جرایم جنگی از سوی سربازان‌ استرالیایی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۹/۸/۲۷ کد خبر: 165535 منبع: پرینت

یک پژوهش چهارساله بازرس کل نیرو های دفاعی استرالیا نشان می دهد که سربازان استرالیایی درافغانستان به ویژه درسال دو هزار و شانزده میلادی جرایم تکاندهنده جنگی انجام داده اند.
به گزارش طلوع، دراین گزارش آمده است که سربازان استرالیایی جنایت های وحشتناکی دربرابر افغانان بی دفاع و غیر مسلح انجام داده اند قراراست که این گزارش تا چند روز دیگر همه گانی شود.

برخی ازکسانی که در تهیه این گزارش کمک کرده اند می گویند که سربازان استرالیایی اسیران جنگی و غیرنظامیان را با بستن دستان شان اعدام صحرایی کرده اند و حتی برخی ازسربازان کشتن این اسیران را همچون یک ورزش دانسته اند.
این بانو که کارمند بخش اطلاعات نیروهای ویژه استرالیا است با همگانی ساختن جرایم گروهی ازسربازان استرالیایی در افغانستان پرده از روی جرم های این نیروها برداشت.
او که نویسنده یک گزارش محرمانه درباره کم ازکم دوازده مورد جرایم جنگی سربازان استرالیایی در سال ۲۰۱۶ در افغانستان است با این گزارش، تکاندهنده ترین پژوهش را درباره جنایت های جنگی نیروهای استرالیایی انجام داده است.
سامانتا کرومپوت گفت: «یکی از ناراحت کننده ترین چیزها برای من این بود که سربازان این جمله را می گفتند" این جرایم همیشه اتفاق می افتاد.»

دوسال را دربرگرفت تا این بانو حاضر شد که در برنامه پژوهشی شصت دقیقه شبکه نه استرالیا مصاحبه نماید.
یکی از سربازان استرالیایی که نمی خواهد چهره اش نشان داده شود درباره اتهام های جرایم جنگی در افغانستان چنین می گوید: سرباز نیروهای ویژه استرالیا گفت: «من فکرمی کنم که به این سربازان درباره قانون چیزی گفته نشده بود. فکر می کنم که با آنان گفته شده بود که از بهر کار های شان محاکمه ای نیست.»

همگانی شدن این گزارش سبب شد تا نخست وزیر استرالیا این جنایت ها را حقایقی وحشیانه وزشت توصیف کند و دستور بررسی های کامل را در اینباره بدهد.
بانو سامانتا می گوید برخی از رفتارهای غیرقانونی، مانند اعدام های صحرایی، جشن گرفته می شد و عادی بود و تقریباً برای برخی از نیروها به یک رسم مبدل شده بود.
سامانتا کرومپوت کارمند بخش اطلاعات نیروهای ویژه استرالیا، گفت: «این ها نمونه های عمدی و مکرر رفتار های سربازان بود که بارها انجام شده اند و من از این رفتار سخت تکان خورده ام.»

اکنون قرار است که بازرس کل نیرو های دفاعی استرالیا با بازنگری هزاران سند محرم گزارش مکملی را از چگونگی اتهام های جرایم جنگی سربازان استرالیایی تا چند روز دیگر همه گانی سازد.
این گزارش دربرگیرنده درحدود دوازده مورد جرم جنگی است که شامل افغانانی نیز می شود که بی دفاع و غیرمسلح بودند، اما با بستن دستانشان کشته شده اند.
استرالیا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ درافغانستان به ویژه در ولایت ارزگان حضور نظامی داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرایم جنگی
سربازان‌ استرالیایی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر استرالیا خود دامن خود را بالا نمیکرد ما خبر هم نداشتیم.

>>>   در کنار نظامیان استرالیایی نظامیان وحشی هالندی نیز دست به جنایات بیشماری در کشور ما زدند اگر دولت قانونی وملی میداشتیم هالند استرالیا وکشور های تروریستی ناتو را محکمه وغرامات جنگی از انها میگرفت.

>>>   هیچ اتفاق در افغانستان نمیوفته
چون مهم نیست تمام کشورها چی کار میکنند فقط ایران اگه باشه حنجره پاره میکنند همه کارشناس میشند ده ها برنامه ساخته میشه هزاران بیانیه محکومیت درخواست قطع روابط تظاهرات و آتش زدن پرچم ایران و لگدمال کردن پرچم ایران و شعار ....
بی بی سی پخش ویژه با کارشناسان قدر و مزدور برگذار میکنه
خیالتون راحت استرالیاست خبری نمیشه

>>>   تنها از کشور استرالیا افشا شد؟ و در مورد دیگران چیزی ننوشته آید ، جنایت که در افغانستان رخ داده و می دهند حتی حقوق بشر از بیان آن واهمه دارند که چجوری یه جورایی اونو افشا نکند و خبری در خبرنامه جنایتی افشا شده که حتی نمی توانی تحمل کنی که بشر به این مرحله برسد که حتی از انسانیت و آدم بودن آدم خجالت و احساس بدی به انسان دست بده و بگه ای انسانیت کجایی که آدم بودن هم چیزی جز نابودی بشر نیست و در هواپیما که باید سربازان جنگی رو انتقال می دادند و هواپیما گنجایشی یه نفر رو نداشته و همین خدمت گذاران به اصطلاح حقوق بشر صلح چرت و پرت ها نیرو های به اصطلاح صلح 44 کشور و اون سرباز رو می کشند چون جا بهش نبوده آنقدر از انسانیت دور باشی که کشتن آنسان ها در افغانستان مانن مورچه جان مردم ارزش ندارد و اگر آنسان باشی نمی توانی یه مورچه رو هم بکشی و چه رسد به انسان و انداختند بیرون و هواپیما شروع به حرکت کرد چه حسی بهت دست میده ؟ داری به خاطر جا نبودن یه نفر رو بکشید و ؟؟؟ جنایتی های هست که حالت به هم می خورد که کجایی ای انسان که انسان ها به وجود انسان بودن خویش خجالت می کشند ، کاش همه جنایت کاران رو روزی به دادگاه لاهه مجازات و حق به حق دار برسد و بگویم ای خدا آیا دادگاه وجود دارند تا حق بی دفاعیات گرفته بشه ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است