پیشنهاد راه اندازی بانک های ایرانی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۶    ۱۳۹۹/۷/۲۸ کد خبر: 165198 منبع: پرینت

ایران تنها در کابل یک شعبه بانکی دارد در حالی که شعبه های بانکی ایرانی در دیگر شهرهای بزرگ افغانستان نیاز است.
محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ایران درباره انجام مبادلات ارزی ایران در قالب پیمان‌های پولی به رسانه ها گفت: یکی از راه‌های اصلی برون رفت ما و تهدید جایگاه دالر آمریکا این است که مبادلات پولی دو جانبه را تقویت کنیم و حداقل این کار را با کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان یا روسیه به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه افزود: دیپلماسی اقتصادی ایران ضعیف عمل می‌کند، باید به جد فعال شود و نیاز است تا رایزن‌های بازرگانی در این حوزه‌ها بسیار فعال عمل کنند تا بانک‌ها در دیگر کشورها برپا شود. ایران تنها در کابل یک شعبه بانکی دارد در حالی که شعبه بانکی در هرات، اقلیم کردستان عراق و داخل کشور عراق هم نیاز است.
و رایزن‌های بازرگانی قوی باید مدام این مسائل را رصد کنند، به اضافه اینکه بانک‌های کشور و صرافی‌های خصوصی شناسنامه دار هم در این زمینه باید به کمک آیند و فعال شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بانک ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا این چه مرضیه که ایران باید همیشه نحریم بشه یک مقدار از رفتارهای تند فاصله بگیرند فقط و فقط از این تندروی آقایون آمریکا با فروش سلاح به اعراب و اسراییل هم دریافت کمک نظامی از آمریکا و هم عادی سازی روابط با اعراب خلیج فارس و مظلوم نمایی برای اروپایی ها کسب حمایت میکند ما هم همش تحریم هستیم
البته من مذهبی نیستم اسراییل با هرکی رابطع داره داشته باشه چون دلیلی برای دشمنی با اسراییل نداریم اصلا هم مرز نیستیم حتی خودشون هم میگن ما دلیل دشمنی ایرانیها رو نمیدونیم رو سکه های طلای اونها عکس کوروش کبیر هست.اتفاقا ایران رو خیلی دوست دارند

>>>   کدام نیاز؟ افغانستان هیچ نیاز به چنین شعبات نداشته و ندارد. این ایران هست که بخاطر بیرون بردن دالر از کشور حالا به نام ایجاد شعبات بانکی فعالیت میکند.
وردک

>>>   درجواب نطر دهنده محترم اول که گفتند واقعا این چه مرضیه..... //ببین برادر عزیز نمیدانم ایرانی هستی یا وطندارافغانستانی،من بحیث یک مسلمان باتو سخن میگویم.روی بیرق(پرچم )اسرائیل دوتا خط آبی هست بمعنی دو رودخانه یکی رود نیل است ویکی رود فرات وشعار اسراییل از نیل تا فرات استیعنی آنها به اسرائیل بزرگ فکر میکنند وحتا سرزمینی بزرگتر. شما میدانید ادیان الهی از جمله دین حضرت موسی علیه السلام که پیامبر یهودیان است وتمام پیروان این پیامبرالهی وسائل ادیان مورد احترام همه مسلمانان جهان است وهرچند درطول تاریخ خود قوم یهود دچار لغزشهایی شدندوپیامبران خود را اذیت کردند وتعدادی از پیامبران خودرا کشتند،اما مسلمانان آنها را موحد دانسته وخداوند در قرآن کریم به این پیامبر خود سلام داده است وحضرت موسی علیه السلام وپیروان دین او مورد احترام مسلمانان است.ولی دین یهود در رمانهای مختلف دچار تحریف شد وتورات امروزی با تورات زمان حضرت موسی علیه السلام فرق دارد.حاکمان اسرائیل امروز فقط مامی از یهودیت دارند.بعد از انقلاب اسلامی در ایران سفارت اسرائیل بسته شد وسفارت فلسطین بجای آم گشوده شد وتنها کشوری که در جلوی اسرائیل استاد کرده است ایران است..شما ازتحریمها گفتید.اتفاقا عامل اصلی این تحریمها اسرائیل است.اسرائیل است که آمریکا رامیچرخاندواداره وتمام رئیسان جمهور آمریکا کدام فرقی نمیکند دیموکرات باشد یا ریپابلیکن(جموری خواه)همه بانظر اسرائیل ویهودیان صهیونیست آمریکا کاندیدان وانتخاب میشود.قصه اسرائیل بلند است ونمیشود اینجا تمامش گفته شود ولی تنها کشوری در دنیا که در جلوی اسراییل(امریکا )استاد کرده است ایران است شما اعراب را ببینید کلگی آنها ظرف اسراییل رفته اند از عربستان وارون بگیر تا مصر واماراتوبحرین البته آنها روزی سخت پشیمان میشوند که آنوقت دیگر دیر است.بله ایران دارد بهای ایستادگی در برابر صهیونیزم را با تحریم شدنش توسط آمریکا ومتحدانش میپردازد. اگر ایرانایستادگی نمیکردلبنان ویمن الان درشکم صهیونیستها هضم شده بودوبه اهدافش که همان نیل تا فرات است میرسید.شماتلویزیون را روشن کند دانالد ترامپ جمهوری خواه وحتا جو بایرن دموکرات اولین گپشان ایران است چرا؟؟چون ایران درس مقاومت وایستادگی بانام مسلمانان میدهد نداره است اگر سوریه در فتنه داعش مقامت نمی کرد الان سربازان اسراییل در خیابانهای دمشق رژه میرفتند همینطور از طریق سعودی ها ودرپشت پرده اسراییل به بحرین تجاوز کرد که مردم آنجا را دارند قتل عام میکنند.لبنان درجنگ33 روزه توانست درمقابلشان مقاومت نماید واسراییل را به تسلیم وادارد اینها همه شکست اسراییل را رقم زدند که ایران آنها را تمویل وحمایه کردوگرنه در جنگ اعراب واسراییل در عرض شش روز اعراب تسلیم اسراییل شدند ولی غزه در55 روز ولبنان در33 روز اسراییل را به تسلیم واداشتند.ایرانتنها کشور واقعی است که اسراییل را به رسمیت نشناخته.موضوع انرجی هستوی که ایران آنرا دنبال میکند بهانه ای برای اسراییل وامریکایی که هم نفوذبیشتر در ایران بکنند و هم از خاطر مقاومت ایران را به تسلیم وادارند .

>>>   هرچند من یک سنی مذهب هستم ولی به این جمله امام حسین رضی الله عنه معتقدم که میفرماید: کونوا لظالم خصما وللمظلوم عونا یعنی،دشمن ظالمان ویار مظلومان باشید آیا شما ملتی مظلوم تراز مردم فلسطین ویمن میشناسید؟؟ایران به این سخن امام حسین عمل نموده است واین سختیهایی که میبیند تاوان آزادگی ودفاع از مظلوم است //
داکتر عبدالرب اچک زیMD

>>>   پیشنهاد خوبی است، ایجاد بیشتر روابط بانکی برای هر دو‌کشور همسایه، همفرهنگ،و همزبان نیاز جدی است.
شفیق احمد کندزی

>>>   درجواب نظریه دوم تمام اتباع افغانستان اگر ازایران خارج شوند نیازی به بانک نمی باشد.
مستعلی مشهد

>>>   داکتر عبدالرب اچک زی =جاناسخن از زبان مامیگویی
رضا مشهد

>>>   دکتر عبدالرب شما هم انسان آزاده‌ای هستی انشالله که سلامت باشی.
محمد از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است