اختلاس شش و نيم ميليون دالری امرخیل
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۹/۷/۱ کد خبر: 164893 منبع: پرینت

والى ننگرهار (همان امرخيل معروفِ سابقه دار) اعلام كرده كه توزيع دو ميليون پشه خانه را براى مردم اين ولايت آغاز كرده است.
آمارها نشان مى دهد كه مجموع جمعيت ننگرهار، ١.٤ ميليون يعنى كمتر از يك و نيم ميليون نفر است.

حالا فرض كنيد يك پشه خانه، حداقل براى دو نفر تهيه شده باشد. در اين صورت تعداد پشه خانه مورد نياز براى كل جمعيت ننگرهار، ٧٠٠ هزار عدد مى باشد. آقاى ضياؤالحق امرخيل و مقامات وزارت صحت عامه، در مورد يك ميليون و سیصد هزار عدد پشه خانه ديگر كه براساس نرخ اعلام شده از جانب آنان، حدود شش و نيم ميليون دالر هزينه بر مى دارد، چه جوابى دارند؟.

زمان عبدالرحمن خان كه ارگ و تاسيسات نظامى ساخته شد، تشكيلات دولت، كوچك بود و تعداد كارمندان ادارى دولتى و سربازان نظامى بسيار كم بود. يكى از كاكه هاى كابل كه ساختمان سازى هاى وى را ديد از سر تمسخر به عبدالرحمن گفت: "از عسكر كده پياده خانه زياد شده." حالا در جلال آباد از آدم كده پشه خانه زياد شده است.

شجاع محسنی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
امرخیل
نظرات بینندگان:

>>>   امرخیل دزد شاخدار است
بدخشان

>>>   درین حکومت هر چیز ممکن است کسی که رای مردم را دزدی کند دزدن نان مردم برایش باکی ندارد . هر شخص چه ضرورت دارد یک پشه خانه داشته باشد ؟ منطق این حرف در کجاست. از کسی پرسان کردند که خرس تخم میدهد تا چوچه ؟ به جوابش گفت ازین بیدم شک نیست که هم تخم بدهد و هم چوچه. حالا هم همان قصه است.

>>>   ادم جعلکار تقلبکار والی ننگرهار شده این خاین ملی بعوض اینکه در زندان میبود مشاور و والی تعین و مقرر گردیده این فاسد مفسد از هیچ جنایتی و خیانتی دستبردار نیست هرچه برایش پیش امد و خوش امد است کجاست ان مرجع که از عملکرد این خاین ملی و دزدی واضح و اشکار اش پرسان کند مربی دارد مربا میخورد که زهر جان اش شود .

>>>   شما ازامرخیل دزد وبرادرکلان او (غ) دزد چه انتظاردارید،اگرشوهرشان یعنی طالبان برسرقدرت بیایند این مزدوران پول وسرمایه مانند مگس وخوک مرداربه طبیله خانه شان که عیارت ازکشورهای خارج باشد فرارنموده وباحامیان شان یکجا درجهنم وجدان خویش مسوزند ومیسازند

>>>   Milad Mujallal
مردم ننگرهار این پشه خانه ها را بر بالای چارپایی ها نصب میکنند و این کالا بوسیله تجار از پاکستان وارد شده و در دکانهای جلال آباد بفروش میرسند - حالا که امرخیل خواسته مبلغ هشت ملیون دالر را هزینه ی دو ملیون پشه خانه کند- بدون تردید با کارخانه های ساخت این کالا که در کشور پاکستان قرار دارند قراردادهایی را انجام داده است تا این مبالغ هنگفت در جیب سرمایه داران پاکستان واریز شود و حق امرخیل را از آن کنار بکشند!- این والی خاین می توانست با این 8 ملیون دالر کارخانه مجهزی از این متاع را در ننگرهار تاسیس کند.

>>>   حکومت دزد ها و فاشیستک های قومی است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است