توقف ۲۵۰۰ موتر باربری در تورخم و اسپین بولدک
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۲    ۱۳۹۹/۸/۲۷ کد خبر: 165538 منبع: پرینت

هزاران موتر باربری میوه تازه بار دیگر در بندر تورخم و اسپین بولدک در مرکز مشترک میان افغانستان و پاکستان متوقف شده است.

خان‌جان الکوزی عضو هیات رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان به رادیو آزادی گفت که ۲۵۰۰ موتر حامل مواد خوراکی و غیر خوراکی در بندر تورخم و ۱۶ موتر در بندر سپین بولدک متوقف شده‌اند که برخی این مواد رو به فاسد شدن است.
آقای الکوزی می‌گوید، پاکستان ظاهراً این را مشکل فنی عنوان کرده، اما به گفته او، پاکستان به "بهانه‌های" مختلف برای تاجران افغان مشکل ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر، قرار است عبدالرزاق وزیر تجارت پاکستان امروز دوشنبه در راس هیئتی به کابل بیاید.
آقای الکوزی می‌گوید، هدف از این سفر حل مشکلات و ایجاد سهولت میان دو طرف عنوان شده است.
تاجران افغان پیش از این هم از مشکلات متعدد از سوی پاکستان شکایت کرده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موتر باربری
مرز پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر تجارت پاکستان به کابل می آید و حتما" خواستی دارد.
حال برای به دست آوردن رایگان این خواست مشکل تصنعی برای اموال تجارتی ما ایجاد کرده که بعد از رسیدن به خواست خودش در عوض این مشکل تصنعی را حل کند ، و این است چال های دیلماسی
راه حل عمل به مثل است
یک موتر ما را ایستاد کردند یک موتر شان را ایستاد کنید یا در حیرتان یا تور غندی یا هر جای دیگر.

>>>   اکثر تجار افغان در پی منافع خود بوده حس وطندوستی وغم ملت در سر ندارند اینها که دشمن را نمی شناسند ومشکلات وطن وملت را نادیده می انگارند ازین جهت است که بامشکلات فراوان مواجه گردیده خود وحیثیت وابروی مملکت را زیر سوال میبرند بسیاری ها شان از مایحصل این کشور ومردم ما به لب نان رسیده اند وحتی ده ها وصد ها ملیون دالر بدست اورده با اهل وعیال خویش در خارج وامارات هیلز هامصروف خوش گذرانی وعیاشی هستند وپروای انبوهی از مصایب والام ساکنین وطن عزیز را ندارندالبته هستند کسانی هم که در پی بدست اوردن لقمه ای نانی وعیش اهل وعیال میکوشند وبا قبول وتحمل مشاکل ورنج فراوان درصدد فروش محصولات وفراهم سازی ما یحتاج مردم هستند که در اصل اینگونه اشخاص از راه بندان ومشکل تراشی همسایگان متضرر میگردند وبسا اوقات تجار اجنت وخود فروخته هم جهت اغتنام فرصت وفروش اموال التجاره ای خویش به قیمت گزاف با دشمنان خاک همکاری مینمایند درین میان دولت مزدور ودست نشانده هم تماشابین وبی اندازه بی تفاوت نشسته مانند مهمان ونظاره گر عمل مینماید ازیک طرف احساس مسولیت نمیکنند واز سوی دیگر پسیف وبی قدرت بوده حتی همسرا نشان هم به گفت وفرمان انها شایدنباشد والکوزی هم که خیلی چشم سفید ودیده درای است از پاکستان ودولت وتجار فقط وند میگیرید یک روز از حکومت کابل شکایت نمیکند ویا شاید هم میداند که از دست انها کاری برنمی اید اینهاحکومت مزدور فقط بخاطر استقبال جنجوا وعمران خان و... اورده شده اند وبه انها خواهند گفت که ازبند کردن راه های ترانزیتی خسته نشده باشید‍!!!
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   فرصت طلایی از دست رفت. اگر افغانهای فروخته شده به پاکستان منظورم رهبران فاسد تنظیمهای جهادی میباشد و سران گروهک های انقلابی نما دولت را با اعمال تروریستی شان مصروف نمیساختند است وضع چنین نمیبود. زمانیکه پاکستانی ها شنیدند که شوروی به کمک دولت وقت افغانستان شتافته است و یک قدرت بزرگ نظامی از نظام حمایت میکند تنبان های شان چتل شده بود.از انجاییکه پاکستانی ها در مکتب ابلیس ها کلان شده اند به یک حربه ای خردکننده ضرورت داشتند و ان استفاده از کلمه اسلام بود. همان بود که صف بندی و کمپهای تروریستی جهادی به کمک دوست داران اسلام یعنی امریکا اسراییل و انگلیس ایجاد و افغان توسط افغان کشته شد.اگر چنین وضع نمیبود امروز پاکستان با زبان انسانیت با ما حرف میزد نه با زبان یک اقا و بادار.راه یافتن به بحر حق قانونی افغانستان بود و این حق را دولت وقت از پاکستان میگرفت ولی ایهاد که چنین نه شد و هنوز هم افغانها بوت پاکی میکنند.
زنده باد افغانستان
سیدال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است