بايدن پيشتازي مي كند و ترامپ ايستاده است
حركات با عجله و شتاب زده در مورد افغانستان كه گاه آب است و گاه آتش اقتدار امريكا و سرمايه گذاري تريليون دالري امريكا را به خطر مواجه ساخت. اين معني انتقام روسيه از امريكا و تكرار ويتنام است 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۹/۸/۲ کد خبر: 165264 منبع: پرینت

انتخابات در امريكا صرف چند روز بعد انجام ميشود، بايدن پيشتازي مي كند و ترامپ ايستاده است و شايد رسم دوباره رييس جمهور شدن امريكا تكرار شود.
در اينسو در روسيه دستگاه مخفي در حال تطبيق برنامه هاي پوتين در مورد امريكا است و مي خواهد يكبار ديگر آن بازي مسخره شدن امريكا را در انتخابات تكرار كند.

روسيه تا هنوز اعتراف به اين نكرده كه ترامپ را در رسيدن به قدرت كمك كرده، ولي دموكرات ها همه يك دست رسيدن به قدرت ترامپ را دست دراز پوتين مي دانند و هنوز هم به اين باور اند.
پوتين تلاش خواهد كرد تا يكبار ديگر ترامپ را براي رسيدن به قدرت كمك كند، البته در صورتيكه مهره بنام ترامپ وظيفه اش از استخبارات روس ختم نشده باشد.
كدامين علل باعث چنين حركت روس ها خواهد شد.

روس ها با قدرت رسي ترامپ به اهداف زيرين به رايگان دست يافتند كه اگر ترامپ نبود بايد صد ها مليارد دالر مصرف مي كردند تا به آنها دست مي يافتند و تازه معلوم هم نبود كه مي رسيدن يا نه و درجه رسك هم بسيار بالا بود.

١- سياست امريكا در برابر روسيه در سوريه به شكست مواجه شد، اين بعد از پيروزي هاي پيهم امريكا در شرق ميانه در زمان اوباما بود.

٢- ترامپ عراق را از ديد سياست خارجي امريكا بسيار بد تخليه و از دست داد.

٣- مناسبات امريكا با تركيه مقتدر ترين كشور اسلامي به وخامت گراييد.

٤- سياست مناسب امريكا در برابر ايران شكست كرد و اين امر باعث آن شد تا نطام ايران مقتدر شود.

٥- ترامپ با خامي سياسي روابط اروپا و امريكا را به وخامت كشانيد و شوراي همكاري امنيتي اروپا را تضعيف كرد.

٦- روابط روسيه و المان در اثر بد بازي كردن ترامپ نزديكي خاص رسيد و پوتين از آن استفاده كرد.

٧- ابزار تبليغات عليه روسيه به خاطر كريمييه از دست امريكان خارج شد و امريكا آنرا فراموش كرد.

٧- ترامپ با كوريا شمالي نزديك شد ولي اين نزديكي مانند يك معامله تجارتي براي ترامپ بود و كوريا قوي تر از پيش گرديد.

٨- روابط حسنه چين با امريكا نسبت گذاشتن تعرفه هاي گمركي بلند به وخامت گرايد.

٩- سازمان بريكس از اين ضعف استفاده بسيار كرد.

١٠- ترامپ در افغانستان بمب مادر را استفاده كرد كه از ديد سياسي نكته منفي براي امريكا ساخت.

١١- حركات با عجله و شتاب زده در مورد افغانستان كه گاه آب است و گاه آتش اقتدار امريكا و سرمايه گذاري تريليون دالري امريكا را به خطر مواجه ساخت. اين معني انتقام روسيه از امريكا و تكرار ويتنام است.

١٢- روسيه هر اشتباه كه گورباچف نموده بود در قالب ترامپ توسط امريكايي ها تطبيق كرد ولي تنها تجزيه و نزول امريكا از ديد سازمان بريكس باقي است.

١٣- امريكا يكي از ناكام ترين كشور در برابر كرونا است كه هنوز هم در بالاتربن جدول قرار دارد.

حالا ديده شود چه ها باقي است تا ترامپ بعد از آمدنش دوباره براي روسيه انجام دهد؛ يا مهره كارش تمام است و روسيه بايد با بايدن بازي جديد را آغاز كند.

عشق آباد
آدينه روز
دوم عقرب
سید مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
انتخابات
ترامپ
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   آقای مسعود!
۱.دونالد ترامپ یک تاجر است.او یک تاجر املاک ساختمانی است.او نه سیاست مدار است و نه فیلسوف.بنأ او جنگ نمیخواهد.نه تنها خواستار خروج سربازان خود از سوریه است.بلکه خواستار خروج سربازان خود از افغانستان نیز است.
۲.مناسبات امریکا با ترکیه که در دوران اوباما بخاطر تجهیز و تسلیخ کردان توسط ارتش امریکا به وخامت گراییده بود،حالا در زمان دونالد ترامپ در خوبترین حالت قرار دارد و موضوع قتل قاچاقچی و متهم کردن دولت عربستان را ،بخاطر گرفتن امتیازات مالی از عربستان برای امریکا،ترکیه برای امریکا صحنه سازی کرد.گذشته از آن میخواهد از ترکیه منحیث یک قدرت مثل دوران امپراطوری عثمانی،در برابر اروپا استفاده کند و علاوه بر آن ارتباطات در مورد استخراج ذخایر نفت و گاز مدیترانه با امریکا دارد.
۳.ایران از چهل سال بدینسو آله دست امریکا است. بخاطر ترساندن عرب ها و فروش اسلحه به عرب ها و گرفتن پول عرب ها.
امریکا از چهل سال بدینسو ایران را تحریم کرده است، اما خواستار تغیر نظام در ایران نیست و ایران نیز درین چهل سال با این تحریمان زندگی کرده است و کدام تفاوتی در زندگی مردم نیامده است و دولت ایران نفت خود را بطور قاچاق در بازار بین المللی میغروشد و نیم پول آن را در جیب خود میزنند و تیم دیگر آن را به گروپ های حزب الله و حماس و حوسی های یمن و رژیم بشار الاسد و برای تبلیغات در داخل افغانستان به هزاره ها و فاطمیون میدهد.
زمانی که در جلسه شورای امنیت نماینده روسیه بالای نماینده امریکا بطور قهر آمیز تاخت و تاز کرد.فردایش دولت امریکا اعلان کرد که بمب مادر را در افغانستان استفاده کردند.
هیچ نه کدام بمبی بود و نه تخریبات داشت،صرف بخاطر ترساندن روسیه بود.
روسیه و چین نیز به کوریای شمالی وظیفه سپردند که سلاح های اتمی و راکت های دوربرد خود را آزمایش کند.
او نیز چنین کرد و چند وقت امریکا و کوریای شمالی و شخصاً دونالد ترامپ و کیم جون اون یکدیگر را اخطار و داو و دشنام میدادند،اما بالاخره دونالد ترامپ پیش قدم شد و مذاکرات بین شان صورت گرفت و موضوع پایان یافت.
همینطور موضوعات دیگر که هر کدام اش باید توضیح داده شود.اما صرف به همین ها خلاصه میکنم.
بناً آقای مسعود شما اولاً آنچه در اخبار گفته میشود.باید واقعیت و عدم واقعیت اًن را بررسی کند و همچنان واقعیت های پشت برده آن را بررسی کنید و خوتان واقعیت ها را دریابید.ارتباطات وقایع را با یکدیگر درک کنید و کرونولوژی وقایع را در نظر بگیرید و اخباری را که در گذشته واقع شده است فراموش نکنید و حوادث تاریخی و تأثیرات آن را روی وقایع جاری در نظر بگیرید.

>>>   نویسنده ودانشمند فرزانه استاد سید مسعود در محفظه ای رب العزت بوده باشیدوبعدنیک میدانید که ملت اسلامی بالاخص افغانها ضحیه وکبش قربانی قدرت های منفعت جو ومستبد وطماع اند برای مذبوحه چه فرق میکند که کدام قصاب وبا چه رنگ ونوع کالای سلاخی ودر کدام سلاخ خانه ذبح گردد ریس های جمهور وامرا وپادشاه ها امدند ورفتند وهریک جرعه ای ازین خون اشامیدند ودستور قتل وکشتار ملیونها انسان را دادند وپدرود حیات گفتند وباز می ایند ومی بندند ومیکشند ومیسوزند ومیروند امااسم یاران ورهروان حسین وشهدای کربلازنده وجاوید وباقی می ماند وزمامداران سفاک وخون ریز اسم خودرا در قطار ولیست یزید وشمر وتره کی وامین وکارمل ونجیب وحکمتیار ویارانش وکرزی وغنی وعبدالله با خط سیاه وخیره می نویسند وبعد از مرگ شان جز به بدی یاد نمی شوند مارا که به جبر به اعدام سوق داده اند ولباس معدومین را پوشانیده اند چه فرق میکند که قاتل ملت ما جوبایدن باشد ویا ترامپ مکرون باشد ویا میرکل عمران خان باشد ویا روحانی وباز چه تفاوت میان بن سلمان وبن زاید و... که کدام یک بر نعش بی جان این ملت نفت میریزند تا خوب مشتعل شویم ولی این قدر میدانم وشنیده ام که گفته اند
چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمیسوزد
اگر سوزد شبی سوزد شبی دیگر نمیسوزد
وباز چه بیان زیبا دارد شاعری که گفت
خون ناحق دست از دامان قاتل برنداشت
دیده باشیداغهای دامن قصاب را
وبیدل علیه الرحمه نیز در فشانی نموده ومیگوید
اگردشمن توازع پیشه است ایمین مشو بیدل
که خم خم گشتن صیاد بهر قتل مرغان است
گل نبی عیدی زاده از کندوز

>>>   گل نبی جان عزیز
تواضع های دشمن مکر صیادی بود بیدل
که خم خم رفتن صیاد بهر قتل مرغان است.

سوم نومبر یعنی اولین سه شنبه ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ مردم امریکا برنده خواهند بود و شیخ الشیاطین ملا هیبت و امیرالفاسدین غنی احمدزی و شریرالمشررین بازنده های بزرگ.
اما ملت افغانستان یا باشندگان جغرافیای بیهودگی و تکرار باز هم در یک تکرار دیگر با معلم الشیاطین پاکستان رو در رو به مقتبله خواهد ابستاد تا آخرین شیطانک طالب را به جهنم واصل کند ک پوز پاکستان را به خاک بمالد.
این ملت ففط زاده شده است تا مقاومت کند و ایستادگی اش هر شریر پست فطرت را به زانک در آورد.
همت ات بلند ملت افغانستان شهر وندان شهر های طلسم شده و مادران زاینده مقاومت گران دلیر.

>>>   وقتی پدیده و سیستمی و رژیمی در داخل خود به وحدت و ثبات نرسد، در خارج هم هرگز به ثبات و صلح و پیشرفت نخواهد رسید. فقط سیاستهای تاًمین منافع ملی کشورها را به وحدت و صلح و ثبات می رساند که لازمهً آن استقرار حاکمیّت ملی(دموکراسی) و هدف و محور قرار دادن آزادی و حقوق انسان و جامعه می باشد و نه به انحصار درآوردن تمامی امکانات و ظرفیتهای مالی و نظامی و سیاسی و اقتصادی کشور توسط یک شخص و یا یک حزب و یا باند و سد نمودن راه روند رشد طبیعی و آزاد کشور.

>>>   وقتی سیستمی و رژیمی نتواند کشور را اداره کرده و به ثبات و پیشرفت برساند، ناچاراً به داستانهای کهنه و قدیمی و تاریخ برگشته و خود و مردم را مشغول می سازد. صد تا دیگر هم پیغمبر و قرآن نازل شود، صد تای دیگر هم کوروش و داریوش ...، زاده شود،صد تای دیگر هم آتا ترک ظهور کند، اگر در کشور آزادی و دموکراسی و قوانین حقوق بشر حاکم نگردد، آنوقت تمامی ادعاها و داسانسرایها همه اش فرار از مسئولیت و در جا زدن و ماندن در تاریخ و از روی عجز ناتوانی برای پوشاندن ضعف و بیعملیهای خودمان و باد هواست. دموکراسی تنها ضامن آزادی و تضمین کننده منافع ملی و صلح و ثبات و پیشرفت است. در جنگ جهانی دوم تمامی اروپا با خاک یکسان شد ولی با استقرار آزادی و دموکراسی راه صلح و پیشرفت در کل اروپا باز وهموارگشته و بهم وصل و متحد شدند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است