دزدان وارد مکتب شدند و وسایل دانش‌آموزان را بردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۵۱    ۱۳۹۹/۷/۲۵ کد خبر: 165164 منبع: پرینت

در پی دزدی‌های مسلحانه در کابل، این‌بار دزدان مسلح در یک مکتب در حوزۀ هشتم کابل وارد شدند و پول و تلفن‌های همراه شماری از دانش‌آموزان را با خود بردند.
این رویداد روز پنج‌شنبه در مکتبی عبدالحی حبیبی رخ داده‌است و هنگامی که یکی از دانش‌آموزان مقاومت می‌کند، دزدان او را لت و کوب می‌کنند.

شماری از دانش‌آموزان می‌گویند که این دزدان تفنکچه و چاقو با خود داشتند.
به گزارش طلوع، خالد، یکی از این دانش‌آموزان گفت: «صورت شان[دزدان] پیچیده بود؛ البته در صنف داخل شده بودند، اسلحه هم داشتند. دروازه صنف را نیز بسته بودند. پول‌ها و مبایل‌های دانش‌آموزان را گرفتند.»
محمد هارون، دانش‌آموز دیگر نیز افزود: «با این وضعیت، در هیچ جایی نمی‌شود درس خواند؛ چرا آدم در فکر خود باشد یا درس بخواند؟»

این در حالی است که شماری از دزدان، شب‌گذشته یک موتر کاستر را در منطقۀ سرای شمالی کابل متوقف کردند و پول و مبایل‌های سرنشینان آن را با خود بردند. پولیس می‌گوید سه تن را در اتهام به این رویداد باز داشت کرده‌اند.
کابرد شیوه‌های جدید دزدی در کابل، پایتخت‌نشینان، به ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان، نگران کرده‌است.

محمد کبیر که دو دوخترش در مکتب عبدالحی حبیبی همچون سرمعلم و معلم کار می‌کنند، نهادهای امینتی را انتقاد می‌کند که توانایی تأمین امنیت جان و مال مردم را ندارند: «دزدان سلاح دارند؛ مبایل را می‌گیرند، پول نقد را می‌گیرند.»
معراج‌الدین نیز که دو فرزندش در مکتب عبدالحی حبیبی دانش‌آموز است، می‌گوید به‌شدت نگران است: «کسی از ترس دزدان به نماز صبح رفته نمی‌تواند و به نماز خفتن هم رفته نمی‌تواند.»

با این همه، پولیس کابل اما می‌گوید که یکی از عاملان رویداد دزدی باز داشته شده‌است.
در رویداد دیگر جنایی در منطقۀ قلعۀ وزیر آباد از مربوطات حوزۀ دهم امنیتی کابل، یک تن جان باخت و یک تن دیگر زخمی شده‌است.
بستگان محمد عزیز، می‌گویند که او هنگامی جان باخت و برادرش زخمی شد که تلاش کردند جلو آزار و اذیت دختر خانمی را بگیرند.
امیر محمد، برادر جوان جان باخته گفت:«برادرم که شهید شد، یک لُچک آمد پشت یک دختر را گرفت.»
محمد آصف، مامای جوان جان باخته نیز افزود: «پدر مادرها در نخست مقصر استند که اولاد خود را درست بار نمی‌آورند.»

پولیس کابل می‌گوید که این رویداد در نتیجه یک جنگ مغلوبه رخ داده‌است یک تن در این پیوند بازداشت شده‌است.
طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله بیان داشت: «این‌ها نزد پولیس به‌سر می‌برند. دوسیه‌های شان نهایی و به نهادهای عدلی و قضایی راجع خواهد شد.»
یکی از متهمان می‌گوید که این کار را هنگامی که نیشه بود، انجام داده‌است: «ما یک اشتباه کردیم. نشه بودیم؛ سه نفر را ایستاد کردیم مبایل شان را گرفتیم.»

از سویی دیگر پولیس کابل می‌گوید که با خنثا سازی یک موتر بم‌گذاری شده در منطقۀ سنگ نوشتۀ کابل و یک ماین کنارجاده در منطقه پل سفید حوزۀ هشتم، از انفجارها جلوگیری کرده‌است.
این همه در حالی رخ می‌دهند که اخیرأ سرپرست وزارت داخله به پولیس دستور داده بود که به مجرمان شلیک کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دزدان
دانش آموزان
نظرات بینندگان:

>>>   .... باد بر سر قوماندان اعلی و بر زیر قوماندان ادنی
....ا باد بر ملا هیبت و طالب هایش
نابود باد پاکستان

>>>   انهاییکه واردمکتب شدند خس دزدهااند.
اگردزدهای غول پیکروجنایتکارملیاردها دالرراکه یا به حساب کمک ویاهم قرضه به کشورسرازیرشد،نمی دزدیند،زیربناهارابازسازی وانکشاف میدادند،برای مردم زمینه کارواشتغال فراهم میشد،امروزمردم مجبورنمیشدندبخاطرلقمه نانی باپوزهای پوشانده واسلحه بدست داخل مکتب شوند.
عاقل

>>>   دزدان مسلح، با ورود به دفتر وزیر داخله، تفنگچه قوامندانی امنیه کابل، موبایل جناب وزیر و زیورآلات سکرترمعاون جرایم جنایی را باخود بردند. در پیوند به این قضیه چند پولیس که گفته می شود، خود دزد هستند، اما فعلا به عنوان مسئولین و مامورین جنایی فعالیت میکند بازداشت شده است. این افراد بعد از تماس شورای امنیت به عنوان مسئولین دزدی این نهاد معرفی و بعد از عذر خواهی آزاد شدند.
زنده باد اوغانستان

>>>   مه که میگم اوغانستان کشورریکاردهاست. مردم سرم خنده میکنن.اینه یک ریکاردنو. داخل شدن دزدهاداخل اتاق درسی وبه غنیمت گرفتن پول وموبایل شاگردان. حتماننه کبیرگفته صداهم زده باشند.
اشفته

>>>   یک مسلمان با ایمان نباید ترس را به خود راه دهد و بخاطر دزدان و سارقان و آدم کشان،خود را از نماز جماعت بماند.
درینصورت بی ایمان معرفی میشود.
بلا در پس سارقان و دزدان اگر موبایل نماز گزاران را سرقت میکنند و یا چند روپیه پول را از جیب شان دزدی میکنند.
موبایل و پول فدای دین.
در زمان روس ها در افغانستان مجاهدین لنگی خودرا کلوله میکردند و همرای دست خود در میله تانک میگذاشتند تا دم فیر تانک را بگیرد و هنگامی که تانک فیر میکرد،دست مجاهد را همراه با لنگی اش یکجا میپراند.
حالا حاجی ترسو از ترس چند دزد و سارق،نماز جماعت در مسجد را ترک میکند و بعداً دعوی جنت رفتن را نیز میکند.
تو حاجی ترسو را کی در جنت جای میدهد؟
جنت جای آدم های بی ایمان و ترسو نیست.

>>>   نا امنیهای کابل و ولایات با نقشۀ سی آی ای امریکا و آی اس آی پاکستان و طالبان و عناصر نفوذی در امنیت ملی افغانستان طراحی شده است تا طالبان را موفق نشان دهند.

>>>   یک مقدار پول و موبایل گرفتیم دیگه اینقدر جای شکایت نیست که رسانه ای شده - پول را برای امورات خاستم لازم داشتیم و موبایل را هم برای کمک به نیازمندان گفتیم - همه باید دست به دست هم کمک کنیم افراد نیازمند را
یکی از همین دزدهای کابل هستم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است