بایدن نامزد حزب دموکرات و رقیب ترامپ در انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۱    ۱۳۹۹/۵/۳۰ کد خبر: 164546 منبع: پرینت

در دومین روز گردهمایی حزب دموکرات که در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار شد، اکثریت نمایندگان دموکرات به جوبایدن رأی تأیید دادند تا او رسمأ وارد پیکارهای انتخاباتی با ترامپ شود.
این گردهمایی بدلیل شیوع ویروس کرونا به‌گونۀ آنلاین برگزار شد و جیمی کارتر و بل کلنتن، رییسان جمهور پیشین امریکا نیز در آن حضور داشتند.
کارتر ۹۵ ساله با تقدیر از تجربه و شخصیت جوبایدن گفت از وی حمایت می‌کند تا امریکاییان را متحد کند و بزرگی امریکا را برگرداند.

تام کارپر سناتور دموکرات‌ نیز در این نشست گفت: «ملت ما با چالش‌های هولناک روبه‌رو است، اما من جوبایدن را چهل سال است که می‌شناسم و برهیچ کس دیگر به اندازۀ جوبایدن اعتماد بیشتری ندارم تا حزب ما را رهبری کند، کشور ما را متحد کند و جایگاۀ ما را در جهان بازگرداند.»
جان کری، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۴ نیز با انتقاد از سیاست خارجی دانلد ترمپ گفت که در دوران ریاست‌جمهوری وی امریکا نتوانسته‌است نقش رهبری جهان آزاد را ایفا کند.

جوبایدن که قرار است با دانلد ترمپ، رییس‌جمهور کنونی امریکا رقابت کند، از اعتماد هم‌حزبی‌هایش سپاسگزاری کرد: «خیلی از ته قلبم از همه سپاس‌گزارم. این پشتیبانی به‌معنای اهدای جهانی برای من و خانواده من است.»
انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده به روز سوم ماه نومبر سال جاری میلادی میان جوبایدن و رقیب جمهوری خواه او دانلد ترمپ برگزار خواهد شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بایدن
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است