سیصدکامره امنیتی در شهر کابل نصب شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۵۷    ۱۳۹۹/۷/۲۵ کد خبر: 165165 منبع: پرینت

در پی افزایش جرم و جنایت در شهر کابل، ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که باید امنیت روانی مردم کابل تامین گردد و از تکنولوژی برای تامین امنیت پایتخت استفاده شود.
اشرف غنی روز پنج‌شنبه (۲۵ میزان) گفت در پولیس باید تغییرات اساسی رونما گردد تا با ابعاد مختلف جرم مبارزه صورت گیرد.
در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده که ۳۰۰ دوربین امنیتی در نقاط مختلف کابل نصب شده است.

در پی افزایش جرم و جنایت در شهر کابل، کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر هشتک "کابل_امن_نیست" را به راه انداخته و خواهان توجه جدی مسئولان به این موضوع شدند.
به گزارش بی بی سی، اعتراضات شهروندان سبب شد، هفته گذشته مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله به پولیس فرمان شلیک به عاملان ناامنی را صادر کند.
اندرابی به همه آمران حوزه‌های پولیس در کابل رسما دستور داد که تمام مجرمین را در مناطق‌شان شناسایی و بازداشت کنند.

در این اواخر اخبار کشته شدن افراد عادی از سوی دزدان، شمار زیادی باشندگان کابل را نگران ساخته است. در آخرین مورد هفته گذشته، کشته شدن سید مظفر، یک دکتر جوان در منطقه دشت برچی در غرب کابل توسط دزدان بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کامره امنیتی
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   آیا این ۳۰۰ کمره در همکاری با همدیگر و مرکز کنترول پلیس کابل کار میکند؟
نتیجه را در یک هفته پیشرو میلینیم که چه میشود.
اگر اراده باشد امنیت گرفتن شهر کابل مثل آب خوزدن است ، به شرط اینکه مجرمین به هر بهانه یی آزاد نشوند.

>>>   اشرف غني خوش باور، بجای نصب کمره های امنیتی کار را به اهل کار بسپار، احساساتی و بی خریطه تصمیم مگیر. با این چندجوان بی‌تجربه و بینی کشال چون فضلی پوده، امرخیل گوسفندی، رحیمی، وزیر. دفاع بیسواد و رئیس ستاد ارتش او در امورنظامی، مشاور امنیت ات که در خارج بزرگ شده است، چگونه میخواهی که امنیت بیاوری، فرزندان مردم هر روز کشته می شوند، بدون آنکه اخم آبروی بیاوری. خودت احتیاج به یک داکتر روانی داری، نمی‌دانم چرا بخت کشور چنین برگشته است که آدم های بسان خودت، عبدالله در راس امور قرار می‌گیرید.
شمس تمنا

>>>   انچه برایم جالب است اینست که چراانچه درسایرممالک طفل پنجساله میداند،دراحمقستان مادوکتورعلوم نظامی هم نمیداند.
وطندارگلم!بدون همکاری مردم درهیچ گوشه دنیا تامین امنیت ممکن نیست.همکاری مردم راجلب وانرا حفظ کنید ،این راه نجات است.
کامره ها درشهرهای موثراست که حوادث جنایی ازنادرات است.حوادث ثبت کمره میشودوبعدمردم محل درشناسایی مجرمین باپولیس همکاری میکنند.درشهرکه ازاثرغربت ۹۰ فیصد ساکنین ان سارق ومردم نمیدانندبایددرموردبامقام های امنیتی همکارباشند،هیچ موثریت ندارد.
عاقل

>>>   اولاً سیصد کمره امنیتی برای یک شهر شش میلیونی کم است.
ثانیاً کسی که جرم میکند،پوز خود را بسته میکند و درین حالت کرونا بدون آنهم زیاد تر پوز ها بسته است،کمره امنیتی چه میداند که زیر این پوزربسته کیست؟
اگر پولیس عمل جرمی را توسط کمره امنیتی لابف تعقیب کند،تا وقتی که پولیس خود رامیرساند،سارق موبایل و پول مصروق را گرفته و یک مشت نیز بر سر او وار کرده است و به یک پس کوچه فرار کرده است.
این که خود مسؤلین نیرو های امنیتی درین دزدی و جرم و جنایت چقدر سهم دارند،هنوز یک موضوع جداگانه است.

>>>   چند تا کمره در ارگ و شورای امنیت هم باید تعبیه کنید چون وضعیت بحرانی است و به خاطر کمبود پرسونل بعضی ها اظافه کاری میکنند و تازه خانم وزیری هم برای کمک به شتاب خودش را رسانده ، کمره ها باید ثبت ۲۴ ساعته داشته باشد.
شهر از دست رفته ارگ را آبرو نگهدارید.

>>>   باتاسف و اندوه فراوان !سرگذشت واقعی یک افسرپولیس حوزه ششم کابل ///نزدیک عیدقربان امسال یک تن افسران جوان باشهامت حوزه ششم امنیتی پولیس کابل درجریان وظایف رسمی یعنی خنثی سازی باند مافیای درمربوطات حوزه مربوطه مورداصابت گلوله(دزدان مسلح وباند مافیا)قرارگرفت وجام شهادت را نوشیده وشهید میثاق امنیتی شهرکابل گردید. متسفانه هیچ کس دولت مردان موضوع را پرسان نکرده وقاتل آنرا تاهنوز جهت سپردن به قانون پیدانکرده،بازهم خداوند شهادت مرحومی را قبول فرماید بخاطر اینکه مردم در آرامی کامل به سربرد خوده قربانی آرامی مردم کشورمان ساخت// فقط آرزوی ما و فامیل اش از دولت مردان محترم ومراجع ذیربط این است تا قاتل ویرا بازداشت نموده تسلیم قانون بسازد.....
به امید استقرار عدالت وقانویت در کشورمان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است