غنی فرمان رهایی زندانیان پاکستانی را صادر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۹/۹/۴ کد خبر: 165600 منبع: پرینت

اشرف غنی فرمان رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را صادر کرد.
غنی، فرمان عفو مجازات و رهایی برخی از زندانیان پاکستانی را که به «حکم قطعی و نهایی محاکم» در افغانستان محکوم به مجازات شده‌اند، صادر کرد.

در متن فرمان ریاست جمهوری که تاریخ صدور آن بیست‌وهشتم عقرب است، دلیل این اقدام نشان دادن «حسن‌نیت و تحکیم روابط دوستانه با جمهوری اسلامی پاکستان» خوانده شده است.
این فرمان چهار ماده دارد. در ماده اول آمده است که آن شمار از زندانیان پاکستانی که مدت حبس‌شان یک ماه باقی‌مانده باشند، مجازات آن‌ها عفو و از زندان رها شوند.

ماده دوم، جزای نقدی زندانیان پاکستانی که شرایط ماده اول این فرمان را داشته باشند و یا مدت حبس‌شان را سپری کرده و پولی برای پرداخت نداشته باشند، مورد عفو قرار داده است.
در ماده سوم فرمان محمداشرف غنی، مسوولت اجرای فرمان عفو مجازات زندانیان پاکستانی به کمیسیونی که فرمان عفو مجازات «محجوزین و محبوسین» را به مناسبت عید قربان اجرا کرد، سپرده شده است.
در ماده چهار فرمان ریاست جمهوری زمان انفاذ این فرمان سی‌ام عقرب ذکر شده است.

فرمان ریاست جمهوری در بیست‌وهشتم ماه عقرب یک روز پیش از سفر عمران‌ خان، نخست‌وزیر این کشور به کابل امضا شده است.
عمران خان در بیست‌ونهم عقرب طی سفر یک روزه به کابل آمد. سفر او به کابل به هدف تقویت روابط دوجانبه، گفت‌وگوی روی روند صلح افغانستان، تجارت و روابطه اقتصادی دو کشور انجام شده بود. این نخستین سفر او به افغانستان بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان پاکستانی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان به خاطر تشکر از فرمان عفو غنی فرمان شلیک ۲۳ فیر راکت را به کابل صادر گرد.
رهبر شاخه خراسان داعش کجاست؟؟؟

>>>   غنی نه شرم دارد نه حیا با رهایی 5000 رس طالب وحشی ملت را در خون نشاندی حالا چند صد ترورست پاکستانی را رها میکنی نمیدانم تو مغز داری یا نی . صالح دنبال ترورست سرگردان و خوابش پریشان برو بادارت را پرسان کن که تمویل و تکمیل کننده طالب است
افغان

>>>   هزاران افغانی که ده هاسال است در زندان های پاکستان بی سرنوشت اند وازاد نمیشوند وهیچ حکومتی اوغانی باز خواست وپرسان نمیکند.این مسله باید جدا پی گیری شود

>>>   از غنی انتظاری جز این نیست.
سردمدار فاشیسم فقط وظیفه اش را انجام میدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است