چرا به جان هم افتاده ایم؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۶    ۱۳۹۹/۹/۵ کد خبر: 165614 منبع: پرینت

نمیدانم با چه زبانی شما هموطنان گرامی ام را خطاب کنم:
والله؛ باالله، صم باالله که هرگز این وطن جور شدنی نیست؛ زیرا مشکل اساسی در جای دیگری است...

نه جلسات سبکسرانه شش و نیم صبح امرالله؛ نه سخنان احمقانه و عقده مندانه حاکم دزد بندر حیرتان عطای نور، نه کمک های میلیاردی جهان؛ نه قوای ناتو؛ نه ارتش امریکا؛ نه شعار های بی پایه عدالت اجتماعی حقوق بشری؛ نه دموکراسی قلابی؛ نه صلح ویرانگر بین الافغانی عبدالله، نه ملی گرایان بیهوده گو؛ نه فریاد رییس پارلمان این... کمک رسان قوای اشغالگر امریکا که از اینطریق چاق و چله شده اند... و قطعآ و هرگز نمیتوانند و غیر ممکن است که این وطن بدبخت را که در حال غرق شدن است نجات دهند؛ زیرا مشکل اصلی همانا بنیاد و سنگ تهداب این نظام و حتی نام ننگین (افغانیه) است که از ابتدا کج نهاده شده است. تا زمانیکه این دیوار فرو نریزد و از بنیاد خراب نگردد و سنگ تهداب اش درست مانده نشود، هرگز روز خوشی را نخواهیم دید و این دیوار کج برای حاکمان این نظام پوسیده و رژیم خونین نفس راحت می بخشد و در سایه آن زندگی میکنند.

دل بستن من وتو به این نظام قبیلوی یک ایدیال احمقانه بیشی نبوده و نیست. مطممین باشید مزدوران این نظام و با تبانی متفکرین فاشیزم قبیلوی من و تو را مصروف بازی های احمقانه خویش نموده اند و به حال ما میخندند؛ تفرقه می اندازند و حاکمیت میکنند. جسارتم را ببخشید و اگر خیلی ساده بگویم:" تا احمق در جهان است مفلس هرگز در نمیماند." لطفآ به این ایزار کشی های شرم آور خاتمه بدهید.

ولی این فارمول به اثبات رسیده تاریخی را باید همه بدانیم: "که تفکر قبیلوی قطعآ دیگر سازگار این جامعه نبوده و نیست و جوابگوی این عصر شده نمیتواند حتی اگر پالان اش را دگر کنند.
این را بخاطر بسپارید که برای نابودی من و تو و آنهم توسط دسته تبر خودی ها از هیچ عمل ضد انسانی روگردان نبوده و نیستند.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قبیله
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   آقای صفوی، علت اصلی بدبختی وطن و ملت را خیلی درست فرمودید.

>>>   ترتیب وتنظیم کلمات خیلی هاعلی ودلپذیر ولی مفهوم منفی صفر.
پرولم قبیله وطایفه وپشتون فارسی نیست.پروبلم احماقت سرتاسری درنتیجه تبلیغ احمقانه چهل ساله ملاست.درجامعه که متجاوز از۹۹ فیصدش احمق باشد،جزبدبختی نمیتوان چیزدیکری انتظار داشت.
راوی

>>>   راوی ، از کجا فهمیدی که ۹۹ فیصد جامعه به شمول من و خودت احمق است.
برادر جامعه احمق نیست.
سردمداران احمق خیل ما است که ما را در بست در گرو فاشیسم قرار داده اند.
وقتی به راننده سرویس اعتماد میکنی و راننده تو را در بست تسلیم گله دزد ها میکند ، چه میتوانی بکنی؟

>>>   بسيار عغدهي و احساساتى نوشته! افغانستان را همين نيمچه باسودان خراب كرده!

>>>   خوب است. بعد از این نام افغانستان را برای اینکه ارزوی عطا جان صفوی براورده شود نام یکی از استان های ایران را میگذاریم.هم هزاره ها خوش و جناب صفوی صاحب.من در یکی از تبصره ها خواندم البته توسط برادر هزاره نوشته شده بود. موصوف مدعی بود که افغانستان را برای ما بدهند تا در پهلوی محرم هر سال سالگرد ایت الله خمینی شیعه فاشیست را که در عقده مند بودن و افراطی گری کم از سلفی های سنی نیست برگزار کنیم.من به صراحت برایتان میگویم که اگر هزاره های وابسته به ایران که تعداد شان مثل پشتونهای وابسته به پاکستان کم نیست به قدرت واقعی برسند روز روشن را بر مردم افغانستان شب خواهند ساخت.تجلیل از محرم را بیاد بیاورید من به چشم خود دیده ام که تعداد هزاره های عقده یی و ایران طلب با پول فراوان محرم را خلاف دین اسلام با هزار نوع خود سازی و فخر فروشی تجلیل میکنند و این در حقیقت به خاطر حسین نیست بلکه بخاطر نمایش قدرت...
دعا گوی تان
کابل

>>>   در پاسخ نظر دنده از کابل
تو لازم نکرده درباره هزاره ها و ایرانی ها سخن بگی طالب محصول نابی از اسلام سنی عربی هستش که نه تنها خاورمیانه بلکه اروپا ها را هم اتش کشیده و وضع اسفناکی را برای افغانستان رقم زده است.

>>>   با عرض سلام این به جان هم انداختن یکی از پلان های آغای غنی و آغای کرزی است که دم پای طالبان را صاف میکنند پیش قراول است همه را مصرف جان هم دیگر ساخته اند آغای امرالله صالح را وسیله ساخته اند سری مخالفان طالب را گرم بسازد همه مخالفان طالبان قلعه بند میسازد به بهانه اصلاحات همه مخالفان را تسلیم طالبان میدهند بعدآ آغای غنی کرزی طلبان بخاطر جمع به اهداف شان میرسند در قدم اول آغای امرالله شاید یکی از قربانی های اول طالبان باشد.

>>>   به جان هم نیفتاده ایم همه به جان ما افتیده اند!
اقبال لاهوری میگوید
چومیگویم مسلمانم بلرزم
که دانم مشکلات لا اله را
وباز اقبال علیه الرحمه میفرماید
قبای لا اله خونین قبایست
که بر بالای نامردان دراز است
راستش از ابتدای پیدایش دنیا مبارزه ای حق با باطل اغاز یافته در همه ادوار این روش وسنت ادامه داشته ودارد
چنانچه شاعر دیگری میگوید
شراره کار روای هاازل سی تاامروز
چراغ مصطوی وشرار بو لهبیست
همیشه یک طرف ابولهب ها ودر سوی دیگر رهروان وپیروان حق در نزاع وکشمکش بوده اند از بیست سال بدینسو وحتی از سی وچند سال بدینطرف ملت افغان را به عنوان های مختلف به قتل میرسانند وکشور ما راخراب میسازند وملت عزیز ما را مجبور به هجرت مینمایند وتعداد زیادی را معتاد ومعیوب ومعلول کرده اند بنام مبارزه با تروریزم در حالی که تروریست ها را خود ساخته اند وبه دلیل واهی مواد مخدر تا این مواد را دیگران نبرند وخود جمع اوری کرده باخود ببرند وهم مردان با غرور وعزتمند ووطندوست مارا ازبین ببرند وصحنه را برای وطنفروشها وتکنوکرات ها وبی خاصیتها مساعد بسازند واینهای که بنام خودی ودوست در مقابله با ما برامده اند به دستور وهدایت وفرمایش انهامیباشد
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   از خود سازی و فخر فروشی می‌ترسی یا از برگزاری باشکوه محرم شده خار چشم سلفی ها و تکفیری‌ها در افغانستان.
یاشار

>>>   همیشه پشتونها جنایات و آدم کشی ها و انتحار و اختطاف و خشک مغزی طالبهای خود را تقصیر همسایه می اندازد
سالها حکومت داری با کشتار رشوه تقلب جعل دروغ تعصب قومی پاکسازی قومی تعصب زبانی ترور وحشت کافی است کی میخواهید به انسانیت باز گردید؟
امیرعلی هروی

>>>   نظردهنده محترم سوم!
منت بگذار ومراتب احتراماتم رابپذیر.من هنوز هم بالای حرفم ایستاد هستم.فرموده شما دقدیق(رهبران احمق).مگرهمین رهبران احمق ازاسمان باچترازاسمان پا یین شدندویا من من وخودت به انهارای دادیم و به انها کف زدیم؟
انتخاب راننده ناشایسته هم مثل انتخاب رهبرناشایسته است.که ایجاب دقت میکند.
اگریکی دوسالی خارج وطن میبودی،چند کلمه لسان میاموختی ودرموردافکار وخوب وبددیگران دقت میکردی دران وقت نوشته من راطرزدیگری اصلاح میکردی ۹۹ فیصدنه بلکه ۹۹،۹ فیصد.سرفرازباشید.
راوی

>>>   جالب وخواندنی.
۱-یکی ازدوستانم وفات شد،روح مقدسش شاد.دراعلان فوتی اسمای ۲۶ نفرردیف شده.پسر،برادر،کاکا،ماما،برادرزاده،پسرماما....همه مذکر.بدون تذکراسمی ازاناثیه.
اگرگفتیم صدیق پسرماما،دنیاگل وگلزارولی اگرگفتی صدیقه دخترخاله گویا بی ننگ، بیغیرت وبیناموس هستی.مگراین نشان احماقت نیست؟
۲-امریکا وناتوبه طالب تسلیم شد،زیرامن وتو دیگران پشتیبان طالب هستیم.
تایید طالب وداعیه طالب نشان احماقت نیست؟
۳-اگرنوعروسی دوماه بعدازعروسی امیدوارنشود،عوض مشوره باداکترولادی نسایی،اوراتسلیم ملا لندی وامثال ملا لندی میسازیم،اماازذکرنام صدیقه شش ساله ابا میورزیم.ملایی درهرات ۱۱۴ خانم جوان راحامله ساخته بود،مگرمیتوانیدحدس بزنیدکه بالای چه تعدادی تجاوز کرده باشد؟این نشان احماقت نیست؟
۴- حدود۷۳ دلیل دیگرهم مبنی بر به احماقت سرتاسری دارم،اماداستان طویل وعریض خسته کن است.
بشیربشارت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است