها از عبدالولی حصارک فرمانده زندان ننگرهار در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند، که آواز خوانانی در وصفش آهنگی خوانده اند. اما فرمانده حصارک و مسوولان اداره تنظیم امور زندان ها حاضر نشدند به این اتهام ها پاسخ بگویند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ننگرهار
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   نه "ضعف استخباراتی" و نه بی پروایی به این حادثه منجر شده است. این پلان اشرفک و اندیوالان جنایتکار ارگش است زیرا برای تخریب شمال به نیروی بیشتر ضرورت دارند. بسیار زود به ثبوت میرسد.
آزاده

>>>   عبدالولی حصارک از قبل از نقشه داعشیان اطلاع داشت ، به این خاطر در زمان حمله داعشیان همکیش خود برای چند ساعتی به مرخصی رفته بود. این دولت خواب برده در راس آن غنی و عبدالله با مردم و کشور بازی می کنند. باور کنید هر باریکه آدم به سخنان اشرف غنی گوش می دهد ، عرق شرم و خجالت از ادم جاری می شود ، با این نوع ادبیات سخیف و چیغ زدن ها چگونه استاد دانشگاه در امریکا بوده است.
شمس تمنا

>>>   نوش جان شان ،بسیار کار خوب کرده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است