مشابهت ناتو با قصهٔ گم شدن «توبرهٔ ملا نصرالدین»
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۳    ۱۳۹۹/۸/۵ کد خبر: 165290 منبع: پرینت

مسوولان ناتو و قوماندان های امریکایی که رهبری قوت های شان را در افغانستان به عهده دارند، ادعا میکنند که طالبان خلاف تعهد شان در موافقتنامه با امریکا، هنوز در افغانستان سطح خشونت ها را پایین نکرده اند و با گروه های تروریستی دیگر باز هم ارتباط دارند. همچنان سفارش میدهند که باید طالبان موافقتنامه را مراعات کنند.
اما ایشان نمیگویند که اگر این اجزای موافقتنامه را طالبان مراعات نکنند، در برابر شان چه خواهند کرد؟

طوریکه معلوم میشود، این اظهار نظر های مسؤلان مذکور، مشابه به قصهٔ گم شدن «توبرهٔ ملا نصرالدین» میباشد.
اما طرف دیگر قضیه این است که در حال حاضر، متأسفانه سطح خشونت و جنگ نسبت به گذشته هر روز افزایش می یابد و به تعداد کشته ها و زخمی ها نیز افزوده میشود و بدینترتیب افغانستان به کشور ماتم سرا تبدیل میگردد.

بنابران در چنین اوضاع و احوال، هرگاه مسوولان جمهوری اسلامی افغانستان و مسوولان تحریک طالبان، به ارزش های اسلامی و انسانی معتقد و پابند باشند و ذرهٔ از صلهٔ رحم، وجدان و حب وطن در وجود شان وجود داشته باشد، ورای اتکای به خارجی ها، باید از بهانه گیری ها، قدرت طلبی ها، خودخواهی ها و حرص دستیابی به دارایی های عامه، صرف نظر کنند و با پایین شدن از خر شیطان، دیگر فرزندان مجبور و بیچارهٔ این کشور را، سپر امیال شوم و شعار های عوامفریبانهٔ شان نسازند.

از خدا بترسند و صدای فریاد و گریهٔ مادران، پدران و اطفال یتیم ماتمزده و مطلوم را بشنوند و برای جلوگیری از تکرار فاجعهٔ داغ شدن تنور جنگ در کشور ، تلاش کنند تا زمینه برای یک توافق سیاسی در جهت ختم جنگ و تأمین صلح در کشور مساعد گردد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   آقای سعیدی!
چرا اخبار را تعقیب نمی کنی؟
آیا میدانی کلمه کاهش خشونت از کجا پیدا شد؟
زمانی که به درخواست دونالد ترامپ وزارت خارجه امریکا مؤظف شد تا مذاکرات صلح با طالبان براه انداخته شود و زمینه خروج سربازان امریکایی از افغانستان آماده شود.
هنگامی که مذاکرات صلح آغاز شد،یک روز نگذشت که در اثر یک حمله انتحاری یک سرباز امریکایی به قتل رسید.
دونالد ترامپ عاجل اکر کرد تا مذاکرات صلح با طالبان به تعویق بیافتد.
بعداً دونالد ترامپ جلسه مشترک وزارت خارجه و پنتاگون را تشکیل کرد و گفت چه باید کنیم؟
مشاورین گفتند که در افغانستان از بیست سال بدینطرف جنگ جریان دارد ،هم افغانها تلفات دارند و هم نیرو های خارجی،منتهی تلفات افغانها بشمول سربازان و طالبان و افراد بیگناه،دوصد برابر نیرو های خارجی است.
دونالد ترامپ در جواب گفت:
من رییس جمهور امریکا هستم.من نمیخواهم که حتی یک نفر سرباز من درین جنگ بی مفهوم کشته ودیا رخمی شود.شما باید باهم مشوره کنید و یک راه حل به اًن پیدا کنید.
منسوبین پنتاگون و وزارت خارجه امریکا با طالبان و پاکستان تماس گرفتند و گفتند که مذاکرات دوباره براه بیافتد،اما در آن کاهش خشونت باید در نظر گرفته شود.
همان بود که طالبان نیز به پنتاگون و وزارت خارجه امریکا تعهد سپردند که شما جدول خروج زمانی سربازان خویش را اعلان کنید و ما نیز خشونت ها را کاهش میدهیم(یعنی بالای سربازان شما دیگر حمله نمی کنیم).
بنأ مفهوم کاهش خشونت ها عبارت بود از قطع حملات طالبان بالای نیرو های امریکایی،نه کدام چیز دیگر.
چیزی که ارتباط میگیرد به جنگ آنها در مقابل دولت افغانستان،معلومدار تشدید می یاید.
آیا یادت رفته است که زمانی که قوای روس ها از افغانستان خارج میشدند و در حال خارج شدن بودند،همین گلبدین حکمت یار در جلال آباد جنگی را علیه نیرو های دولتی داکتر نجیب براه انداخت و درین جنگ شکست خورد و دوباره به پاکستان فرار کزد؟
تا بالاخره شوروی تجزیه شد و کمک های اقتصادی و نظامی شوروی به افغانستان قطع شد و دوستم نیز نظر به اختلافاتی که با داکتر نجیب پیدا کرد،با احمد شاه مسعود یکجا شد و از طرف دیگر مجاهدین در پشاور دولت انتقالی تشکیل کردند ووبینین سیوان به کابل آمد و داکتر نجیب را وادار به استعفی کرد و احمد شاه مسعود و دوستم از شمال به کابل وارد شدند و گلبدین از جنوب و داکتر نجیب جین فرار از میدان هوایی کابل توسط نفر های دوستم مانع شد و او مجبور شد به دفتر ملل متحد به کابل پناهنده شود؟

>>>   "مسوولان ناتو و قوماندان های امریکایی که رهبری قوت های شان را در افغانستان به عهده دارند، ادعا میکنند که طالبان خلاف تعهد شان در موافقتنامه با امریکا......." خوب این عهد شکنی را از استادان غربی خود یاد گرفته اند. بعد از ینکه معمرالقزافی معاهده صلح و دوستی را امضا و ذخایر سلاح هایی اش را تسلیم کرد غربی های همیشه متجاوز لیبیا را مانند گرازان وحشی دریدند.
آزاده

>>>   طالبان مسلمان نیستند و از خدا بیزار اند. به یگان چیز دیگی قسم بدهید . مثلن به پاکستان و امریکا

>>>   مسلمان بودن طالب در شک است.
انتحاری هر کس باشد از اسلام خارج است و فتوی دهنده نیز و تایید کننده نیز از اسلام خارج است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است