چرا داکتر عبدالله حکومت موقت را رد کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۵    ۱۳۹۹/۷/۲۸ کد خبر: 165207 منبع: پرینت

داکتر عبدالله با رد حکومت موقت و یا عبوری، نشان داد که او کاملآ با سیاست های ارگ غنی همسو می باشد و حتی یک گامی را هم بدون این هماهنگی برنمیدارد.
اینجا و آنجا اگر گاهی ادای مستقل بودن درمی آورد، فقط جنگ زرگری بیش نیست.

از سوی دیگر عبدالله با زیر سوال بردن حکومت موقت نشان داد که مساله حکومت موقت، یک طرح بسیار جدی است که حاکمیت غنی-عبدالله را هدف گرفته است و اینها باشعار «جمهوریت» میخواهند که با شعور ملت بازی کنند. در حالیکه اینها در این مدت بدترین جفا و بزرگترین خیانت تاریخی را به نظام جمهوری کرده اند. فساد پیشگی، دزدی، غارت، ناامنی، نیپوتیزم، رشوت ستانی، واسطه بازی، بیعدالتی، تبعیض سیستماتیک شان شهره آفاق گردید که در نتیجه جمهوریت را از درون مضمحل و فاسدکردند.

رد اداره موقت از سوی عبدالله و پرسش هایی که او در این مورد مطرح کرد، بیانگر آن است که حکومت عبوری در دستور کار مذاکرات دوحه قرار میگیرد و با طرح حکومت موقت است که داستان ننگین ع و غ، خاتمه می یابد، ما رویکرد های دیگری خواهیم داشت که به آن میتوان مرحله گذار نام داد. البته این بدان معنا نیست که من تشکیل حکومت موقت را کارساز بدانم و آنرا طلیعه ای صلح بشمارم. فقط خواستم بگویم که حکومت موقت و یا حکومت گذار، سناریوی بعدی خواهد بود. همانی که غنی گفت با آوردن حکومت موقت، جنازه مرا از ارگ بیرون کنید. مگر غنی در تاریخ نخوانده است که قدرت ها، مهره های سوخته خود را به سادگی به جنازه های سیاسی و یا حتی فبزیکی تبدیل نکرده اند؟

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   جنازه غنی کم ترین قیمتی است که به صلح باید پرداخته شود.

>>>   انسان های ساده که به ظاهر ادعا می کنید دانش دارید و مساله حکومت موقت را مطرح می کنید اصلا عواقبش را پیش بینی نمی کنید. به نظر شما اگر حکومت موقت شود و روی اصول آینده توافق نشود جنگ نخواهد شد؟ فرض می کنید ما دو سال با طالبان با صلح زندگی کردیم در حکومت موقت. بعد از دوسال چه می کنید؟ کسانی که ادعای حکومت موقت می کنند بیشتر از بالای بینی خود را نمی بینند. آنها فکر می کنند که دشمن دشمن آنها دوستشان است. این قاعده خیلی اشتباه است. دشمن دشمن ما حتما دوست ما نیست.

>>>   داکتر در آن موقف نیست که رد کند. گودی جورش کردن سرش رشخند میزنن. مارشال زاده ها ره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است