صالح اعضای پارلمان را به فساد گسترده متهم ساخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۹/۹/۴ کد خبر: 165602 منبع: پرینت

معاون نخست رییس جمهور با متهم ساختن اعضای پارلمان به فساد گسترده، می پذیرد که حکومت نتوانسته است اعضای متهم با فساد این نهاد را به دادگاه بکشاند.
امرالله صالح در دومین بخش روز نخست نشست ژنو در باره فساد اداری در افغانستان می گوید که، تاکنون هیچ عضو پارلمان هزینه دست داشتن در فساد را نه پرداخته است و برای تامین عدالت باید، به مصونیت آنان پایان داده شود.

دومین بخش نخستین روز نشست ژنو درباره افغانستان بر فساداداری متمرکز بود.
به گزارش طلوع، معاون نخست رییس جمهور در این نشست هرچند از اراده جدی حکومت در کار مبارزه با فساد یاد می کند؛ اما برخورد های تحمیلی جامعه صد راه مبارزه با فساد در افغانستان را نگران کننده می داند.

امرالله صالح، معاون نخست رییس جمهور، گفت: «به اجماع سیاسی نیاز است که نداریم. هر باری که می خواهیم اقدام قاطع انجامی دهیم، از سوی جامعه جهانی هشدار داده می شود که به جای پاک سازی فساد، اقدام سیاسی کنیم. برخی از مفسدترین ها به نام اقدام سیاسی بر ما تحمیل می شوند. برخی از قاچاقبران شناخته شده مواد مخدر به نام صلح رها شدند."

امرالله صالح پارلمان کشور را به فساد های بزرگ متهم می سازد و می گوید که، هنگام آماده سازی سند بودجه اعضای این نهاد وزیران را از بهر تحمیل خواست های غیرقانونی شان، به برکناری تهدید می کنند.

آقای صالح گفت: «فساد برخی از اعضای مشخص پارلمان بسیار بزرگ است؛ بسیار بزرگ. تا کنون، متاسفانه افغانستان نتوانسته است هیچ از اعضای پارلمان را به دادگاه بکشاند. این یک گوشه فراموش شده است. تا کنون وزیران، جنرال ها، رییسان و حتا سیاست گران بلندپایه محکوم شده اند؛ اما هیچ عضو پارلمان هزینه دست داشتن را در فساد نپرداخته است.»

در همین حال، سفیر غیرنظامی ناتو بر پایان فساداداری در افغانستان تاکید می ورزد.
استیفانو پدنتیکوروو، سفیر ملکی ناتو در افغانستان، گفت: «فساد اداری در افغانستان باید از بین برود. نیازمندی های مردم افغانستان باید در اولویت قرار گیرد. مأموریت آموزشی ناتو و صندوق اعتماد ارتش ملی افغانستان به مبارزه با فساد و ایجاد نهادهای امنیتی قوی کمک می کنند.»

افغانستان از جمله فاسد ترین کشور های جهان شمرده می شود. این پدیده افغانستان را در نزد جامعه جهانی با انتقادهای بسیاری رو به رو ساخته است، ظاهراً تلاش های زیادی برای ریشه کن ساختن آن صورت گرفته اند، اما این تلاش ها نتیجه دل خواهی به همراه نداشته اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   غنی رهبر شاخه خراسان داعش را رها میسازد و صالح بر سر پارلمان غر میزند.

>>>   صالح
وکیل های دوره های قبلی که فعلا" مصونیت ندارند ، چرا مورد پیگرد قرار نمیگیرند؟؟؟
قیومی و زاخیل وال و فاروق وردک چرا از پیگیری معاف هستند؟؟؟
قاتلین جنرال داود داود و جنرال عبد رازق چرا از پیگیری معاف هستند؟؟؟
یک کمی آهسته تر ، یک تنه خود را به طوفان مزن.
رهبر شاخه خراسان داعش کجاست؟؟؟
اگر در زندان است چرا اعدام نمیشود؟؟؟
زیاد لاف و پتاق نزن
با یک فرمان غنی صلاحیت دار شدی و با یک فرمان دیگرش بی صلاحیت میشوی.
پول هایی که خودت و غنی در تقلب انتخاباتی به کار بردید از کجا آمده بود؟؟؟
سپر جرم و جرایم قبیله شدن ، فردا جز حسرت و ندامت و خجالت چیز دیگری نصیب ات نمیکند.

>>>   دقیق فرمود جناب صالح.
تمام بدبختی از دست همین وکیلان مزدور است هروکیل وابسته به یک کشور است جاسوس هستند قاتل هستند مافیا هستند قاچاقبر هستند طالب هستند داعش هستند زنده باد امرالله صالح!

>>>   معاون رییس چمهور در مورد اظافه شدن معاشات کمیسیون متقلب و مفسد انتخابات چه جوتب دارد؟؟؟؟؟؟
چرا کسانیکه با چشم سفیدی تمام انتخابات را به بیراهه بردند و در نهایت نتیجه مفتضحانه را اعلان کردند به جای رفتن به زندان امتیازهای اظافی به دست آوردند.
مفسدین تیم غنی از پیگیری معاف هستند و از تیم های غیر فاشیست باید پیگیری شوند ، به این میگویند عدالت فاشیستی اوغانی.

>>>   صالح
به مفت بهانه به دست فاشیست های پشتون دادی تا از طریق مجلس خودت را خلع قدرت کنند و مثل اسلاف ات سمبول بی قدرت.
زبان سرخ سر سبز میدهد برباد

>>>   اگر به امرالله صالح وقت داده شود
بدون انکه شرم کند تنبان مارا میکشد این سبک سر از هیچ چیز ابا ندارد از مشکل خود بدیگران شکایت میکند اگر توان واراده داری لطفاآ مشکل خانه را خودت حل کن.

>>>   غنی تروریست رها میکند و صالح برای خود دشمن میخرد.
اول خود را اصلاح کن و بعد به جان پارلمان خیز بزن.
ایستاد شدن با غنی فاشیست و داروغه شهر شدن کدام اعتباری برایت به دست نیاورده که این همه غر میزنی.
بعد از کنفرانس تعهدات مالی ، غنی قصه خودت را در کله پزی مفت میکند و گاری فاشبسم یک سره بر نعش غیر پشتون ها میتازد.
به تو اهمیت ندارد چون تو از قوم صافی و از نسل پشتون هستی ، زیر سایه درخت خواهی آرمید.

>>>   نه تنها صالح ، زمین و آسمان افغانستان شهادت میدهند که این پارلمان های قلابی بدرد مردم نمیخورند بهتر است بودجه این ها برای مردم و سربازان تخصیص داده شود و این غیرحاضران و سود خوران را جواب بدهند . پارلمان درین کشور با آدم های اکثریت بیسواد و متعصب هیچ نقش مثبتی ندارد .

>>>   جناب میدانید چرا یک عده هزینه فساد خود را نپر داخته اند؟ از سه صد سال باینطرف هیچ یک اعضای دولت هزینه فساد خویش را نداده اند؛ زیرا همه باصطلاح از سر یک قماش اند. همه از خانواده ی مفسدین حلقه بگوش استعمار اند. فقط و فقط تمام هم و غم شان این است که دولت از این مفسدین گرفته نشود؛ شما آن مفسد کرزی را به بینید، بعد از آن همه اشاعه فساد، که باید پارلمان دوسیه های او را می ساخت و به اصطلاح به دادگاه کذاای معرفی می‌کرد ( که آن هم براعت میگرفت) عوض اش میدان هواای کابل رابنامش مسمی کردند.
مشکل افغانستان این است که ستون فقرات دولت بدست متعصبان پشتون است. وقتی که رءیس دادگاه عالی قضاوت نکرده باشد وفیصله دوسیه را نداند و رءیس سارنوالی در سارنوالی کار نکرده باشد؛ و هر دوی ایشان تخصص کاری خود را نداشته باشند؛ پس ایشان را توظیف کردند تا بلی گوی رءیس جمهور بوده وزندگی مردار خود را چند روزی طفیلی وار بگزرانند.

>>>   معاون اول ریسجمهور صد در صد در قسمت اکثریت وکیل های خائن و مزدور حق به جانب است. هر دزد و قاچاقبر برای اینکه از چنگال قانون معصون بماند با مصرف پولهای حرام خود را وکیل و سناتور می‌سازد که از مصونیت آن سوءاستفاده کند. باید به این بی عدالتی پایان داد و در مقابل قانون باید همه یکسان باشد.
نوابی

>>>   اقای صالح کاملا درست و مناسب صحبت نموده است. ما شاهد وکلای فاسد هستیم که سالهاست در امور وزارت خارجه مداخله نموده و خویشاوندان خود را از طریق زورگویی هم در داخل و هم در خارج از وزارت در نمایندگیهای سیاسی و وقونسلگریها مقرر میکنند. تعدادی از وکلای فاسد غرق در تعصبات قومی،سمتی و گرایشهای فکری اند.
باید برای مدت ۵ الی ۱۰ سال دروازه پارلمان بسته شود و یک تصفیه کاری درسطح وکلای بمیان آید.
خورشید زمانی

>>>   همین دولت ... به همین وکیلان رشوت خور رشوت میدهد تا به وزیران رای بدهد.
پس فاسد پرور دولت است که فاسد را چاق میکند.

>>>   چورلمان جای مافیاهای است که خون مردم را همیشه خوردن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است