واکنش تند مجلس به اظهارات اخیر امرالله صالح
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۹    ۱۳۹۹/۹/۴ کد خبر: 165608 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان در واکنش به متهم شدن اعضای این مجلس به فساد مالی و اداری از سوی امرالله صالح، نشست گزارش دهی شش نامزد وزیر را در بارۀ برنامه‌های کاری شان در مجلس ملغا کرد.
رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که گفته‌های آقای صالح و تلاش او برای از میان بردن مصوونیت قضایی اعضای مجلس، مخالف قانون اساسی و برخاسته از عقده‌های شخصی او است.

ازسوی دیگر پس از آن که معاون نخست ریییس‌جمهور درصفحه فیس بوک ، ازپرونده ضخیم اتهام‌های فساد برحلقه‌های نزدیک به عطا محمد نور والی، رییس اجرایی جمعیت اسلامی، خبرداد، آقای نور امرالله صالح را به ترور شخصیتی متهم می سازد و او را "غلام بچه" خطاب می کند.

پس از آنکه امرالله صالح معاون نخست رییس جمهور در سخنرانی اش به نشست روز نخست افغانستان در ژنو، اعضای مجلس نمایندگان را به دست داشتن در فساد گسترده متهم ساخت، اعضای این مجلس ازاین اتهام خشمگین شده‌اند.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان گفت: «روند سبز یک سازمان استخباراتی است من ثبوت می کنم مربوط یک کشورها است که از ایجادش تا کنون از سوی یکی از کشورها حمایت می شود.»

هرچند قرار بود نامزد وزیران، امورزنان، ترانسپورت، فواید عامه، امور مهاجرین، شهرسازی و معادن برنامه‌های شان را از بهر گرفتن رای اعتماد به مجلس گزارش دهند اما اعضای مجلس آنان را نپذیرفتند.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان گفت:«کاندید وزرایی که بخاطر ارایه برنامه هایشان به مجلس امده بودند رخصت شان کن.»

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان تقابل مجلس را با حکومت به سود کشور نمی دانند.
غلام حسین ناصری، عضو مجلس نمایندگان گفت: «مصوونیت کسی را که قانون اساسی داده است در همان چهار چوب قانون اساسی پدر کسی نمی تواند از وکیل بگیرد.»

منور شاه بهادری، عضو مجلس نمایندگان گفت: «اگر رییس صاحب جمهور یا اراکین دولت معاون صاحب اول و یا اشخاص دیگری خواهند خودشان یکه تاز میدان باشند پس جمهوریت را بردارند و حکومت مطلقه اعلام کنند.»

شماری دیگر از قانون گذاران نیز این اتهام‌ها را به اعضای مجلس نماینده‌گان شرم آور و خلاف قانون میدانند.
شاه پور حسن زوی، عضو مجلس نمایندگان گفت:«مه به امرالله صالح رای دادم در زندگی بزرگترین غطلی و بزرگترین خطا را انجام داده ام.»
عظیم کبرزانی، عضو مجلس نمایندگان گفت: «چون ما او را نمی توانیم عزل کنیم معاون رییس جمهور عزل شده نمی تواند فوت است و استعفا.»

مجلس نمایندگان از حکومت می خواهد که نام آن شمار از اعضای مجلس که در فساد دست دارند را افشا کند.
عبدالرووف شپون، مجلس نماینده گان گفت: «از معاون رییس جمهور باید پرسیده شد که کدام وکیل فساد کرده است.»

نویسنده: زهرا رحیمي طلوع نیوز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
امرالله صالح
نظرات بینندگان:

>>>   خانه ملت باید پابش را محکم کند ک از صالح بخواهد که وکیلان فاسد را با اسناد و ثبوت به محکمه معرفی کند و تا اعلان رای محکمه تائید کابینه به تعویق بیفتد.
ادعا های پوچ ، آنهم از جانب معاون اول قابا قبول نیست ، یا ثابت کند و محکمه دایر شود یا شخصا" به خانه ملت بیاید و از تک تک وکلا معذرت بخواهد.
وکلای ملت با هرچه بازی کردید گذشت مگر با آبروی خکد بازی نکنید.
آغاز گذارش دهی وزیران قبول ذلت و فساد است از جانب وکیلان.

>>>   اگر مجلس نماینده گان بکُلی پروسه رأی دهی را را لغو هم کند همۀ مردم افغانستان میدانند که بزرگترین عاملان فساد درافغانستان به استثنای چند نفر وکیل محدود همی وکلا هستند. اگر دزد نباشی از حاکم مترس.
کریم کریمی

>>>   معاون صاحب کاملا حقیقت رابیان کرده اند
وحقیقت تلخ است
ر

>>>   این‌وکیل صاحبان پول های مفت در جیب میکند اصلا در شورا حضور ندارند موتر ها و بادیگارد ها در اختیار شان داده شده کار شان در ذره‌بین هم دیده نمیشود هزاران مردم در نان شب روز شان احتیاج هستند جناب ها در عیاشی خود غرق اند مردم مظلوم افغانستان را که سیل برده این وکیل ها خیال خود را هم نی آورند حالا که سیل زیر پای وکیل ها رسیده جیغ فریاد شان فضای را گرفته خداوند متعال ازسر شما نگذرد پول مفت خوردن جواب دارد پولیس از دست شما لت کوب میشود مردم از شما مفت خورها به سطوح آمدند پول یتم بیوه در جیب شما میشود. شما در این وطن چه کار کردن آمدن دستان به دماغ تان یکی در خواب یکی مصروف تیلفون چندی هم قصه تجارت یکی قصه خاطرات خود را قصه میکند اصلا بودن هر دو شورا نه بدرد دولت میخورد و نه بدرد مردم دروازه شورا باید بسته شود پول های آنهارا به مامورین بدهید که فساد کم شود.

>>>   پس اگر نمایندگان فساد ندارند چگونه نامبر اول فساد در دنیا هستید؟

>>>   زور وکیل های مزدور فقد این است که این عمل را به شدید ترین الفاظ محکوم میکنند شورا بیکاره پاتوق شده به اشخاص استفاده طلب در طول ده سال همین وکیل ها چه کاری مثبت کرده اند هر روز جوکی های خالی در کار های شخصی تجارت خودشان مصرف هستند معاش مفت در جیب میزنند.در چکر های شهر مزاحم ترافیک هم میشوند بودن این مجسمه های متحرک نه به درد وطن خورده ونه به درد مردم گرسنه میخورد .

>>>   شورای ملی کانون فساد است در این زمینه حق با صالح است. البته، تعداد انگشت شمار نمایندگان پاک و سالم در این کانون فساد وجود دارد.

>>>   به ناحق بالای امرالله صالح اتهام وارد نزنید.در بین شما وکلا 25 فیصد تان اگر به لیاقت وشایستگی به پارالامان راه یافته باشید.باقیمانده تان همه با زور پول حرام،ارتباطات حزبی،گروهی،قومی،سمتی،ملیتی،واسطه وبا خریداری رای پاک مردم با پول،زور وتحدید به پارالامان راه یافته اید.وبه اساس لیاقت،شایستگی ،علم ودانش نیامده اید.به همین لحاظ همیشه بین تان جنگ های لفظی وفزیکی در مسایل کشوری رُخ میگیرد ومارا در انزار جهانی خجالت میدهید.همه روزه بین تان جنگ ودرگیری ادامه دارد.وکلای 40- 50 سال قبل به صدها مراتبه نسبت به شما با دسپلین،باپرستیژ، باادب ترومنظم بودند.متاسفانه افغانستان به عقب برگردیده است.واین پارالامان مطمئناً هیج دردی را دوانخواهد کرد.حیف پولی که بالای شما دولت مصرف میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است