ارگی ها بالای زاغ بودنه شکار می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۹    ۱۳۹۹/۸/۶ کد خبر: 165314 منبع: پرینت

اگر مارشال دوستم وزیر دفاع، جنرال مرادعلی مراد رییس شورای امنیت ملی، جنرال ظاهر وزیر داخله و رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی می بود وضعیت اینگونه نمی بود!
ارگی های فاسد و متعصب با سیاست بد کادری، دارند نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را به اضمحلال سوق می دهند و افغانستان را جولانگاه تروریسم ساخته اند.

افراد سالوس، چاپلوس، زبون و آنانی که به نوعی با دم و دستگاه ارگ در ارتباط اند و از دسترخوان ارگ تغذیه می شوند انتقاد از ارگ را طرفداری از طالب و داعش می پندارند و بی خبر از اینکه فساد حلقه تنگ قدرت و ثروت و دزدان نوزده میلیارد دالری تنها از کمک آمریکا باعث تقویت و بازگشت تروریسم در قدرت شده است، این فرومایگان دون صفت نمی دانند تا زمانی که از کاتب تا سرکاتب و از سرباز تا مارشال توسط حاجی فضلی و حمدالله محب تعیین و راهنمایی شوند بهبودی در وضعیت افغانستان حاصل نمی گردد و اکنون هم اگر مارشال دوستم را در یک پست تشریفاتی دستیار حلقه تنگ قدرت بسازند جز پلان توطئه و حذف دوستم از شمال چیزی دیگری نیست.

وضعیت افغانستان و مردم افغانستان بگونه ای فضاحت بار است که هیچ کسی نمی داند که فردا زنده است و یا می میرد، سیستم فاسد به اندازه بی برنامه و سراسیمه در قبال امنیت مردم افغانستان است که امرالله صالح معاون اول ولسمشر وظیفه قومندانی امنیه کابل و شهرداری را به عهده گرفته است و نمی تواند با خس دزد ها و گدا ها دست و پنجه نرم کند، صالح لاف می زد که کوچه ها و پس کوچه های کابل را مانند کف دست خود می شناسد و تمام کابل را تحت پوشش استخباراتی قرار داده است پس جواب قتل عام نونهالان کورس کوثر را چگونه می دهد؟

اگر ارگی ها از لاک تعصب بیرون می شدند مارشال دوستم را به صفت وزیر دفاع، جنرال مرادعلی مراد را رییس شورای امنیت ملی، جنرال ظاهر را وزیر داخله و رحمت الله نبیل را ریس امنیت ملی با اعطای اختیارات کامل به این افراد تعیین می کردند به یقین که از یک طرف شکاف های قومی کاهش پیدا می کرد و از طرف دیگر تروریسم سرکوب می گردید و از همه مهمتر از اضمحلال و تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جلوگیری به عمل می آمد.
اکنون ارگی ها بالای زاغ بودنه شکار می کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
تعصب
نظرات بینندگان:

>>>   مشاکر امنیت ملی حتی یک شب را در قاغوش عسکری سپری نکرده و حد اقل یک کورس قصیرالمدت خورد ضابطی هم ندیده و از مسایل استراتیژیک نظامی و سیاسی هیچ فهمی ندارد و به خاطر همین کثرت جهالت اش به این پست گماشته شده تا فقط بلی گویک غنی باشد.

>>>   آزموده را آزمودن ختی است .

>>>   اينها هم امتحان خود را دادند!! وقت لاف زدن تير شده!! مردم عمل ميخواهند!!!

>>>   بلی اقایی خسن علی جان خود را در آیینه دیده اید و مانند خود افراد را نیز برای وزارت ها انتخاب نموده اید واگر مانند شما یک نفر وزیر اطلاعات ‌کلتور شود افغانستان گل ‌گلزار خواهد شد

>>>   امنیت نتاملی مصروفیت هایدیگری دارد در سرقت ها اختطاف خارجی ها وصرافان دست دارند>
درامنیت ملی هنوزهم تعدادی خادیست وتعدادی دزد هاودسیسه باز های مافیائی شامل وظیفه هستند
همین خادیست ها اکنون هم بنام مشاورین امنیتنی دروزارت خانه ها مصروف کاراند وبنابه عادت دیرینه خود هنوز هم بهمان اعمال خود دوام میدهند :
«جوا سیس خاد» که دست آموزان ونوکران (K.G.B) در افغانستان بودند، وبخاطر کسب رتبه ومدال ومقام ومعاشات فوق العاده مردم را حق وناحق بدام می انداختند،وسر به نیست میکردند، پس از سقوط دولت پوشالی، اکثراً به روسیه فدراتیف فرارکردند. آنان در روسیه هیچگونه ارزش واعتباری نداشتند وهرروز از سوی پولیس و نیروهای ماسک پوش معروف به "آمون"لت وکوب وتحقیر وتوهین میشدند ونشان دادن کارتهای خاد وجاسوسی شان نیز فایده ای بحال شان نمیکرد وهرچه در روز از دست فروشی در هوای سرد دربازارهای سرباز پیدامیکرند از ایشان گرفته میشد. فقط رده های بالائی خاد که با پشتاره های دالرواسعار خارجی به روسیه رسیده بودند، با اجارهً منازل گران قیمت واستخدام بادی گاردهای شخصی میتوانستند ازمنزل خود بیرون بروند، ولی چون هیچ خارجی کله سیاه در روسیه مصونیت جانی ندارد، آنها هم بزودی از روسیه بدر رفتند ودر کشورهای اروپای مرکزی به عنوان پناهنده پذیرفته شدند. گفته میشود بیشترین "جواسیس خاد" در هالند وآلمان ودنمارک وسوئد بسر می برند وگروهک های صنفی زیرسقفی (انجمن های فرهنگی ویا سیاسی) درست کرده اند وخود را در پناه این اتحادیه ها تسلیت میدهند.
اعظم سیستانی

>>>   کمپنی خصوصی پنشیر وردک است باید به ملی تبدیل شود ویک اداره رسمی دولتی شود تا فعال گردد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است