تطبیق میثاق امنیتی در هشت ولایت دیگر
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۷    ۱۳۹۹/۹/۵ کد خبر: 165610 منبع: پرینت

جلسه تاریخ چهارم قوس مطابق به ۲۴ نوامبر۲۰۲۰:

اول: دوسیه تحقیقات دانشگاه کابل به بنبست رسیده است یعنی برای اکنون گنجایش انکشاف در آن سخت و بطی شده است. برای رد یابی قلمدادی ها کار بیشتر نیاز است که به مرور زمان صورت خواهد گرفت وچنانچه وعده سپرده شده بود این دوسیه در اختیار دستگاه عدلی و قضایی کشور قرار خواهد گرفت. از جلالتماب محترم رییس جمهور کشور که به صدای مردم افغانستان لبیک گفته و حکم محکمه علنی را دادند سپاس می نمایم.

دوم: در مورد حملات راکتی توسط طالبان داعشی بالای شهر کابل تحقیقات ادامه دارد. در روز های آینده شما را در جریان قرار خواهیم داد. روی انکشاف سرنخ ها کار جدی آغاز گردیده است. طی دو روز گذشته سیزده نفر از اعضای گروه طالبان که نظر به مصلحت گاه گاه دستار داعش را به سر میکنند دستگیر گردیده اند . من به بخش مطبوعاتی هدایت داده ام که جزییات را در اختیار مردم قرار بدهند. چند تن ازین دستگیر شده ها در ترور کارمندان دولتی در نواحی مختلف کابل بصورت مستقیم دخیل بوده اند. از تلاش های ریاست امنیت ملی کابل بخاطر جلوگیری از انداخت راکت و خنثا سازی بمب در ساحه پغمان ابراز سپاس می نمایم. چنانچه وعده داده بودیم پوشش محل به محل کابل آغاز گردیده است. من از ناکامی ها چشم پوشی نمی کنم. من از درد و افسردگی مردم عزیز ما چشم پوشی نمی کنم. متاسفانه جنگ شدت گرفته است و روش غلط و اشتباه آمیز مذاکرات در دوسال گذشته با گروه تروریستی طالبان در دوحه باعث شد که این گروه به جای فکر کردن به صلح صاحب اعتماد به نفس کاذب شده و سطح خشونت را بالا ببرد. بخاطر مهار این وضعیت چنانچه شاهد استید دست به کار شده ایم. همکاری مردم راه رسیده به پیروزی را ساده می سازد. درجلسه امروز از یکی از وکلای گذر که با اطلاع به موقع از یک انفجار جلوگیری نمود سپاس گذاری حضوری صورت گرفت. چندین تن از پولیس قهرمان که در روز های اخیر توانسته بودند دستاورد داشته باشند نیز قدردانی صورت گرفت.

سوم: یک بار به مردم کابل اطمینان میدهم که بخاطر مهار جرم و جنایت و جلوگیری از حملات مرگبار تروریستی ما پولیس را از کنترول ساختمان های قانونی و غیر قانونی بیرون ساخته ایم. رسیدگی به معضله ساختمان های غیر قانونی اکنون بدوش ریاست تحقیقات جنایی و نواحی شاروالی کابل است. پولیس حق دخالت درمسایل ساختمانی را ندارد مگر اینکه شهرداری کابل برای موارد مشخص درخواست کمک نماید.

چهارم: از شهرداری کابل بخاطر دادن درس عبرت به پولدار های فاقد ادب شهری ابراز سپاس می نمایم. در یک مورد یکی از ساختمان های مشهور بدرفت ساختمان را به کوچه وصل کرده بود و شهرداری آنرا در تهکوی های ساختمان خالی کرد تا در آینده این کار بد را تکرار نکنند. دیروز نیز مواد ساختمانی را که یک ملیونر در سرک انداخته بود توسط شاروالی دوباره در دهلیز مارکیت طلا و لباس فروشی موصوف انتقال نمود. ایجاد نظم شهری به پخش و نشر خبرنامه امکان پذیر نیست و ما مجبوریم روش های نا متعارف را روی دست گیریم.

پنجم: بخش زیادی از دستاورد های پولیس را از روی اعلامیه های آنها خبر شده اید. در قسمت پیدا شدن جسد جواد نام از حوزه سوم کار تحقیق را جدی گرفته ایم. به آسانی حکم اینکه مسایل شخصی باعث قتل وی شده است برای ما قابل قبول نیست. اکنون از اعترافات طالبان داعشی بر می آید که یک قسمت اختطاف های شهری را آنها انجام داده و از پول حاصله عملیات های خود را تمویل می نمایند. وقتی دوسیه حمله به پوهنتون کابل به محکمه ارجاع شد شما جزییات یک بخش را بدست خواهید آورد.

ششم: سطح رضایت از جلسات شش و نیم برای تطبیق میثاق امنیتی در بیست و چهار ساعت گذشته ۵۹ درصد – انتقاد ۳۲ درصد و رکیک گویی نیز هشت درصد بوده است. به مردم شریف کابل اطمینان میدهیم که تیم شش و نیم به تمام نظریاتی که برای ما ارسال کرده بودند رسیده گی نموده و می نمایند. پس منتظر اطلاعات شما استیم. اگر اطلاع کتبی و عکس برای ارسال به ما دارید لطف نموده به شماره های
+93730100900
+93730600700
واتسپ نمایید. البته شماره های پولیس مانند ۱۱۹ و تمام خط های داغ نهاد های امنیتی مانند گذشته در خدمت شما است.

هفتم: لوی سارنوالی گزارش داد که وزارت مالیه سرعت خویش را در ثبت وسایط دوبرابر ساخته است. بازهم قابل قبول نیست. بحث رسیده گی به فساد که به مار ارجاع میگردد در هماهنگی حضوری و رخ در رخ با لوی سارنوالی مطرح میگردد.

هشتم: در جلسه امروز قوماندان امنیه پنجشیر دعوت شده بود تا مطابق به لیست و فهرست داده شده از جانب قوماندانی امنیه کابل مجرمین فراری در پنجشیر را دستگیر و به پنجه قانون بسپارد. فهرست بصورت مستقیم در اختیارش قرار گرفت. منتظر اقدام بوده و موضوع را بصورت روزمره پیگیری خواهیم کرد.

نهم: دیروز اولین جلسه کاری برای تطبیق میثاق امنیتی را با هشت ولایت افغانستان از طریق ویدیو برگزار کردیم. گزارش این جلسه از طریق دفتر مطبوعاتی ما با مردم افغانستان شریک ساخته شده است. مانند کابل در باقی ولایات نیز همکاری شما را خواهانیم . به نظریات و اطلاعات تان ارج قایل می شویم و آنرا بصورت منظم و نهادینه پیگیری می نماییم. میثاق امنیتی سند متحد المال نیست. برای نوشتن میثاق امنیتی برای هر ولایت با صد ها نفر مصاحبه میشود و تمام گذشته امنیتی و جرمی ولایت مورد بررسی قرار میگیرد. ما مبحث امنیت را از تیوری پردازی های رده بالا و تحمیل آن به سطوح پایین رهبری و جامعه بیرون ساخته ایم. در شیوه جدید مردم امنیت را تعریف می نمایند و مردم راه حل را پیشنهاد می نمایند. این روش مردم محور باعث ایجاد اضطراب در میان حلقات مشخص شده است که دیگر نمیتوانند شبکه های جرمی را از دید مردم پنهان نگهدارند و خود بدون تشویش در راس این ساختار های ننگین قرار داشته باشند. تشهیر منفی یکی از پایه های اساسی و مرکزی میثاق امنیتی است.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میثاق امنیتی
ولایت
نظرات بینندگان:

>>>   تو نوشتی ما خواندیم
ما نمینویسم چون تو نمیخوانی

>>>   امراله جاسوس وباند تروریستی اش باید محکمه ومجازات شوند

>>>   کاش همه ارگانهای دولتی و کارکنان مسوول، از طرز کار و فعالیت هایشان مانند آقای صالح به مردم گذارش ارایه نمایند. گرچه مطمئناً مافیای منطقه، گروه های تروریست و قلدران و پول اندوزان به هر وسیلهٔ ممکن میخواهند درمقابل او سد واقع شوند، اما اقلاً درین دولت کسی هست که در مقابل مردم احساس مسوولیت میکند. من مطمن ام که کار و فعالیت او بدون نتیجه نخواهد بود. درود و سلام به شما آقای صالح.

>>>   حناب صالح معاون صاحب اول!
چرا در قضیه انفجار موتر یما سیاوش همه ای دم و دستگاه مهر سکوت بر لب زده اند؟

قصایای نهایت خورد و زیز همه شمول همه روزه در گزارشات شش و نیم تان انعکاس می یابد٬ اما این چه رمزی است که حتی یکبار هم شده یک اشاره مستقیم یا غیر مستقیم چون « محرمیت استخباراتی » به این موضوع نکرده اید؟

در صورت ادامه سکوت تان فکر نکنید که مردم بعد ازین به گزارشات تان وقعی گذاشته و به آن باورمند باشند.
صداقت در همه امور باعث سرافرازی و موفقیت نصیب دستگاه دولتی و شما خواهد شد؛

ورنه همان تبصره های مردم درست از آب بدر میآید که میگویند: (شما دنبال خس دزدان روان هستید و شتر دزدان در خانه راحت لمیده٬ و فقط میخواهید مردم را اغفال نموده و پشت نخود سیاه روان میکنید).


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است