آمر حوزه سوم و ۱۲ نیروی امنیتی کابل بازداشت شدند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۵    ۱۳۹۹/۸/۱۴ کد خبر: 165404 منبع: پرینت

سیزده تن از ماموران امنیتی کابل به شمول آمر حوزه سوم پولیس در پیوند به غلفت در تامین امنیت دانشگاه کابل بازداشت و به دادستانی معرفی شدند.

سخنگوی فرماندهی پولیس کابل، اعلام کرد که در پیوند به حمله بر دانشگاه کابل، ۱۳ تن از نیروهای پولیس به‌‌شمول آمر حوزه سوم پولیس، مدیر جنایی این حوزه و فرمانده تولی دانشگاه کابل به‌‌علت غفلت در تطبیق برنامه تأمین امنیت بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شدند.

در حمله دو روز پیش بر دانشگاه کابل براساس آخرین آمار، ۳۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‎اند.
مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز دوشنبه، ۱۲ عقرب بر دانشگاه کابل حمله کردند و شش ساعت تمام با نیروهای امنیتی جنگیدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت دانشگاه
پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   اشرغنی . صالح .وریس شورای امنیت وریس ثنا وزیرداخله باید تبدیل شود که شاید این افراد ازطریق پارلمان و وکلا تعین شده باشند چرا این پست ها سرقلفی دارد
ابشار*****

>>>   نیروهای امنیتی چه چاره دارند وقتی استاد پوهنتون <زلاند>تروریست هارا باخود در داخل موترش انتقال دهدبهتر بود به هر شکلی که میشد زلاند وحامیانش حکمتیار ومسلم یار را باز داشت می نمودند با تاسف قضیه ای کشور ماخیلی بزرگتر ازانست که چند مامور پولیس ویا وزیر وریس ارگ بتوانند کاری را از پیش ببرند وهمه میدانند که کار ما از کار گذشته وکارد به استخوان رسیده وحتی ازان هم گذشته معلوم نیست این ملت دیگر چقدر جان بدهد وبه خاک وخون کشیده شود تا بعد عطش خون اشامی ابر قدرت های جهان واستعمار گران فرو نشیند برای فعلا همه ای این مردم مانند کبش های قربانی درانتظار ذبح شدن اند بدون استثنا در لاین استاده اند هرقدر از هر بخش جامعه که خون می ریزند روحشان ارام وقلبشان مطمین میگردد حتی به طفل ومریض بستر شفاخانه هم رحم نمیکنند وبه نوزادان زایشگاه این سناریو یک بار درسوزمه قلعه ای ولایت سرپل قبلا هم تکرار گردیده بود طفل گهواره را میگشتند که اگر بزرگ شود چریک میشود انوقت این سازمان نصر وسپاه که تازه امده بودند چریک میگفتند واز مسولین هم فقط لاف وپتاق مانده اینطور میکنند وانطور ونمیدانم چه وقت وچگونه؟!!! بلاخره زورشان مساوی با در بند انداختن چند مامور پولیس است وبس افرین شیر بچه ها این پولیس هارا که در زندان انداختید خم به ابروی استعمار می اید وشب خوابشان نمی برد وشاید با این شهکاری شما!!!ظرف چند روز افغانستان را ترک نموده وزمام امور را بشما بسپارند!!!!!!!!!!
حاجی ولایت خان از پاریس

>>>   این بازداشتها مثل ۵۱۴۳ تصمیم دیگراحمقانه است. درصورتیکه همه مردم فاقدالفهم اندونمیدانندتاهمه مردم همکارو ممدمقام های امنیتی نباشدتامین امنیت ناممکن است،گناه امرین حوزه وسایرمقام های امنیتی چیست؟
اری.اگرثابت شودکسی درین موردهمکاری کرده بایداول به دارزده شودوبعدمحاکمه شود۰
عاقل

>>>   به نقل شاهدعینی واقعه خونبار تروریستی از دانشگاه کابل: تروریستان 6 نفر بودند وتجهیزات کامل نظامی سلاح صقیل وخفیف را بهمراه داشتن انها عملا حمایت کامل نیروهای ناتو را نیز بهمراه داشتن . بعد از 7 ساعت کشتار دانشجویان وخلاص شدن مهمات تروریستان توسط نیروی واکنش سریع ناتو که در محل نبرد برای حمایت تروریستان طالب حضور فعال داشت از انجا با امنیت کامل به محل نامعلومی منتقل میگردند .

>>>   رها شدند

>>>   باید ریاست انمنیت ناملی ناکام مانند ریاست امنیت قندز همه لغو ورخصت شوند وبجای آن یک اداره خورد تر وموثرتر تاسیس گردد

>>>   اگر امروز غاطعا این خیانت کار وکسانی که بهش پناه دادند بگیرن واعدام کنند دیگه کسی جرعت نمیکنه مردم بی گناه رو به خاک خون بکشه اگه حکمتیار ازش حمایت میکنه و جلوی اجرای به حق عدالت گرفته باید به مردم افغانستان جواب بده

>>>   زمانکه یک آمریت را به به دالر می خرید هالی باید جواب دهید. انفجار در محل وظیفه شان شده است به شمول آمر حوزه باید کسانیکه در انتخاب این بی عقل کوشش کردن بازداشت شوند

>>>   گناه این بیچارگان چیست؟
زمانیکه جانوران آدمخوار در موترهای زرهی شیشه سیاه توسط وکیل و سناتور و استاد طالبی و داعشی بدون اینکه این بیچارگان امنیتی جراات تلاشی داشته باشند٬ محترمامه به صحن دانشگاه آورده میشوند تا جان چگر گوشه های مردم را بگیرند و صنوف دانشگاه را به سلاخ خانه مبدل کنند؛ گناه جنایتکاران ستون پنجمی را چرا به دوش ایشان گذاشت؛ و چرا از جنایتکاران اصلی پرسشی به عمل نمی آید. درین مورد نظرات یکی از خوانندگان را که از مسوول درجه یک امنیتی پرسش هایی دارد ذیلآ می آورم:

جناب صالح!
اگر واقعآ در آوردن امنیت و دستگیری تروریستان جدیت به خرچ داده و ادعای مبنی بر این که جنایت هولناک دانشگاه کار طالبان است٬ صادق هستید و از دست داشتن ستون پنجمی های داخل نظام انکار میکنید؛ لطفآ به پرسش های چندی پاسخ بدهید:
۱.در رهایی پنجهزار و شش صد جناوران آدمخوار طالبی موقف جناب عالی چه بود٬ اگر همنوا نبودید٬ چرا مخالفتی از خود نشان ندادید؟

۲. در مورد فعالیت فیض زلاند به نفع طالبان و عریضه ای دستجمعی ۱۷ میزان استادان و محصلین دانشگاه پیرامون موضوع به مقامات چرا اقدامی نکردید؟ و حالا موصوف در کجاست و چرا از ایشان پرسشی به عمل نمی آید؟
۳. جنابعالی که از شربت استخبارات مینوشند٬ چرا هنوز نمیگویید که تروریستان با سلاح و مهمات گوناگون چگونه از دروازه های بینهایت محافظت شده دانشگاه داخل شدند؟
۴. چرا اجساد این جنایت کاران را به نمایش نمیگذارید٬ آنها دست به انتحار نزده بودند تا ادعا شود که اجساد کثیف شان متلاشی شده؟
۵. چرا اسناد به دست آمده از جنایت کاران را برای اثبات ادعای تان مبنی بر دست داشتن طالبان در کربلای خونین دانشگاهی در عوض وهم و گمان و قیاس که جایی در استخبارات علمی و اکادمیک ندارد به نمایش نمیگذارید؟
۶. چرا تا حال حتی یکبار هم در طول اینمدت علیرغم تعین صدها کمیسیون ها و کمیته های حقیقت یاب از جنایات طالبی پرده برداشته نشده است؟
لااقل آن یکی که خود عالیجناب مسوولیت تحقیقش را به عهده داشتید٬ و افشاگری از جنایات قندز را هم خود به مردم وعده داده بودید؛ ولی تا هنوز مردم بیچاره ما انتظار دارند تا جنابعالی چه زمانی لطف نموده پرده از روی حقایق بر میدارند؟
جناب معاون اول!
اگر صداقتی در کار است؛ این بهترین فرصت برای افشای حقایق و زدودن شک و شبهات مردم بالای دم و دستگاه دولتی است.
۷. منحیث پرورش یافته در کوره های استخباراتی ( آبدیده از نوشابه های زور مرد افگن آن) در مورد ستون پنچمی ها (مسلمیار و فاروق وردک و یون و فیض زلاند و صدها مهره های خورد و بزرگ) چرا اطلاعات استخباراتی خویش را به ملتی که همه روزه قربانی جنایات ایشان اند شریک نمیسازید؟
۸. ارایه گزارش ادعای دستگیری چند خس دزد در جلسات اضطراری شش و نیم صبح تان هم نمایشی است و هم کسل کننده و هم طفلانه؛ دزدان بارهای شتر٬ دزدان قافله و کاروان و طیاره و کشتی را چه وقت افشا میکنید؟
جناب صالح!
امید است از پرسشها مبنی بر اینکه اینها اسرار استخبارانی اند و افشای شان به ضرر « منافع ملی » است طفره نروید. زیرا دیگر چیزی برای پنهان کردن درین ماتمکده باقی نمانده است که افشایش به ضرر « منافع ملی» تمام شود؟
در غیر آن ثابت خواهید کرد که خود هم درین مرداب غوطه ور هستید؟

>>>   جالب است تا حادثه دانشگاه کابل پیش نیامد هیچ صدای برای شهدای کوثر دانش از هیچ جایی بلند نشد، نه ایران و نه دولت (ماتم ملي) ونه ... ایا این نشانه ی نژاد پرستی نیست؟

>>>   خدا آن ملت زا سروری داد که تقدیرش بدست خویش بنوشت بدان ملت سرو کار ندارد که دهقانش برای دیگران کشت .
افغانستان طور که از نامش پیداست سرور و سردارش همیشه برای دیگران میکارند وزن خود را بالای ملت میندازند. دانه از ملت میخورند تخم را برای باداران خارجی شان میندازند. در دیگر کشور ها دو تابعه ها بجز حق زندگی و کار در رتبه پاین را ندارد در افغانستان همیشه دو تابعه های تاریخ تیر شده ریس جمهور میشود فرزندان شان بیرون از این خاک برای فرزنذدان دیگران هرگز کار نمیکند زیرا هیچ وحشت و هراس در دل ندارند هر نوع معامله ننگین را به خاطر بقایا جوکی شان روی دست میگیرند . اگر امروز بشنویم که دختر و پسر غنی در افغانستان میبود و یک شان کانند دیگر فرزندان این خاک کشته میشد باز شاید کدام تغیرات خورد امنیتی به وجود می آمد اما از اینکه فرزندان خود شان در امن است از هیچ نوع معامله دست نمیکشد مگر اینکه خداوند یک جزا برایش تعین کند تا درد مادران و پدران افغانستان را بچشد و بعد دست از معامله بکشد

>>>   اطفالان امروز مرد های برجسته فردا هستند اما در مکتب که غنی درس خوانده در هم چنین روز ها غیر حاضر بوده و این درس را نیاموخته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است