مساله حذف‌ سیاسی فزیکی است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۴    ۱۳۹۹/۸/۳ کد خبر: 165276 منبع: پرینت

طیف خشونتگر حذف‌اندیشان با واسکت‌ انتحاری می‌زنند و حذف می‌کنند.

طیف تکنوکرات حذف ‌اندیشان با فرمان ‌تقنینی، طرزالعمل، لایحه، کودتای‌ تقلب و شعار دروغین وحدت ‌ملی می‌زنند.
تفاوت اما در این است که وقتی با واسکت ‌انتحاری زده‌ همه‌ی ما می‌بنیم. چون گررررررامپ صدا می‌دهد. دود و خون و خشونت‌اش را می‌بینیم و جنازه‌های عزیزان مان را از موعود، کوثر، دهمزنگ، کلپ ورزشی و مسجد جمع‌ می‌کنیم.
اما وقتی طیف تکنوکرات‌ حذف‌ اندیشان می‌زنند، اکثریت ما نمی‌بینیم و نه متوجه می‌شویم. چون زدن با فرمان ‌تقنینی، طرزالعمل، لایحه و شعار دروغین وحدت ‌ملی انفجار واسکت نیست که گرررررامپ صدا کند.

من اما برنامه‌های حذف‌ اندیشانه‌ی طیف تکنوکرات‌‌ها را خطرناکتر از حذف‌ توسط واسکت انتحاری می‌دانم. چون با زدن موعود و کوثر فقط چند تن از ما را حذف می‌کنند و ما زخم و داغ عزیزان مان را با تمام وحشت‌زدگی و ویرانی خون گریه‌ می‌کنیم. اما، وقتی با سهمیه‌بندی کانکور می‌زنند و حذف می‌کنند، چون خون و خشومت ندارد، همه ما نمی‌توانیم ببنیم.

وقتی با سهیمه بندی قومی بورسیه‌های تحصیلی می‌زنند همه ما نمی‌توانیم ببینیم. وقتی با سهمیه‌ بندی رتبه‌های نظامی در اردو و پولیس می‌زنند، همه ما نمی‌توانیم ببنیم. وقتی با فرمان‌تقنینی، طرزالعمل، لایحه و تقلب انتخاباتی می‌زنند همه ما نمی‌توانیم ببنیم.
مساله اما سیاست حذف است و این وسط ما مردم بی‌دفاع و بی‌پناه هستیم که یکطرف قربانی سیاست حذف هستیم. در سوی دیگر چون معامله‌گیری یک مشت آدم جبن‌زده و روزمره را می‌خوریم.

دریغا که این ما هستیم که نمی‌خواهیم بفهمیم ملا‌غنی ‌برادر و اشرف‌ غنی ‌برادر پشت و روی یک سکه اند. چون مساله سیاست حذف است و پرسش این‌که ما قربانیان سیاست‌حذف چه وقت هوشیار می‌شویم؟

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
طالب
حذف سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   Hasan Ali Adalat
نه از طالب گیله کنید و نه از داعش بلکه گیله از جمهوری آلوده به فساد و فحشا کنید که نه امنیت مردم را گرفته می توانند و نه استعفا می دهند !
طالب و داعش دشمن آشکارا است کشته اند ، می کشند و باز هم به تکرار می کشند و از کشتن انکار هم نمی کنند .
از جمهوری فساد و فحشا گیله کنید ، از آنهای که در سفر و چکر هستند گیله کنید ، از آنهای که در هوتل های لوکس در قطر لاف مذاکره را می زنند گیله کنید ، از پارلمان گیله کنید که وکلای آن در بدل رأی به وزرای شرکت سهامی در معرض خرید و فروش قرار گرفته اند .
از آنهای گیله کنید که طالبان را برادران ناراضی و اپوزیسیون سیاسی خواندند و تا توانستند تقویت کردند و آنها را از زندان ها رها کردند .
از آنهای گیله کنید که در بدل مصرف و دزدی سی و دو میلیون افغانی در لویه جرگه مشورتی اشتراک کردند و رأی به آزادی شش هزار تروریست حرفوی دادند .
از این ها به خاطر گیله کنید که نه از امنیت شما دفاع کرده می توانند و نه استعفا می دهند بلکه در بدل خون شما هر روز فربه تر می شوند .

>>>   آشنا صاحب!
این همه پرابلم ها یک راه حل دارد آنهم ایجاد یک دولت فدرالی. در زیر چتر چنین سیستمی هر ایالت باید راه حلی برای انتحاری هایی خودش (!!!!) پیدا کند. از طرف دیگر بطور نسبی حق به حقدار میرسد.
کسی در گذشته نوشته بود که ارمان فدرالی را به گور خواهید برد. اول اینکه من همین حالا در یک کشور فدرالی زنده گی میکنم و گور من همینجا خواهد بود. مگر این نظر پیشنهادی من برای سرزمین درد کشیده است زیرا میدانم که این سیستم بیش از آنکه حدس می زنیم کار آمد است (البته برای مردم نه برای غاصبان و دزدان)
ازاده

>>>   بلی آقای آشنا
وقتی شمسیه اول نمره عمومی کانکور میشود.
وقتی سال پار یک پسر بچه هزاره اول نمره عمومی کانکور میشود ، طبیعی است که در ته فاشیسم قبیله چه در ارگ و چه خارج از ارگ مرچ می افتد و کاری کرده نمیتواند غیر اینکه فرزند انتحاری خود را به دروازه کورس آموزشی بفرستد و حذف فزیکی کند.
بر دبلی و بی غیرتی مرتضوی افزوده میشود ک بر حماقت غنی هم.

>>>   جناب آشنا!

میدانم که شخصیت واهلیت و وجدان آگاه تان هیچگاهی از شما مرتضوی و ناجی و داکتر طالب .....نخواهد ساخت٬ اما شکوه و شکایت نیز دیگر مفهومی ندارد٬ زیرا خرد و بزرگ ٬ روشنفکر و تاریک فکر و همه اقشار جامعه به این آگاهی رسیده اند که بدانند٬ این نظام در پی چیست و جایی به گله و شکوه باقی نمانده است٬

بفرمایید بگویید که برای نجات ازین مصیبت چه برنامه ای دارید؟ و پاسخ تان به نظر این بیننده که در مورد قربانی های اخیر هزاره ها بیان داشته است چیست؟
ذیلا نظر موصوف نقل میشود:
سوالم از هزاره هااینست که؛

چرا به خاطر یک اسطوره تاریخی چهارده قرن قبل همه ساله ده ها هزار جوانان سرسپرده را بسیج مینمایید٬ قدرت نمایی میکنید٬ قربانی هارا متقبل میشوید و داوطلبانه خون میریزید؛

اما!
چرا در مقابل فاجعه کربلایی که همه روزه یزیدیان امروزی مرتکب میشوند که تراژیدی اش صدها بار المناکتر و غم انگیزتر و قربانیانش نیز هزار ها مرتبه زیادتر و بزرگتر است خاموش نشسته اید؟

به گذشته بر نمیگردیم واز جنایات عبدالرحمان خانی و نادر خانی و گلبدینی و ملا عمری یاد آوری نمیکنیم؛ محض همین بیست سال اخیر دیموکراسی قلابی را در نظر بگیرید که تلفات هزاره ها از میادین جنگ٬ تا ویرانی و کشتار کوچی های وحشی٬ تا انتحاری های خیابانی٬ جاده ای٬ شاهراه ها٬ مدارس٬ مکاتب و تکایا شاید از یکصد هزار تجاوز کند.

اگر هزاره ها واقعآ علاقمند نجات ازین کربلای خونین باشند٬ می توانند با دادن تلفات ناچیز (ده فیصد قربانی بیست سال اخیر) خودرا ازین مصیبت بزرگ نجات دهند.
ازینرو با سردادن آه و ناله و داد و فعان و ملامت نمودن دیگران درد هزاره هارا دوا نمیکند؛ چه مقصر اصلی همانا رهبر نماهای معامله گر هزاره و برده منشی مردم هزاره میباشد و بس.

این رهبران هزاره اند که برای حفظ موقف های نمادین طوق غلامی را به گردن خویش انداخته و مردم را به قربانگاه میکشانند٬ ورنه گرفتن جلو مشتی از جانوران کوچی آنقدرها هم مشکل نبوده و به همان گونه راندن أدمخوارانی بنام طالب از مناطق مسکونی هزاره.

اگر هزاره ها میتوانند برای حفظ منافع مردمان سایر مناطق چون زابل٬ کندهار٬ هلمند٬ نورستان٬ کنر و پکتیا جانهای شیرین خویش را از دست بدهند٬ پس چرا این قربانی را نتوانند در منطقه٬ محیط و خانه و کاشانه خویش بدهند تا نه غولان بیابان کوچی خانه شانرا بسوزاند و دار و ندار شانرا به تاراج ببرد و نه هم طالبی در کوچه و پسکوچه سرک و شاهراه منطقه هزاره ماینی را تعبیه کند٬ تا فاجعه آفریند و نه هم قتل و کشتار را روا بدارد.

هزاره ها اقلا میتوانند با بسیج ده فیصد تلفاتی که درین بیست سال داده اند مناطق خویش را امن ساخته و از لوث طالب٬ القاعده٬ داعش٬ کوچی و نمایندگان دولتی ایشان مناطق خویش را پاک کنند.

این حقیقت تلخ را باید همه بدانند که:
دیگر راهی برای زنده ماندن هزاره باقی نمانده است؛ هزاره ها باید به خود بیایید٬ تا دیر نشده راه نجات را پیدا کنید.

عبدالرحمان سفاک علیرغم همه جنایاتش هیچگاهی تصفیه نژادی و امحای تمامی نفوس هزاره را در پالیسی نداشت. اما پیروان مکتب «دوهمی سقاوی» به اساس پالیسی باید تمامی هزاره هارا روانه گورستان نمایند.

متاسفانه در آن زمان هزاره ای وجود نخواهد داشت تا به قربانیان نسل کشی کربلای غولان «دوهمی سقاوی» نوحه سرایی کند٬ تا چه رسد به ناله و واویلای قربانیان کربلای حسینی.

م جعفر

>>>   وقتی قدرت با همه امکانات در اختیار تان بود فقط لندکروزر دوانی کردید و چی کار ها که نکردید و به فاحشه ها تقدیر نامه دادید حال امده اید و از حذف سخت میگویید یعنی مردم به پا برخیزند و شما را دوباره به قدرت برسانند؟؟؟!!!!!!!!!!!

>>>   در پاسخ م جعفری
مبارزه به الگو نیاز دارد. اسطوره 14 قرن قبل هنوز زنده است شعارش هیها منّا الذلّه است. لطفا به امید اصلاح ابرو مواظب باشید چشم را کور نکنید. بی دینی موقوف و لا مذهبی ممنوع. امثال شما به هر بهانه ای و هر فرصتی به دین و الگوهای دینی می پردازید.
درس آزادی داد به دنیا داد رفتار حسین
بذر همت در جهان افشاند افکار حسین
نه ریاست نه دو رنگی نه دغل در کار بود
بهر ترویج حقیقت بود افکار حسین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است