از اختلافات درون گروهی طالبان مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۹/۸/۱ کد خبر: 165245 منبع: پرینت

منابع آگاه از تشدید اختلاف میان اعضای هیات مذاکره کنندۀ طالبان سخن می گویند.
طالبان بر سه عضو هیات خود هر یک قاری دین محمد حنیف از بدخشان، مولوی محمد قاسم ترکمن از جوزجان و مولوی عبدالسلام حنفی از فاریاب شک کرده اند که برای هیات دولت افغانستان اطلاعات می دهند. این سه نفر تحت نظارت بیشتر ریاست هیئات طالبان قرار گرفته و از دیدار جداگانه با اعضای هیئات دولت و افراد خارجی منع شده اند.

گزارشات دیگر از تشدید اختلاف میان شیخ عبدالحکیم حقانی از هلمند و مولوی شهاب الدین دلاور از لوگر حکایت می کند.
گفته می شود که این اختلاف به تعلقات قومی آنها و سایر اعضای هیات به شاخه های درانی و غلجایی بر می گردد که مولوی عبدالحکیم حقانی می خواهد او با تیم درانی تمام صلاحیت هیات را در مذاکرات صلح و تماس با هیات و دیپلومات های خارجی در دست خود داشته باشند.

مولوی شهاب الدین دلاور که قبلاً از جانب هیات در تماس دایمی با سفارت پاکستان بود، از این تماس منع شده است. برخی از منابع خویشاوندی او را با معصوم ستانکزی رییس هیات دولت، عامل دیگر در سلب صلاحیت رییس هیات طالبان می دانند.

محمد اکرام اندیشمند
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اختلاف طالبان
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   انشاءالله که نفاق بین گروه قاتلان و دزدان و خاینین چون طالبان جاسوسان غلامان پاکستان روز تا روز به اوج خود میرسد و یکی دیگری خود را میخورند و نابود میگردند ما هم از خداوند تقضا و التجا میکنیم که خداوند طالبان ترورست دشمنان مردم مسلمان کشور ما را هرجه زودتر نابود کند تا مسلمان از شر این فساد پیشه های که نه ترس از خدا دارند و نه شرم از مردم گروه اجیر اله دست پاکستان دشمن افغانستان را بنیاد شانرا نابود و برباد کند الهی امین .

>>>   ازبدخشان وجوزجان وفاریاب.
اگراحمق نبودندی،درمیان طالبان چه کارکردندی؟
عاقل

>>>   افغان که اختلاف نداشت،افغان نیست.
بهرام

>>>   گرگان برای خوردن نعش پلید و گندیده که پاکستان بپیش آنها انداخته است، بجنگ افتاده اند

>>>   شمس بزرگ میفرماید:
««« از هر طرف که کشته شود به سود اسلام است؟ »»»
باشد؛ این غولان بیابان چون کفتار های لاشخور همدیگر خویش را بدرند و پاره کنند و بخورند٬ تا کشور از لوث و کثافات ایشان پاک و ملت محکوم از مصیبت ابدی نجات یابد.
آمین یا رب العالمین!

>>>   به نظر دهنده دوم!
طالبان بخاطر این که خود را و نظام خود را افغانستان شمول نشان بدهند،مجبور هستند که یک یک نماینده از دیگر اقوام نیز در میان خود داشته باشند.
در افغانستان هیچ وقت کمبود پرسوتل در میان هیچ گروه و حزب و طرفدار دولت و مخالف دولت و طرفدار قوای خارجی و مخالف قوای خارجی و جهادیست و انقلابیست و دموکرات و بنیاد گرا و روشنگرا وغیره وجود نداشته است.
زیرا از یکطرف مردم فقیر هستند و بخاطر امرار معیشت به بکی ازین گروپ ها شامل میشوند و از طرف دیگر بخاطر بدست آوردن چوکی و مقام وقدرت این کار را میکنند .

>>>   طالب که اصلا" آدم نیست.
طالب اگر دین را دانسته بود این همه بیدینی نکرده بود.
ز طالب غیر شیطان هیچ کس خوش نیست.

>>>   هموطن نازنین!
ماوشماتاهنوز جنگی رانبرده ایم ودراینده هم نخواهیم برد.
وقتی افسر وعسکرازموده،سلاح ومهمات نداریم،مگرچگونه ممکن است مابرنده جنگ شویم؟
چه انگلیسها،چه روسهاوهم چه امریکایی ها به اشتباه وقتی دریک اغیل متعفن سرداخل کردند،همه تصمیم به خروج گرفتند تا خودراازین لجنزاراحماقت بیغم سازند.
عاقل

>>>   چهارمشخصه تاریخی افغان به مثابه عامل همه بدبختیها.
۱-افغان نمیداند.
۲-نمیداند که نمیداند.
۳-قبول ندارد که نمیداند.
۴-حاضرنیست ازانهاییکه میدانند تقلید کند.
نوین

>>>   این غولان بیابانی جاسوسان پاکتانی خون خور مسلمان بشکل حیوانی بنام طالبان را خداوند نیست نابود کند انشاءالله یکیدیگر خود را مانند خفاشان بسر تعمه و لاشه که دربرابر شان قرار دارد بجان هم انداخته یکدیگر شانرا نابود میکنند فرموده الله متعال بر حق است که ظالمان را یکی توسط دیگر اش نابود میکند .

>>>   انان که ميگويند تمام پشتون ها طالب هستند شما هم احمق ها داريند هم در تاجک هم در ازبک هم در هزاره پس نبايد بخاطر چند احمقها تمام قوم توهين شوند

>>>   امریکا غلام های نکتاهی دار دزد قومپرست و مفسد را با غلام های ریشدار جاهل و عقبگرا تبدیل میکند تا همان اهدافش را که گروه اولی پیش برده نتوانست گروه دومی بپیش ببرد۰ استراتیژی امریکا مثل سابق پا برجاست فقط تاکتیک او تغییر میخورد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است