نامه ای به آقای اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۵    ۱۳۹۹/۷/۲۸ کد خبر: 165209 منبع: پرینت

۱-هر چند میدانم به اربابان قدرت مشوره دادن کوه است و کوتل دارد با آن هم به حکم وجدان میخواهم خدمت شما نکاتی را خشت وار کنار هم بچینم .
شما با ملاقات های که با زلمی خلیلزاد بار بار داشتید و در اثر فرمایش و فشار آقای خلیلزاد در ظاهر بخاطر کاهش خشونت و تحکیم صلح ۵ هزار طالب را که تعداد محکوم به اعدام بودند حکم رهایی دادید آیا خشونت ها کاهش یافته بنظر شما تشدید خشونت ها بخشی آن بر نمیگردد بر آزادی این زندانیان.

۲- اضافه تر از یک ماه از آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه میگذرد نتیجه آن چیست؟ گپ بکجا رسیده چرا مردم را در روشنی حقایق قرار نمیدهید یا تا کنون حرفی برای گفتن ندارید.

۳-جناب عالی وضعیت بجای رسیده که معاون اول شما جناب آقای صالح عهده دار مسوولیت امنیتی در شهر گردیده یعنی چه آیا شما آگاهی دارید که تنها امروز در ولایت غور ۱۸ نفر شهید و ۱۰۶ نفر زخمی شده اند باور دارم جناب شما منحیث رییس جمهور تنها به خانواده و آشنایان و همزبان خود تعلق ندارید. مسوول کل کشور اید.

۴-در اوایل مردم آگاهانه یا نا آگانه بخاطر تحکیم صلح و ختم جنگ به سیاست ها و عملکرد های شما و هیئت فرستاده شما به دوحه چشم دوخته بودم حالا با گذشت هر روز نا امید تر میشوم. جناب شما بدرستی میدانید که سال ها و ماه است بخصوص در سال های اخیر بر خلاف تمام قوانین ملی و بین المللی مردم ما کشته میشوند نهاد های ملی و بین المللی تنها وظیفه شان محکوم کردن و اظهار تسلیت گفتن است.

۵-باور دارم اگر چشم پوشی نکنید شما به درستی میدانید که خارجی ها میخواهند در لحظه ای آخر در سرنوشت صلح افغانستان خود تصمیم بگیرند نه هیئت اعزامی شما به عقیده من از اول تا آخر نشست دوحه جنبه تشریفاتی دارد و بس.

۶-به دلیل مهره چینی های که درهیئت اعزامی شما صورت گرفته مشکل است بزودی کار بجای برسد که ما صاحب صلح شویم چنانچه همه میدانیم در گذشته طالبان ادامه جنگ و خون ریزی را بخاطر ارزش های اسلامی وانمود میکردند حالا قرار داد آنها با امریکایی ها از همه ارزش های دینی و انسانی بالا بلند تر است که باید در سر همه اجندا باشد.

۷- شورای علمای شما کجا اند که صدا بلند کنند و بگویند که جنگ نه بخاطر امارت است بلکه بخاطر قدرت است. از سوی دیگر شورای علمای دینی ما در قبال ظلم که بر آحاد ملت ما روا داشته میشود چرا کمتر صدای بلند میکنند میترسند یا اجازه ندارند.
در اخیر بخاطر طولانی شدن این نوشته که نتوانستم گوشه ای از درد های مردم را با شما شریک سازم از مردم عزیز خود پوزش می خواهم.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
نامه
نظرات بینندگان:

>>>   غنی فقز در فکر دوام قدرت اش برای ۵ سال است.
و به این خاطر حاظر است که یک ملیون انسان این وطن کشته شود ، چون جناب شان میگویند صلح قیمت دارد.
غنی باید به ملت جوابگو باشد که پیمان با امریکا و اروپا چه شد ؟
غنی خوب میداند که سر نوشت اش بهتر از قذافی نیست.
چوب های این وطن همه زخ دار است.

>>>   طالبان به کشتار مردم و اردوی ملی شدت بخشیده و جنگهای خود را علیه مردم بیش از پیش گسترش داده و آنگهی اشرف غنی و بادارانش زندانیان قاتل و فاسد طالبان را آزاد می کنند! این چه نوع معامله ای سیاسی است! به خدا با هیچ عقلی قابل توجیه نیست. اشرف غنی بیچاره هیچ اختیاری از خود ندارد و حتی بدون اجازه بادارنش نمی تواند با مردم سخن بگوید هرچه آمریکا بخواهد همان می شود. پس با وجود و دوام این وضعیت اگر همه مردم افغانستان بر مسئله ای توافق داشته باشند و به میل آمریکا نباشد، تحقق آن امکان پذیر نیست. جلسات، انتخابات، مصوبات مجلس شورا و سنا و تمام تصمیات جمعی به صورت نمایشی انجام می گیرد و ثمری جز مصرف بیت المال ندارد و حرف آخر را امریکا می زند هر چه او بخواهد همان می شود.

>>>   جزاک الله خوب حقیقت راگفتین
آقچه

>>>   آقا جان! جناب احمد زی مأمور است و معذور؛ چرا کوچک فکر می کنید؟ کشوری که هوا ‌و فضای آن بدست خارجی باشد ؛ فکر می کنید رءیس تقلب کار آن صلاحیت دارد؟ گیرم که صلاحیت داشته باشد، ایشان از جوانی عضو cia بودند، هستند و خانوادگی خواهند بود. کمی عمیق تر فکر کنید.

>>>   بند هفتم شما! در طول تاریخ کدام شوری علمای دولتی از جانب مردم علی حاکمیت دفاع کرده است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است