طالبان جدید و ادامه روندی که به نفع شان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۹/۸/۶ کد خبر: 165310 منبع: پرینت

گرچند مدتی است که تلاش می کنند (خلیلزاد و...) چهره متفاوت، قابل قبول و حتی ستودنی از طالبان برای ما و جهانیان به نمایش بگذارند. مقالاتی که برخی از رسانه ها در امریکا، زیر نام چهره های خشن و قاتل طالب چاب کردند، بخشی از این تلاش و کمپاین وسیع بود. اما کسانی که طالبان و کار شان را از نزدیک و با واقعبینی تعقیب می کنند، می دانند که طالبان بدتر، درنده تر و ویرانگرتر از دیروز هم شده اند.

آنچه در قطر جریان دارد، واقعا گفتگوهای صلح نیست، بلکه بخش مدنی ، فریبنده، قابل قبول و مرسوم پروسه به قدرت رساندن طالبان است. بخش اصلی این پروسه اما در میدان های جنگ، پیش برده می شود. ممکن است به طالبان قبولانده باشند (به خیال خودشان) که بخش هایی از نیروهای مخالف طالب را در موقعیت های فرودست در ساختار قدرت آینده قبول کنند. هدف واقعی، سپردن نقش محوری و اصلی در ساز و کار آینده به طالبان است. اما با شناختی که ما از طالبان داریم، حتی ادعای پذیرش حداقلی دیگران در قدرت هم یک فریبی بیش نیست. طالبان در پی فتح کامل هستند.

ظاهرا طالبان و دوستان کهنه و جدید شان، همه را در قطر مصروف کرده اند، اما ماشین جنگی طالبان در عمل و در میدان های نبرد در افغانستان به سرعت در حرکت است. نیروهای امنیتی افغانستان به سرعت و شدت عجیبی سوهان می خورند، و زمینگیر می شوند، کنترول شاهراه های اصلی از دست شان بیرون می شود، و قدرت جلوگیری از محاصره شدن شهرها و مراکز مهم جمعیتی را از دست می دهند. ادامه این روند، به محدود شدن حاکمیت و اقتدار دولت به شهرهای بزرگ و حتی کابل، خواهد انجامید.

ادامه روند فعلی به نفع طالبان است. روند فعلی و بن بست عمدی و پلان شده در قطر، به طالبان فرصت می دهد تا میدان جنگ و قلمرو تحت کنترول شان را گسترش بدهند، به قدرت نظامی شان بیافزایند و طرف را در موقعیت غیر قابل دفاع قرار بدهند. ادامه روند فعلی به احتمال زیاد، کابل را به صورت اجتناب ناپذیر در یک بن بست کامل قرار خواهد داد.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از سوم نومبر سرنوشت طالب تعین میشود.
موج دوم مقاومت شکل گرفته و همه کمر بسته اند فقط منتظر تکمیل فرار غربی ها و سگ شویان همراه شان هستیم.

>>>   طالبان این این شیطان صفتان اجیر جاسوس خود فروخته شده به چندین کشور بیگانه بخاطر کسب قدرت در دولت کشور ما مردمان ما این ابلیسان منافق ضد بشریت دشمن انسان و انسانیت را با اعمال ضد اسلامی شان خوب میشناسند که مانند زمان اشغال شان درین کشور حرف های فعلی شان همه چال و فریب است در صورتیکه طالبان به مصالحه تندهی نکنند اکثریت مردم از جوان تا پیر از مرد تا زن در مقابل طالبان یزید شیان صفت با هر چیزی که بدسترس دارند ایستاده گی کنند طالبان را نمیگذارند تا بقدرت دولت به کمک باداران شان دست پیدا کنند کشور را به قهقرا بکشانند و دروازه های علم و دانش بروی دختر و پسر بسته گردد زن و مردخورد و کلان در راه عام بسر شان قمین طالبان بدون هیچ جرم و گناهی حواله گردد خلاصه تمام خوشی های مردم و حق ازادی های فردی از مردم ما گرفته شود مردان با پیران و تنبان خشتک کشال لنگوته بسر و زنان با برقه چادری طبق دستور طالبان لواط کار بخاطر حل مشکل شانبه بازار وند مردم ما حال تحصیل میخواهند و کار و بار ازادی بیان و فردی بربریت طالبانی هرکز قابل قبول شان نیست .

>>>   اگر قوای مسلح از حالت دفاعی خارج شوند و حالت تعرضی اختیار کنند از یک هفته کمتر کمر طالب میشکند و فرار میکند به لانه های شان پاکستان ، ولی باداران شان نمی گذارند به طالب ضرر برسد باید کاری کرد تا دست یکتعداد بازیگران را قطع کرد. اما کسی تکان نمی خورد، همه را خریده اند و هم یکی انظار دیکری است که آنها بردند باز میرویم حق خواهی میکنیم و نفاق می اندازیم تا چیزی نصیب شان شود و انتظار دارند تا خون دهن خانهٔ شان برسد.
خارکش

>>>   درست و بجا و واقعیت.نشست طالبان در قطر یک ترفند و جزء ضیاع وقت دیگر هدف را دنبال نمیکند.حامیان طالبان آنها را در اول به جهان معرفی کردند سپس جنگهای شانرا مشروعیت بخشیدند سپس نیروهای جنگی شانرا از زندانها ازاد ساختند و در اخیر برای به قدرت رساندن شان مردم افغانستان را فریب میدهند.
نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است