آلمان با 170 میلیون یورو به افغانستان کمک میکند
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۹    ۱۳۹۹/۷/۱۴ کد خبر: 165063 منبع: پرینت

آلمان می خواهد با 170 میلیون یورو به افغانستان کمک کند.
جامعه جهانی منتظر ختم جنگ است، تا کمک ها زود تر برسد.
جامعه جهانی میلیارها دالر به افغانستان کمک کرده و در آینده نیز چنین خواهد بود.
به دلیل درگیری های مداوم، افغانستان به کمک های توسعه ای وابسته است. در مقابل، دولت فدرال انتظار دارد که از حقوق بشر محافظت شود و با فساد مبارزه شود.

آلمان قول کمک مالی در مجموع 170.2 میلیون یورو در سال 2021 را به افغانستان داده است. همانطور که وزارت توسعه فدرال اعلام کرد، نمایندگان دولت پس از چند روز مذاکره در این مورد توافق کردند. در عوض، آلمان انتظار اصلاحات سیاسی، تقویت حقوق بشر و مبارزه مصمم با فساد را دارد. در ماه ژوئن، دولت آلمان برای افغانستان 69.8 میلیون یورو برای كاهش پیامدهای اقتصادی و اجتماعی همه گیر کرونا تعهد كرده بود.

در ماه نوامبر، جامعه بین المللی در ژنو تشکیل جلسه داده و در مورد کمک مالی به افغانستان طی چهار سال آینده تصمیم خواهد گرفت. آلمان همچنین می تواند بودجه بیشتری را در آنجا تعهد کند.

در آخرین کنفرانس اهداکنندگان در بروکسل در سال 2016، ایالات متحده 15.2 میلیارد دلار (در آن زمان 13.6 میلیارد یورو) برای یک دوره چهار ساله تأمین کردند. در حالی که مذاکره کنندگان طالبان و جمهوری در قطر هستند، افغانستان مشتاقانه منتظر این کنفرانس است.

پس از بیش از چهار دهه جنگ و درگیری، افغانستان به کمک های توسعه ای وابسته است. حدود 60 درصد بودجه توسط خیرین بین المللی تأمین می شود. کمک های مالی دیگری نیز به میلیون ها دلار برای پولیس و ارتش وجود دارد که بخشی از بودجه ملی نیست. درگیری علی رغم آغاز مذاکرات صلح در قطر در 12 سپتامبر ادامه دارد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمک آلمان
جامعه جهانی
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من تنها راه نجات افغانستان جهاد است زیرا جهاد موجب ریزش گناه میشود و کفار از بین خواهند رفت - من خودم جهاد خیلی دوست دارم و بخاطر جهاد گریه میکنم و اشک میریزم
مجاهد اسلام از آلمان عاشق جهاد در راه رضای خدا

>>>   تا این پول ها به افغانستان بیاید جنگ ادامه دارد.
چرا غنی و امثالهم در سالهای 90 به افغانستان نیامدند که هم جوان تر بودند و هم پر انرژی تر تا افغانستان را سر پا کنند؟
چون آن زمان پول نبود ک فقط ایثار گران وطن دوست سینه سپر کردند و ایستادند.
بعد از 2001 هرچه مور و ملخ و پشه و کنه که در جهان بود همه به افغانستان هجوم بردند جون جیفه مردار به حد کافی سرازیر شد و تا حال که غنی و امثالهم فامیل ها و دختر های جوان خود را رها کرده در کابل بر خون و آتش نشسته اند به خاطر همین جیفه مردار است.

ملت ما هم از جامعه جهانی بیزار است ک هم از کمک هایش.
بروید گم شوید تا ما زندگی کنیم.
با رفتن غرب و پول غرب مردم اصیل وطن میمانند و آنگاه پوز پاکستان مردار خور را به خاک خواهیم مالید و طالب کثیف را سر به نیست خواهیم کرد.

>>>   تشکر از کشور های کمک کننده بهتر خواهد بود ، یک کمته مخصوص این پول را در افغانستان در جاهای که نیاز بود ب مصرف می رساند . بدون شک قسمت عظمیی از این پول ها یا به (اصطلاح گوشتها )به شکم مقامات ارک مقراری به بعضی از اعضای کابینه و وکیلان پارلمان و استخان ها برای مردم افغانستان
زلمی از المان

>>>   ١٧٠ مليون يورو در جيب دولتمردان ميرود و چاق تر مى شوند .

>>>   پول های کمکی المان به جیب رولا غنی لبنانی واهل بیت یهودی اش میرود نه به مردم افغانستان

>>>   مشاور امنیت ملی محب گفته است که ما هر گز صلح نمی کنیم زیرا این دالر های که از کشور های خا رجی می آید این پول ها را از دست نمی دهم ولو اگر نصف نفوس افغانستان هم کشته شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است