مارشال دوستم وارد کابل می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۹/۸/۶ کد خبر: 165309 منبع: پرینت

گفته میشود که به زودی مارشال دوستم وارد کابل میشود و بحیث معاون سرقوماندانی اعلای قوای مسلح افغانستان به کارش آغاز میکند.
چنانچه این خبر ابتدا در صفحه فیسبوک راحله دوستم دختر مارشال دوستم منتشر گردید و بازتاب گسترده ای داشت.
در صدها کامنتی که کاربران نوشتند، عده ای با حرارت از آن استقبال کرده وبرای مارشال آرزوی پیروزی در مدیریت بحران کرده اند اما عده ای با اشاره به تجارب زیسته و پیچیده در لای دسایس و توطئه که در فراراه مارشال دوستم قرار دادند، به شدت ابراز نگرانی و تشویش نموده اند. حتی پست های کوتاه وبلندی نیز در زمینه نوشتند، ورحمت الله نبیل نیز در زمینه ابراز نظر کرد.
علی تقوایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   ای جناب که معاون اول بود چه کرد که حالا نیمچه قومندان است او مردم هوشیار شوید وگر نه از این هم روزتان بدتر میشود دنبال اینهارا رها کنید از دوستم گلو عطا غنی عبدالله طالب محقق ووووو هیچ چیزی جور نمیشود چون اینها خود ناجور اند .هوشیار شوید .
افغان

>>>   دوستم اگرواقعاً مارشال است این بارازخود درمقابل دسایس کوچی بچه مردی نشان دهد درغیرآن حلقه غلامی وبرده گی را مردانه قبول کند تابه گردنش آویخته شود.
دیده شود که چه واقع میشود

>>>   اشرف غنی به جز این کار دیگر چاره ندارد.
او مجبور است در مقابل طالبان از تمام نیرو های تاجک و هزاره و ازبک کار بگیرد.
او تمام کسانی را در سابق جزیره قدرت مینامید و با صدای بلند میگفت که من شاخ این جزیره های قدرت را میشکنم،حالا که نیرو های امریکایی از افغانستان بیرون میشوند و او را منحیث یک لقمه خام به طالبان رها میکنند،مجبور است که ازین جزیره های قدرت برای حفظ چوکی خود در مقابل طالبان استفاده کند.
چنانچه کرزی نیز در آغاز چنین کرد،اما برهان الدین ربانی با ساختن جبهه ملی اش و داد خواهی اش از بمباردمان طالبان توسط نیرو های خارجی و خود را نزدیک نشان دادندبه آنها.بخاطر دوباره بدست آوردن قدرت.کرزی نیز لباس پشتونولی را در تن کرد و خودرا دوباره به پشتون ها نزدیک کرد.
حالا اشرف غنی قسمی که در پارلمان به صدای بلند به انتقاد نماینده مجلس افغان گفت که آقای افغان بس کن!حالا اشرف غنی آقای خراسان میشود و تاجک ها و ازبک و هزاره ها را دوباره بدور خود جمع میکند.

>>>   حضور و سکونت مارشال دوستم در کابل برایش خطرناک است. اینکه اشرف غنی حکم مارشالی را به او داده معنایش این نیست که موضع او واطرافیانش نسبت دوستم تغییر کرده است بلکه به احتمال قوی تلکی (تله ای) برای او در کابل گذاشته و به دین سان تمام کسانی که راضی به مارشال شدن او نبوده با کشتنش راضی شوند.

>>>   بخیر بیاید. اکثریت سربازان که در خط نبر هستند می رزمند کشته و زخمی میشود فرزندان شمال و شمالشرق افغانستان هستند یعنی آنطرف سالنگ پس قومنده هم باید بدست مارشال دوستم باشد.

>>>   دوستم به مزهب پشتون های چوکی نشین خوب میداند. بیا بیخر بیایی این را هم باید قبول کنیم که یک سرباز دوستم برابر دو پشتون. چهار پنجشیری.16 وردکی و 21 نورستانی می جنگد

>>>   نمیفهمم که دوستم پای پیادهه از راه قطب شمال به سمت کابل روان یا چطور که هیچ نمیرسد .
سفر این آغازاده عالیقدر 4 سال دوام کرد هنوز هم نرسیده ای بابا .

>>>   استعمال میشود درمحاصره قرار میگیرد فدای توطیه فاشیست ها میشود ازقتل های زنجیره یی یک انتباه بزرگ باید گرفت.

>>>   دوستا آیا عقل این را چی تعریف می‌کند که مارشال هستند یا نی

>>>   دوستم باید قهرمان ملی معرفی شود

>>>   مارشال کاغذی . گلِ اگر خود بوی باشد
حاجت تعریف و تشریفات نیست .
حقگو

>>>   قسم اش بتی نیایه. مه جنرال دوستم ره خوب می شناسم هالی از ایشچی هم میترسه حاجت به رهبر اش پیداکده گی اش نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است