از امرالله صالح گله نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۵    ۱۳۹۹/۹/۳ کد خبر: 165594 منبع: پرینت

از امرالله صالح گله نیست اما این گروه چه چه و به به است که شعور خود را به تمسخر می گیرند!
امرالله صالح ۳۰۰ نفر محافظ و بادیگارد دارد و فکر می کند که سلطان کابل است و حق دارد که چنین فکر کند چون پول فروان و چاپلوسان بی شمار را در اختیار دارد.
من یکی از جمله کسانی بودم که صد فیصد عقیده داشتم و اکنون هم به این باور هستم که در هیچ کجای دنیا یک نفر نمی تواند یک سیستم سیاسی ورشکسته را نجات دهد.

ارگی ها امرالله صالح را سلطان شهر کابل در مبارزه با دزدان و فساد پیشگان مقرر کردند و حتی مسوولیت ده شهر بزرگ دیگری افغانستان را هم به صالح سپردند و صالح هم باور کرد که قهرمانی است که تا هنوز در میدان سیاست افغانستان جایش خالی بوده است و منتقدان خود را ابی لهب و ابوالهول خطاب کرد و خودش خود را از صد نمره ۸۰ نمره داد و ۱۹ فیصد را گمراه و بیراه خطاب کرد و به یک فیصد هم دهن کجی کرد که توان درک موفقیت های سلطان را ندارد.

خلاصه اینکه تروریسم و جریان های تروریستی در نزدیک خانه و دفتر امرالله صالح در آستانه برگزاری جلسه شش و نیم صبح در حدود بیست و سه فیر راکت را از درون موتر فیر کردند و عملاً ثابت کردند که امرالله صالح نمی تواند به تنهایی در شهر کابل سلطانی کند.
سیستم که از درون ارگ تا پاینی ها آلوده به تروریسم و فساد است امرالله صالح و گروه چه چه و به به فقط می توانند در صفحات مجازی لاف بزنند و در عمل این شهروندان کابل است که تاوان ارگی های فاسد و جریان تروریسم را می پردازند.

با فرمانروایی امرالله صالح در شهر کابل چاقو به مین گذاری روزمره و راکت پراکنی تبدیل گردید و عاقبت هم به خیر که چه خواهد شد.
تنها امرالله صالح نیست که غرق در قدرت و ثروت است از آسمان و زمین کابل خون می‌بارد وزرا از وکلا رأی اعتماد خریداری کرده اند جشن، رقص، پایکوبی و شب پارتی دارند و بسیاری ها هم در فضای مجازی با تبریک گفتن از یکدیگر برای دزدان مسابقه دارند ، این است وضعیت اسف‌بار انسانیت در افغانستان.
هیچ کسی در افغانستان درد کسی را حس نکرد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   صالح اگر توانایی های خود را محدود به اجرایی کردن بسازد و مشوره اهل فکر و خرد و فن و حرفه را در قالب ایجاد اتاق های فکر در بخش های مختلف بپذیرد شاید بتواند در خانه شیطان بر علیه شیطان کاری بکند در غیر آن دشمن های تراشیده به خود را بعد سقوط غنی به گونه شخصی به میراث خواهد برد.

پل های عقبی را ویران کردن در سیاست بازی افغانستان خود کشی سیاسی است.
بخواهیم یا نخواهیم اهرم های قدرت و ثروت وجود دارند و باید در یک فرایند زمانی مدیریت شوند تا در پروسه میراث در ارتفاع شان کاهش به وجود بیاید و این زمان نیاز دارد.

>>>   این حسادت ها مارا تباه کرده پول وسروت دارد که دارد خیلی از سیاست مداران دنیا پول و سرمایه دارد سرمایه داشتن دلیل بر مفسید بودن نیست برای مردم مهم کار و تلاش یک مسئول در پست مسئولیت او است که کار خود را خوب انجام دهد که فعلا آقای صالح خوب تلاش می کند و شخصا با تمام قد در صحنه است تازه ایشان نگفته من این کار ها را آنجام می دهم بلکه می گوید تیم شش ونیم هما هگنگ کننده کار هاست کار را اردو وووووو آنجام مید ایشان مخالفین خود را ابو لهب نگفته آدمهای فحاش و حتاک را گفته شما هم می توانستید در عوض خواندن ایه یاس و این نقد بی پایه برای تحکیم امنیت و و و و فکر نماید را هکاری برای رفع مشکلات می دادید در عضوی این نقدی که فکری خود را برای آن سخته کردید

>>>   آقای حسن علی عدالت انتقاد کافی نیست. راه حل چیست؟ آیا به نظر شما صالح این کارهارا نکند؟

>>>   حسن علی عدالت واقعن چنین است کسی که همه را توهین وتحقیر نماید عاقبت اش بخیر ،او یعنی صالع ودیدگاه او مردود. است و صالع مانند گودی کوکی در اجرات غنی نابغه دست به فجایع میزند و. همه روزه مردمان شمال افغانستان را توهین و. تحقیر میکند نمیدانم چرا به یکباریگی همه دزدان از شمالی وقاچقبران از شمالی بم گزاران از شمالی راکت بازان از دهکده های شمالی ،وای به حال این مردم
صالع میخواهد با این کار اش احساسات مردم شمالی را جریحه دار سازد و. در یک مجموع میخواهد مردم را علیه حکومت دوسره به به هم اندازد ،هرکسی که دست به چنین تبلیغات و تبیعضات رو بیاورد اخرالامر زوال اش در راه است ،ملت افغانستان همه یک دین ویک ایین و. همه برادران یکدیگر اند نگزارید این شغالان دولتی شما را به سرمنزل مقصود ناپاک خود آلوده سازد ،مردم همه متعد و یکپارچه باشند و انشأالله هم چنین خواهد ،این حلقه خبثه در ارگ نمیتواند با تفرقه بینداز وحکومت کن به خاسته های شوم خود برسند.
عبدالله ریحان

>>>   هرکس که نداند که نداند که نداند
چون جهل مرکب ابد الدهر بماند
هر کسی از ظن خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار من
اقای عدالت !
انطوری که فکر میشود معاون صاحب بی خبر ونا اگاه از دسایس روز نیستندهمه مسایل را میداند وبرنامه ها ونقشه های خارجی هارا هم نیک بلد هستند واین نکته هم معلوم است که تا این مقام ومنزل رسیدن کار اسان نیست تا اندازه ای درخودشان اهلیت وجود دارد ومابقی را بیرونی ها مساعدت وکمک نموده اند وباز وقتی انها شخصیت ها را استخدام مینمایند همه جوانب ان را معلومات میگیرند واگر کسی شایستگی وبرازندگی خاصی نداشته باشد مامور نمی گیرند واین موضوع را هم میدانید که این بد امنی وهرج ومرج را خود خارجی ها اگاهانه اورده اند تا ملت را بجان برسانند تا همه به پذیریش طالب اماده وعیار گردند عده ای به این نظر اند که ارگ حاضر نیست قدرت را به طالب تسلیم نماید هرگز چنین نیست ونمیتوانند چنین کاری را انجام دهند وقتی امریکای ها تصمیم گرفت که درسال ۲۰۰۰ کار را یکطرفه نمایند پاکستان که یک قدرت اتمی است شب هنگام از طریق زمین وهوا نیروهای خود را بیرون کرد وطالب وداعش وحکمتیار را به نقطه ای صفر رسانیدند حال که ۵۰۰۰۰۰ اردو وپولیس وملیشه راکاملا در اختیار دارند بدون مداخله ای خود انها ظرف یک هفته باز اگر خواسته باشند طالب را به توره بوره میرسانند همه اطراف از جمله اقای صالح را خود انها دستور وهدایت میدهند تا بیشتر افغان ومسلمان بکشند ومیدان کاملا برای خدمت گذاران شان صاف گردیده بدون دغدغه وبه ارامی حکمروای نمایند
حاجی ولایت خان صافی مقیم پاریس

>>>   اقای عدالت!
اینکه صالح انسان شایسته است نبایدتردیدداشته باشید.درجامعه که ۹۹،۹ فیصدش لولووهمکاردزد وملا وطالب است،هیچکسی قادربه تامین امنیت نیست.
تامین امنیت وسهمگیری دران وظیفه فردفردیک جامعه است،که درجاهلستان ما کسی ان رانمیداند.
عاقل

>>>   جناب عدالت، مه نوشته های شما را مانند سایر نوشته ها مطالعه میکنم اما کمتر موضوعاتی را یافتم که به دیده مثبت به آن نگریسته اید و آنهم جنبه فومی داشته اما بیشتر نوشته های تان صرف نقاط منفی کرده اید، درست است همه به این عقیده اند که اگر چندین فکر باهم یکجا شوند خلاقیت تبارز می یابد و اگر به نظر شما هم همی کار های جناب صالح معقول اند پس به عوض نقد کردن همسو شدن منفعت بیشتر دارد برای مردم افغانستان . سلامت باشید.
ناصری

>>>   لعنت خدا تروستهای بطالب و نفرین به دزدان ارگ کابل. مردم باید علیه هردو قیام کنند یا مرگ یا نجات از چنگ این دو جریان کثیف و جنایتکار، دزد و قاتل.

>>>   هرکسی توانیست نام یک نهاد دولتی در افغانستان را که به زبان پارسی دری باشد یاد آوری کند یا حتی نام یک اسناد ملی را بگیرد که به زبان پارسی دری باشد نه انگلیسی عربی فرانسه ای نه هندی یک هزار دالر دریافت کند پارسی ستیزی هم اندازه دارد

>>>   آقای عددالت!
به زبان رسای شما برکت. این جماعت دزد و لافوک جز به عشرت و سلامت خود و همدستان خاین خود به چیز دیگری نمی اندیشند، تا باشد دیده شود که چه روزی به پای حساب کشانیده خواهند شد.
سمندر پاسبان

>>>   از کی گله است که از صالح گله نیست.
در این کشور به شمول من هیچ آدم نیست هرچه است (بل هم اضل است)

>>>   جناب محترم حسن علی عدالت !
میخواه باور کنید که من با امرالله صالح نه شناخت دارم و حتا نه در داخل افغانستان زندگی دارم . ولی بدانید تمام هموطنان تان در خارج همیشه در فکر آرامی وطن اند ، چون همه فامیل ها و دوستان در وطن زندګی دارند . میخواهم با احترام به نان عدالت شما بگویم که حالا ، طالب ، داعش و بخصوص مافیای داخلی که هر لحظه چهره شان در مقابل با امر الله صالح افشا میشود سعی دارند تاامنیت شهر را به خاطر بدنامی صالح تخریب کنند و برای شان مرگ مردم بیچاره اهمیتی ندارد . اگر توجه کنید در تمام تأریخ حکومت همین یکماه است که حکومت به ابتکارات صالح بر ضد تخریبکاری ها فعالیت زنده دارد . معلوم است درین شهر بی سرو پا و بی دروازه و آدرس هرکاری ممکن است . پولیس نمیتواند صد فیصد همه چیز را کنترول کند ، چون غیر ممکن است . به آنهم انصاف داشته باشید اوضاع رو به بهبود است . و این راکت پرانی های اخیر کار مافیای جهادیان بود نه از گروه های دیگر . امید وارم افشا شوند .

>>>   امرالله صالح حمله کننده پوهنتون را گفت از پنجشیر است.راکت انداز ها را گفت که از شمالی است.
ببینیم که از مزار و قندور و بدخشان و بقیه ولایات شمال چه چیز هایی خواهد کشف کرد؟
حتماً ملاهیبت الله آخوند زاده را خواهد گفت که اصلاً از کلکان است.

>>>   صالح بلا گردان سیستم فاسد کرزی و غنی شده.
ستون پنجم در ارگ است.
ستون پنجم همان هایی است که در کنار اتمر مانع ادامه تیم انتخاباتی اتمر شدند تا جلو تغیر نظام گرفته شود.
صالح نهایتا" مجرم را دستگیر میکند .
قضا روانه زندان.
غنی با بخشش های ناسنجیده همه را رها میکند و این دور باطل ادامه پیدا میکند تا صالح هم خسته شود و هم بدنام و هم صاحب دشمنان فراوان.

>>>   آقای حسین علی خان بسیارخوب فرمودی بعضی ازاشخاص خودی فکرمیکنند که ما بسیار فهمیده وسیاست مدارهستم ولی این را فکر نمی کنند که مردم مارچه میگوید امرالله صلح خود ازجمله بنیانگذاران نا امنی درکابل است وقتیکه غنی موصوف رابه غلامی گرفت وسرپرست وزارت داخله ساخت اولین اقدام برداشتن پوسته های امنیتی در سطح شهربودکه عمل ناعاقلان موصوف سبب گشت گذار بی قید دزدان درساحات شهر کابل گردید واکنون درهرکوچه وپس کوچه مردم را لچ ومبایل های شان را هم ازطرف صبح چاشت شب میگرند.صالح ازساحه خیرخانه وارگ بیرون رفته نمی تواند باتمام لشکرخود بیاید یک روز درپلچرخی ویا ارزان قیمت که چه بالای رابه سرش میاورند
آبشار*****

>>>   واقعا همین طور است

>>>   داکتر صاحب اشرف غنی همیشه فتا<خطا>نمیکند این بار در سخنرانی خویش در کنفرانس ژنیوفرمودند ما از دنیا خیرات نمیخواهیم !!! فقط میخواهیم با دنیا ارتباط قایم نمایم !!! کجکول گدای در گردن وکدایان معروف را هم گسیل داشته اند ودستمال خیرات را هم هموار نموده اند باز میگویند ما خیرات نمیخواهیم بهتر بود می فرمودند امریکا! انگلستان !واروپا !واسترالیا!و...!برای ما خیرات ندهید فقط یک در صد ازان چپاول ودست برد های را که از هیلمند وبگرام و... نموده ایدبرای ما پس بدهید چنانچه یک زمانی خانم کلینتون وزیر خارچه ای اوبامادر سنای امریکا گفت وسخاوتمندانه هم گفتند ما تنها ده در صد از عوایدی را که از افغانستان داریم به انها میدهیم ونود در صد دیگر را اینجا بشما می اوریم در حالی که ده درصد کجا اگر یک درصد را هم بما احسان نمایند قره قولی کرزی را به هوا می اندازیم این که این عواید چیست واز کدام مدرک بدست می اورند کلینتون پوهیژی اوکاریی ما فقط انچه شنیدیم گفتیم وتنها به اقای غنی تذکار دادیم اول خو گف نزنین اگربازهم طاقت شما نمی اید مانند خانم کلینتون گف بزنید که چقدر بی پرده وصاف میگوید ما تنها ده در صد عوایدخود از افغانستان را به انها میگذاریم بقیه را اینجا می اوریم!!!وطندار های عزیز نه ملت افغان احمق است ونه ملل جهان همه مسایل را میدانند این که افغانها نمیگویند وارام نشسته اند از بس این ملت را شما وارباب هایتان کشته اید که دیگر از مردن خسته شده اند وملل جهان هم به غم کرونا ودیگر افت های زمینی واسمانی مانده اند تازه ازیک افت<ترامپ>رهای یافتند ببینید در امریکا وانگلیس واروپا بسیار بسیار از افغانستان به تاراج برده باشندیک تریلیون دالر که خداوند افتی را برانها باسم کرونا مسلط نموده که بیش ازبیست تریلیون انها مصرف گردید وچقدر پیر وکور وشل شان هم وفات کردواقتصاد متکی بر چپاول شان سخت ضربه خورد میدانید یک عسکر استرالیای چه کار کرده هفت اسیر داشته ودر طیاره تنها شش نفر گنجایش بوده یکی ازین اسیر های هلمندی را به شهادت میرساند وبه پیلوت میگوید حالا شش نفر شدند!!!این است تربیت یافته ای جهان متمدن وبشر دوست والله که ملیشه های نجیب هم اینکار را میکردوباز درین روزها بازار رولا غنی گرم شده شاید به سی وسی ویک افغانی راکه عساکر استرالیا کشته برای هرکدام شان یکصد هزار دالر غرامت بدهند ازین ناحیه از همین حالا ارگیان جشن گرفته اند ایا این پول را به ورثه ای شهدا نمی دهند ؟چرا میدهند به هر کدام پنجاه هزار افغانی ومیگویند اشتباه لفظی شده شما پنجاه هزار دالر شنیده این ان افغانی بوده!!!وتازه خبری را پخش نمودند که از عساکر استرالیای هفت نفرشان که باید محکوم میشدند خود کشی کرده اند
حاجی ولایت خان صافی مقیم فرانسه

>>>   گفتم عاقبت امرالله خان به همان سرنوشت جلال رزمنده خواهدبود که بعد ازخدمات زیادی در رابطه با تسلیم شدن مجاهدین به دولت انجام وظیفه داد؛ همان شد که داکتر نجیب توسط ایادی خود او را کشت.

>>>   یا با امرالله صالح کمر به مبارزه با طالبان مفسدان ببندید یا با طالب . راه دیگری ندارید .

>>>   دلم به آن روز صالح میسوزد که از ارگ رانده شود و از ترس دشمنان خود تراشیده به نزد گل آغاشیرزوی پناه ببرد و آن بلدوزر لعنتی هم نشه باشد.

>>>   در این شک نیست که تروریست در بدخشان ، مزارشریف قندوز و دیگر ولایات سمت شمال نیست ، اگر به فکر شما نباشد پس اینقدر مردم در این ولایات چرا کشته میشود، سرها بریده میشود و دیگر اعمال ترورستی ، حقیقت باید گفته شود.

>>>   صالح صاحب هم می اید، در صفحه فسبوک اش نوشته می کند این ها خاین هستند، مردم هم چنین دیدگاه را دارد، پس اینجا فرق بین مردم و امرالله صالح چیست هر دو می آیند شکایت می کنند، صالح صاحب باید این شکایت ها را کنار بگذارد در دنیا مجازی و باید قدم خود را در ساحه عمل بگذارد، و هر شخصی که خاین است با ثبوت دستگیر کند و با پنجه قانون بسپارد.
در غیر آن صورت معنی ندارد.

>>>   صالح را مانند پوش سهو استفاده میکنند۰

>>>   صالح تشنه قدرت و تشنه شهرت است و از این ضعف او مافیای شئونیزم قبیله اوغان مثل یک آله گک دست ارزان و بی ارزش سهو استفاده میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است