حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۹/۸/۴ کد خبر: 165286 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری می‌گوید که طالبان حکومت کنونی را نمی‌خواهند و به‌گفتۀ او حکومت موقت، یگانه راه حل است.
حکمتیار که دربارۀ نتایج سفر اخیرش به پاکستان سخن می‌زد، می‌گوید که صلح در افغانستان تأمین خواهد شد و او این کار را انجام خواهد داد.
او افزود که پاکستان به او اطمینان داده‌است که در روند صلح افغانستان، صادقانه کار خواهد کرد.

از سویی‌هم، حکمتیار در واکنش به نا امنی‌ها، می‌گوید که تأمین امنیت مسؤولیت حکومت است و اگر نمی‌تواند، باید این مسؤولیت را به مردم بدهد.
پنج روز پیش، آقای حکمتیار در یک نشست خبری در پاکستان گفت که امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره ندارد.
او گفتگوهای صلح در دوحه را نیز انتقاد کرد و گفت که این روند تنها میان تیم ارگ و طالبان است.
به گزارش طلوع، او دربارۀ روند صلح گفت: "مذاکرات کنونی دوحه تنها بین یک تیم ارگ و طالبان است و مذاکرات تمامی افعانان نیست؛ زیرا در این مذاکرات شمار زیاد احزاب سیاسی شریک نیستند. ما نیستیم، نیاز است که یک اجماع بیاید و بعد از آن با نظر واحد وارد مذاکره شویم."

در جریان سفر به پاکستان، آقای حکمتیار با مقام‌های بلندپایه این کشور از جلمه عمران خان، نخست وزیر پاکستان و شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد.
آقای حکمتیار گفت که حکومت کابل ادامۀ جنگ را می‌خواهد و طرف‌دار صلح نیست او همچنان تأکید کرد تا زمانی که تمامی خارجی‌ها بیرون نشوند صلح در افعانستان تأمین نمی‌شود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
حکومت موقت
نظرات بینندگان:

>>>   گلو بچیم
کنجاره خواب میبینی

>>>   راست میگوید

>>>   آقای داکتر عبدالله،آقای حکمت یار،آقای رییس مجلس نمایندگان!
رفتن شما به پاکستان هیچگونه امتیازی برای شما نمیدهد.
قوای امریکا از افغانستان خارج میشود.
منشی ناتو نیز میگوید که ما در بین دوگزینه یک گزینه را باید انتخاب کنیم.
یا ماندن در افغانستان و ادامه جنگ و یا خروج از افغانستان و از دست دادن دست آورد ها و آینده نامعلوم امنیت افغانستان و امنیت جهانی.
این خودش در حقیقت یک تغیر در حالت قاطعیت سابق در مورد ادامه موجودیت قوای ناتو در افغانستان است و با بر آمدن قوای امریکا،ناتو نیز معلومدار قوای خود را بیرون میکند.
طالبان چه به زور و چه به رضا قدرت را از پیش دولت فعلی افغانستان میگیرند و هیچ چوکی و مقامی برای کسانی که با این دولت بودند،طالبان نمیدهد.
چنانچه مجاهدین نیز بعد از سقوط دولت داکتر نجیب به کابل آمدند،هیچ چوکی و قدرت نه به کارکنان سابق دولت دادند و نه هم برای کسانی که در کابل بودند.
تمام وزارت خانه ها را مجاهدین بین سران خود تقسیم کردند.
بنأ شما هیچ امیدی برای بدست آوردن قدرت و چوکی از طالبان نداشته باشید.
طالبان فقط عفو عمومی اعلان میکنند که شاید حال شما نیز شود،اما موارد حق العبدی شامل این عفو عمومی نمیشود و متهمین مجازات خواهند شد.

>>>   من به عنوان یک افغان از پاکستان میپرسم که به کدام عنوان گلبدین بی دین را دعوت کردن آیا او نماینده دولت ویا طالبان بود که از او دعوت کردن تا به او حرف های دل ایشان را بگویند این خاین ملی فروخته شده پاکستان است ابدآ برای افغانستان و مردم عزیز ما دلسوزی ندارد و مردم ما متوجه پلان های شوم این کثیف باشند که پاکستان به او چه وظیفه داده است و یا شاید بخاطر تقدیر از ممانعت او برای تجلیل و یاد بود روز شهادت داکتر نجیب او را دعوت کرده باشند .... بالای این راکتیار.

>>>   حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل اساز کجا فهمیده یگانه راه حل را
او حکمتیارمگه افغانستان.هم.راه حل.داره داره
جاغوری

>>>   "پاکستان به او اطمینان داده‌است که در روند صلح افغانستان، صادقانه کار خواهد کرد." این شیطانستان نزدیک به نیم قرن است که بکمک جنایتکاران، آدم کشان و باندیت هایی مثل تو در روند صلح!!! کار میکند.
"تأمین امنیت مسؤولیت حکومت است " مگر تو خود از دخل این رژیم برای جنگجویانت پول دریافت نمیکنی؟؟؟؟!!!
"این روند تنها میان تیم ارگ و طالبان است" همین شاه شجاع هایی ارگ کافی نیستند (با دم تازه) که شاه شجاع تاریخ زده را هم شامل کنند آنهم شر انداز.
"تا زمانی که تمامی خارجی‌ها بیرون نشوند صلح در افعانستان تأمین نمی‌شود." از دلم گپ زدی زیرا همین خارجی ها بشمول افراد "آی اس آی" آتش انداز این جنگ ها بوده و هستند. مگر فراموش‌کردی که سر گروپ اولین گروپ های اشراری که بر ضد داوود (مملکتی که درصلح زنده گی میکرد) جنگ راه انداخت تو چتلستانی بودی؟؟؟!!!
آزاده

>>>   آقای حکمیار فقط توجه به منویات ذهنی خود نداشته باش و برای عالم ذهن خود بر نامه ریزی نکنید کمی هم به واقعیت های جامعه توجه نماید و راهی حلی بدهید که مشکلات مردم را حل کند نه منویات ذهنی شمارا متحقق سازد شما که در تی این چندین ده به برکت خون این مردم به خیلی از چیز ها رسیده اید بگزارید این مردم به نان خشک برسد

>>>   از آقای گلب الدین به جراءت می پرسم که خودت چرا در دوره مجاهدین در حکومت
موقت در کابل تمکین نکردی و صدارت
عظمی را رها کرده به جنگ پرداختی .
مگر فراموش خاطر مبارک تان شدست که شهر کابل را راکت باران کردی ونزدیک به یکصد هزار نفر را از زندگی محروم کردی
و تقریبآ کابل را زیر و رو کردی از گریز و هجرت مردم دوباره به پاکستان و در نتیجه مایوسی هجرت به شرق و غرب دنیا گسترش پیدا کرد که نتیجه در ماهای بعد سبب انشعاب حزب شد
و تا پشیمانی و آمدنت به کابل جنگ را به سویه های مختلف دوام دادی . بفرمایید راستش را بگویید .
قیومی

>>>   گلبدین راکتیار یک روسپی سیاسی است و اصلآ به خیر مردم خود فکر نکرده یک انسان جاهل و خودخواه است به همین منظور نباید سخنان آن را جدی گرفت.

>>>   ‏‎Rasool Shahzad‎‏
در قاموس حکمتیار جز راکت و جاسوسی چیزی دیگری نیست
سال‌ها در حال کشتن مردم کشور بود و حالا که زیر سایه جمهوریت آمده در ارامش زندگی می‌کند بارها علیه حکومت افغانستان موضع گرفته و از دشمنان مردم حمایت کرده است.
چندی پیش او گفته بود که حاضر از با طالبان ائتلاف کند و برای جهاد در کنارشان بجنگد.
و حالا در رد سخنان ارگ از پاکستان که حتا یک شهروند کشور نیست که نداند پاکستان در حق مان چی‌کرده است، حمایت می‌کند و حضور جنگجویان این کشور تروریست پرور را کتمان می‌کند.
یکی نیست که از این تروریست آدم‌کش سوال کند
بس نیست این هم جنایت، بس نیست این همه جاسوسی، بس نیست این همه مزدوری، بس نیست این همه جنایات...
حکمتیار بارها سرشت کثیف و خاینانه‌اش را با موضع‌گیری‌های ضد و نقض‌اش به مردم ثابت کرده است این جانی روانی تمثیل صلح می‌کند وگرنه در قاموس او چیزی به نام صلح و آرامش وجود ندارد.
حکمیتار در زمان جنگ‌های داخلی علیه حکومت وقت سلاح برداشت و روزانه سه هزار راکت بر سر مردم شلیک می‌کرد.
هزاران انسان بی‌گناه را کشت، هزاران زن را بیوه کرد، هزاران طفل را یتم کرده و هزاران خانه را ویران کرد که تا امروز خرابه‌های ساخته راکتیار در کابل دیده می‌شود.

>>>   گلبیدین حکمتیار این غلام بچه جاسوس پاکستان از دیر زمان به اینطرف این صدا را از داخل معده اش به بیرون با تمام بوی و تعفنش پرتاب کیندو در فکر اینست که شایدازین راه یکبار به چوکی ریاست جمهوری به کمک بادار پاکستانی اش تکیه زند اما تا کنون موفق به ایجاد چنین خواستش نشده و اینبار هم که به پس از حمل گرفتن توسط دستگاه های نظامی و ملکی پاکستان بکشور شرمنده و خجل زده برگشته بازهم از حکومت موقت بجای حکومت موجود قلقله کرده شدیدا مورد لعن و نفرین مردم قرار گرفته گلیدین همان نمک حرام خود فروخته شده به استخبارات پاکستان است که هم اکنون در قصری که با فامیلش زندگی میکند و مصارف تمام خوراک و پوشاک شانرا بشمول مهامانی ها و مصارف لشکری از نظمیان امنیتی خانه و بادیگاردان شخصی اش که بیشتر ماهانه به صد ملیون افغانی میگردد از بودجه دولتیخزانه ملت بمصرف میرسد اما بازهم گلبیدین بجای شکران به دول پاکستان میرقصد خواست پاکستان را مطرحه کرده.بزرگان چه خوش گفته اند به بدرگ اگر خون شارگ دهی
زبدرگ نیاید بجز بدرگی .

>>>   اصرار به حکومت موقت در شدت جنگ طالبان که در حقیقت جنگ پاکستان است
این هم گپ پاکستان است که از دهن ....گلب الدین بیرون داده میشود
نجم نایبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است