رییس جمهور حکومت موقت تعیین شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۲    ۱۳۹۹/۷/۲۸ کد خبر: 165206 منبع: پرینت

آوازه است که اگر حکومت موقت تشکیل شود، با توافق آمریکا و طالبان، فرد گمنامی که ظاهراً احمدشاه درانی نام دارد، ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.
درانی در شارجه پول‌های طالبان به گردش در می‌آورد، با آن تجارت و به طالبان کمک اقتصادی می‌نمود.
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
رییس حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   انجینر احمدشاه درانی ؛
روند سیاسی در افغانستان، پیچیده، غیر قابل پیش بینی وحتی در برخی مواقع گیج کننده است. کرزی یکشبه در راس قدرت قرار گرفت، تا پیش از آن مردم فقط با نام پدرش بیشتر آشنا بود، تا نام خودش ؛ اما خلیلزاد به نمایندگی از امریکا در بازی سیاسی بن ، اورا بجای ستار سیرت که 11 رای در مقابل 3 رای داشت ، ابقا ء کرد. اکنون هم همین خلیلزاد همه کاره مذاکرات دوحه بوده وحتی تصمیم گیرنده سرنوشت ومقدرات سیاسی آینده افغانستان میباشد.
من از سه سال بدینسو با نام انجیزاحمدشاه درانی آشنا هستم، این را هم میدانم که او با تمام سیاسیون نامدار و حتی سیا سیونی در سطوح پایین افغانستان از همه تبارها، ملاقات کرده است وبا گرمی از همه در کاخ دوبی خویش پذیرایی میکند. او این را پنهان نمیکند که در فاصله میان حکومت غنی وطالبان ، زمام امور قدرت را در دست میگیرد. چون میگوید که رابطه اش را با سه ضلع قدرت یعنی امریکا ، طالبان وسیاسیون افغانستان، مستحکم ساخته است. او تلاش میکند که از خود یک چهره مسلمان معتدل تصویر بدهد که به ارزش های مدنی وحقوق بشری هم باورمند است.
افغانستان همانگونه که از لحاظ جیو پولیتیک جفرافیای منحصر به فرد است، از منظر روند های سیاسی نیز منحصر به فرد است، یعنی در این کشور اندیشه های کمونیستی ، اسلام سیاسی، اسلام افراطی ، روش های تکنوکراتی ولیرالی همه گویا در بطن این جامعه وارد شده بدون آنکه هضم گردد، دوباره به گونه مسخ شده بیرون داده شده است. حال هم نمیتوان منکر شد که یک آدم گمنام به اسم انجینر احمدشاه درانی که کسی در رسانه ها ی عمومی با نام ، حتی با عکسش آشنا نیست، یک روزی مثل کرزی به صحنه آید وزمام اموررا بدست گیرد. چون طالبان هم هدف فعلی شان کنار زدن غنی است، برای قدرت گیری آینده نیاز به تنفس دارد، شاید دراین مرحله از چنین گزینه ای استفاده کند. البته هیچ چیزی مطلق نیست ، ولی احتمالات هم نباید نادیده گرفته شود.
علی تقوایی

>>>   هنوز سر آجندا جلسه جور نیامدند،تو وقت رییس حکومت مؤقت را تعیین کردی.
جان کیری وزیر خارجه وقت امریکا از توافقات اتمی با ایران ملیارد دالر خورد و برد کرد و قالین تحفه داده شده افغانستان را دوباره به افغانستان مسترد کرد.زیرا از افغانستان هیچ چیز عاید اش نشد.
حالا مایک پومپیو بیچاره از وقتی که وزیر خارجه شده است،هیچ کدام پروژه و عایدی نصیب حالش نشده است،میخواهد یک چند دالر از مصارف مذاکرات صلح افغانستان در دوبی بزند.
بنأ این مذاکرات به این زودی ختم نمیشود و ماه ها جریان پیدا میکند و روزانه برای هر نفر نماینده هزار دالر مصارف سفریه از بودجه وزارت خارجه امریکا میگیرد.
اگر صد نفر نماینده باشند،روزانه میشود صد هزار دالر ،دریک ماه سه میلیون دالر و در یک سال سی میلیون دلار.
بازهم به اندازه عاید جان کیری که یک ملیارد دالر بود،نمیشود.
اگر مایک پومپیو از دوران رییس سی،آی،ای بودن اش کدام چیزی جمع کرده باشد خوب،در غیر آنصورت از پیش دونالد ترامپ سخت و ممسک،یک قیران هم نصیب اش نخواهد شد.

>>>   اینکه انجینر درانی را میخواهند بنام ریس حکومت موقت نامزد زبانها کنند چند نفرک غلام بچه های درانی است که از انجینر درانی با همین تبلغات شان که گویا درانی در حکومت موقت ریس حکومت پیش بینی گردیده با این تبلغات نادرست دو هدف دنبال میگردد اول اینکه از پول انجینر درانی مبلغین بنفع درانی پول کمایی کرده و دیگر اینکه با این تبلفات سوء میخواهند حساسات و بد بینی غنی را علیه امریکا تحریک کنند کههردو کار بنفع گروه بد نام طالبان اله دست پاکستان است این چنین حرف جز یک تبلغات سوء پلان شده ای اس ای چیزی بیش نیست .

>>>   این درانی انجینر نه بلکه فاقد تحصیلات عالی میباشد.تجار وقاچاقبر بود سابقه جرمی وزندانی شدن ازارتکاب قاچاق دارد.

>>>   تنها راه نجات افغانستان تجزیه است , هر قومی برای خود یک کشور مستقل تشکیل دهد تا دیگه جنگ و اختلاف نباشد و هر کسی سرش به زندگی خود بند باشد
احمد خان قلی از پروان

>>>   Aman Ziai
اگر نگویی درون گنده واگر بگویی بیرون گنده.
درود به هم میهنان اصیل وشریف ،مردم بومی که در استان بغلان زیست مینمایند.
شنیدیم ودیدیم که دیروز اشرف غنی فاشیست ،مستبد، خود کامه و اجینت معلوم الحال آمریکا نمایندهای شریف مردم بغلان را در ارگ پزیرفته تا مشکلات مردم را بشنود.، در این ديدار به عوض اینکه مردم بومی نخست صحبت و درد مردم خویش را بر ملا سازد، یک ناقل که پدرش با استفاده از نظام‌نامه ناقلین اوغان به قطعن دوران امانالله خان توسط محمد گل مهمند به شهر جدید بغلان نتقال یافته واین ناقل وردک به نمایندگی مردم اصیل بغلان در ارک صحبت نموده است. شرم باد به این مردم ورهبران قومی ما. من به صفت یک اندرابی ، استان بغلان با این کار اشرف غنی خود را کاملن خجل وشرمنده احساس نمودم
فکر کنید که اگر مردم پکتیکا در ارگ خواسته شوند ویک تاجیک به نمایندگی ان مردم نزد ریس جمهور صحبت می‌کرد چه غوغای بر پا نمیگردید. ؟؟؟
. فاشیزم قبیله با این نوع حرکتها در حقیقت مردم اصیل و بومی این سرزمین را توهین وتحقیر مینماید..
.ای مردم ای جوانان، ای فرهنگیان. طالب وارگ نشینان موجود پشت و روی یک سکه اند ، اگر بیدار وهوشیار نگردید این ناقلین ارام ارام جای ، زمین، وظیفه وبلاخره هویت تان را از شما خواهند گرفت. زندگی انسان بی هویت وبی غرور مانند زیست یک ....در طویله است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است