مسلمان از ترس مسلمان، به دامن یهود و ‌نصارا...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۹/۶/۳۱ کد خبر: 164883 منبع: پرینت

برقراری روابط امارات با اسراییل و‌ در پی آن عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی و احتمالاً در آینده نه چندان دور عمان به این کاروان بپیوندد و کشورهای دیگر عربی ‌اسلامی نیز از قافله عقب نخواهند ماند یکی پس از دیگری به روابط دیپلماتیک با اسراییل تن خواهند داد البته مصر، اردن و ترکیه از نخستین کشورهای بودند چند دهه قبل رابطه برقرار کرده اند...

چه عواملی باعث شده است که این کشورها چند دهه قبل در پی نابودی دولتی بودند (اسراییل) که امروز روابط با آن را برای بقای خود ضروری میدانند؟
گذشته از اینکه فشار دولت آمریکا بر علیه این کشورها برای برقراری روابط اثر دارد تنش در دوسوی خلیج فارس میان اعراب سنی مذهب و ایران شیعه مذهب است که کشورهای حوزه خلیج فارس را بسوی روابط با اسراییل ترغیب کرده است. تنش میان اعراب ‌و ایران که منجر به جنگ داخلی یمن، سوریه، درگیری‌های مذهبی عراق و ‌‌اغتشاشات در بحرین شد شیخ نشین های عرب را به فکر چاره برای بیرون رفت از این تهدیدها انداخت آنها چاره ای نیافتند جز اینکه به آمریکا و روسیه و حتی اسراییل پنا ببرند!!

جنگ داخلی لیبی حمایت مصر و ترکیه از گروهای رقیب تقابل دیگری از مسلمانان را در شمال آفریقا به راه انداخته است، مشکلات کردها، درگیریهای افغانستان، بحران‌های قومی و مذهبی در جهان اسلام و... کشورهای مسلمان را وادار کرده است تا راهی بیابند در پناه کشورهای غیر اسلامی به حیات خود ادامه دهند و گرنه فروپاشی اکثریت دولت های ضعیف بدون پشتوانه مردمی و با اقتصادهای شکننده حتی وابسته به نفت گاز را با کوچکترین فشار تسریع خواهند کرد.

وقتی کشورهای اسلامی یکدیگر را به جنگ تهدید میکنند به ناچار یکی بطرف آمریکا، اروپا و اسراییل دیگری بطرف روسیه و چین دست کمک دراز کنند تا از تهدیدهای برداران مسلمان خویش در امان بمانند؛ برای اعراب چه دوستی بهتر از دشمن دیروزشان اسراییل که سرزمین هایشان را اشغال کرد وجود دارد و برای ایران چه دوستی بهتر از روسیه که در تاریخ سرزمین وسیع ایران را تجزیه کرد و برای ترکیه چه دوستانی بهتر از اروپایی‌ها که عظمت عثمانی ها را فرو ریختند است!
به هرحال ترس از مسلمین مسلمانان را وادار کرده است چنین انتخاب های را که روزگاری غیر ممکن بنظر می رسید ممکن سازند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسلمان
یهود
نظرات بینندگان:

>>>   چونکه مسلمانان فرمان قرآن کریم را نادیده گرفته اند، که می فرماید:«ولا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم».یعنی باهم جنگ ونزاع نکنید که فشل ونا کار آمد می شوید ودر نتیجه آبروی تان از بین می رود.
نظری

>>>   گل جان امیری ...در سیاست از قدیم الایام یک باور وجود دارد و ان اینکه:
دشمن دشمن من دوست من است. جان نبشته ای شما در همین جمله خلاصه شده است.
حنظله

>>>   سلام بر برادران مظلوم افغانی
اینکه فرمودید برای ایران چه دوستی بهتر از روسیه ،محض اطلاع تان میگویم،اگر قرار بود ایران با روسیه ببندد،در زمان حمله آنها به افغانستان شما را به ایران پناه نمیداد تا صدام موشکهای غول پیکر چند تنی روسی را بر سر مردم شهرها نکوبد.ما فقط امیدمان به خدا است.روسیه الآن با شوروی سابق که به افغانستان حمله کرد زمین تا آسمان فرق کرده،قبلا به کلی منکر خدا بودند ولی در قانون اساسی جدید که چند وقت پیش تصویب شد برای اولین بار اعتقاد به خدا را به رسمیت شناخته اند،ارتباط ایران با روسیه بر اساس اعتماد متقابل است که وزیر دفاع ایران چند روز پیش در روسیه گفت نه بر اساس ترس و نیاز

>>>   اقای امیری ؛اسلام در همان وهله ای اول وفات حضرت محمد به بحران جدی مواجه شد و از همان روز تدفین پیامبر بر بادی این دین توسط اعراب اغاز شد دامنه ای اختلافات درونی و بیماری خود خواهی و تفوق طلبی اعراب و ایجاد فرقه های مختلف مسلمانان در انهنگام و انتشار این بیماری از طریق فتوحات اسلامی چون بیماری کرونا خلقهای کشور های مفتوحه را الوده ساخت .
امپریالیزم برای غارت جهان از همه امکانات دست داشته استفاده کرد و از چند دهه بدینسو برای اعمال نفوذ خویش بهترین حربه را بدست دارد و این حربه کشور های اسلامی با طرز نظر های مختلف که ناشی از میراث شوم چهارده قرن قیبل بوده میباشد و در این راستا صهیونیزم با امکانات بی حد و حصر مالی خویش امپریالیزم امریکا را یاور است .
در سالهای جنگ سرد اتحاد شوروی یگانه تکیه گاه کشور های تازه به استقلال رسیده به شمول کشور های اسلامی بود از مصر تا سوریه و افغانستان ...مصر توانست اسراییل را در جنگ ۱۹۷۳ به کمک مشاورین شوروی و تجهیزات انکشور شکست دهد و خاکهای از دست رفته را واپس گیرد . اگر خیانت انورالسادات در میان نمیبود شاید قضیه ای فلسطین حل میشد. جنگهای خونین در افغانستان نیز بنام اسلام اغاز شد فقط همین کفایت کرد که امریکا به کمک پاکستان بتواند هزاران افغان را زیر پرچم دفاع از اسلام علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان بسیج کند.
تاسیس جمهوری اسلامی ایران که نظام یک دنده و مطلقا شیعه میباشد عنقریب ایجاد امارت اسلامی متعصب سنی در افغانستان و هم تجارب مکفی جنگهای افغانستان متفکرین ماشین جنگی امریکا و متحدینش به شمول اسراییل را به این نتیجه رسانیده است که استفاده از نام اسلام و ترساندن یک کشور اسلامی از دگری میتواند برای حد اقل یک قرن دگر مقاصد دراز مدت انها را براورده سازد.بازندگان اصلی این بازی توده های بی بضاعت و بیچاره و در بدر افغانستان یمن سومالیا نایجریا فلسطین سوریه عراق ...میباشند و اکنون جای تعجب نیست که چرا کشور های اسلامی اله ای دست اسراییل و امریکا شده اند...
رستم

>>>   آقای گل امیری بازهم دست به توطعه و دسیسه سازی بردی و میخواهی مسلمانان جهان زبون نشان بدهی مسلمانان همه برادران یکدیگر اند و تنها سیاستمداران مسلمان که برای بقایای خود دست به هر عمل خبیثه میزنند یک روز با یکی و روز دیگر به دامن دیگری میافتد ، .... که فقط کوشش میکنی با سخنان نیشدار وبیهوده ات بعضی برادران مسلمان ما را تشویق میکنی که علیه یکدیگر تهمت ببندهند ،....
عبدالله ریحان

>>>   هیچ رابطه دوستی بین ایران و روسیه وجود ندارد ، ایران چهل سال است که کاملا تنها است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است