دولت ایده‌آل حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۹/۸/۴ کد خبر: 165281 منبع: پرینت

این روزها گلبدین حکمتیار با جمعی از یاران وفادارش در پاکستان به سر می‌برد. او که به دعوت مقامات پاکستانی به اسلام آباد سفر کرده، تاکنون دیدارهای متعددی با مقامات عالی‌رتبه این کشور داشته است.
حکمتیار، در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد اظهار داشت که حکومت پاکستان خواهان صلح در افغانستان است، اما این حکومت افغانستان است که خواهان صلح در افغانستان نمی‌باشد.

اگر به سابقه‌ی فعالیت‌های سیاسی و نظامی حکمتیار نگاهی اجمالی بیندازیم، متوجه می‌شویم که او در کنار قوم‌گرایی، انحصارطلبی و سواستفاده از دین، همواره در خدمت اهداف پاکستان بوده و با حکومت‌های افغانستان مشکل داشته است. این اظهارات حکمتیار را نیز می‌توان دولت‌ستیزی و خوش‌خدمتی به پاکستان تلقی کرد. حکمتیار همواره در خدمت اهداف پاکستان در افغانستان بوده است. او و جمعی دیگر، در چند دهه گذشته، موجب شدند تا دست پاکستان در افغانستان درازتر شود.

گلبدین حکمتیار فعالیت‌های سیاسی و نظامی خود را از دهه دموکراسی آغاز کرد. از آن زمان تاکنون افغانستان نظام‌های مختلفی را تجربه کرده است. او بر ضد تمامی این نظام‌ها و حکومت‌ها جنگیده و با نظام کنونی نیز سر سازش ندارد. حکمتیار یک دولت‌ستیز حرفه‌ای است که همواره نظام‌ها و حکومت‌ها را در کشور تخریب کرده است. وی در زمینه تخریب و ویران‌گری تجارب زیادی دارد. او در سفرش به پاکستان، حکومتی را تخریب می‌کند که نان و امنیتش را تامین می‌سازد و زمینه را برای فعالیت‌های سیاسی‌اش فراهم ساخته است.

حکومت مطلوب و ایده‌آل مورد نظر حکمتیار، چیزی است که امکان تحقق آن وجود ندارد. او با حکومت‌های چپ‌گرا، اسلامی، طالبانی و لیبرال دموکراتیک در کشور جنگیده است. به نظر می‌رسد حکومت مطلوب و ایده‌آل او، حکومتی است که خودش رییسش باشد و اعضای حزبش آن را در انحصار درآورند. حکمتیار تا زمان تشکیل چنین حکومتی در افغانستان، شاید هم‌چنان به تخریب دولت و پروسه‌های دموکراتیک ادامه دهد. برای حکومت‌ستیزی حکمتیار، پایانی تصور نمی‌شود.

احمد ارشاد خطیبی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
دولت ایده‌آل
نظرات بینندگان:

>>>   حکمتيار یک لکه ننک بر دامن کشور است، خیانت به وطن، جاسوسی برای بیگانگان، قتل و جنایت هدف اوست، حیف آنهمه کمک و پول که مصرف این جنایتکار می شود. کمک ها باید بوی قطع و وی را به زندان پلچرخي منتقل کند.
َمَ تمنذ

>>>   حکمتیار بزرگترین اشتباه رندگی خویش را کرد که از پاکستان آمد و به دولت اشرف غنی تسلیم شد.
او هیچ فکر نمیکرد که قوای امریکا از افغانستان بیرون شود.اگر میدانست.هیچوقت به افغانستان نمی آمد.
حالا او هیچ روی پیش طالبان ندارد و هیچ کدام مقامی نیز به او نمیدهند.

>>>   گلبدین حکمتیار جنایتکاری بیش نیست او عامل اساسی این همه ویرانی و تباهی ملت است ، او که بر ضد احزاب هم کیش و هم عقیده اش خلاف قسم به خدا و قرآن در مکه و اسلام آباد جنگید در برابر حکومت موجو نیز صد البته می جنگد . او باید محاکمه شود .

>>>   این ....باید نظر به چنین گفته های اش از دولت معذرت بخواهد در غیر ان ممنوع الدخول شود و تمام اعضای فامیل اش گروگان گرفته شود.

>>>   رژیم آیده آل راکتیار یا "آی اس آی"؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
آزاده

>>>   گل بیدین بعد شکست ترامپ در انتخابات مجبور به فرار به پاکستان میشود چون اینجا مقاومت گران مسلمان در مقابل طالب صف میکشند و پول های باد آورده به گلو نخواهد رسید.

>>>   اگر افغانستان یک ایالت پاکستان شود حکومت نیمه خودمختار ایده آل گلبیدین است و در راس آن گلپنجابی

>>>   ضرب المثل بسیارپرمعنیست به زبان شرین پشتو دودی دلته خوری توتو به صلاخانه کوی یا نمک میخوری ونمک دان مشکنی ،قط قط این جامیکنی تخم دادن به پاکستان.
اقبال ازکابل

>>>   یک دولت ستیز و خود خواه بنام مسعود بز شادگل سر خود را خورد و روانه دوزخ شد و این کوچه گشت نیز خواهد رفت کسی که در از نام اسلام استفاده میکند و اعمال ضد اسلامی میکند عاقبت اش چتل ترین مرگ است

>>>   اقای خطیبی تحلیل و نظر شما کاملا درست و واقعیت است گلبدین راکتیار قاتل ملت غلام اجنبی تسلیم شدنش بدولت تحت پلان پاکستان بخاطر تخریب و جاسوسی و هم پاشی حکومت موجود طرح و طراحی گردیده بود اکثر واقعات قتل و ترور و انتحار و انفجار به هکاری و اگاهی و رهنمایی همین گلبیدین قصاب کابل صورت میگیرد همه اگاه اند که پس از داخل شدن این قصاب چندین انتحار و انفجار مهلک و خطر ناک درنقاط حساس کشور بخصوص شهر کابل مانند هوتل بین المللی باغ بالا حمله خونین چهار راهی زنبق انفجار در نماز جنازه پسرمسلم یار و غیره یاد کرد گلبدین شیاد هیچگاهی دوست مردم و حکومت کشور ما نبوده و نمی باشد چون دستور از استخبارات کشور بیگانه را در کشور ما عملی میکند ااده از خود ندارد .

>>>   گل گفتي جانم.....

>>>   عاقبت همه مردم افغانستان به خیر باشد ،هرکسی قلم بدست میگیرد وخلاف همه موازین انسانی چیزی مینویسد یکی تبرعه میگردد. ودیگری تخریب میگردد یکی از تع یف های نابجا به اسمانها برده میشود. ودیگری در قعر چاه خداوند لطف خود. را کند که از شر این قطاالطریقان ودزدان نجات یابیم و. وطن آرام و. مردم سرشار از نعمت آذادی داشته باشیم و. خداوند ما را هدایت نماید تا برادران و. خواهران و اقوام بیچاره ما خوش و. خرم باشند و تبعیض پرستان را و چه قومی باشد و چه مذهبی الله متعال اصلاع بسازد .
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است