کشورهای کمک کننده و میلیاردها کمک
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۵    ۱۳۹۹/۹/۶ کد خبر: 165622 منبع: پرینت

جامعه جهانی دادن پول ها را به شرط مبارزه با فساد، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و حیف و میل کردن به افغانستان میدهد.
(از جامعه جهانی جدا خواهش می شود بدون کنترول یک نهاد مستقل در کابل این پول را در اختیار افغانستان قرار ندهد. با دادن کمک های جامعه جهانی فساد به گونه ای در افغانستان افزایش نموده و بیشتر از نیمی از این پول به جیب نهاد های دولتی و شخصی می رود، این نشان میدهد که هر وقت موضوع پول به میان باشد، جبیب ها باز و بخشی از این پول های از طرف قدرتمندان احتمالا به بانک های دوبی، ترکیه و پاکستان انتقال می یابد.

افغانستان کشوری است که پس از کنفرانس بن ۲۰۰۱ به گدایی و یا کمک گرفتن از کشورهای جهان عادت کرده است. در صدر آن حامد کرزی و اطرافیان اش و سپس اشرف غنی و اطرافیان اش میباشند و برای به جبیب زدن این پول ها مجبور اند به دیگران نیز حق بدهند) جامعه جهانی طی چهار سال آینده میلیاردها کمک به افغانستان برای حفظ دستاوردهای دموکراتیک در کشور انجام داده است.

در پایان کنفرانس اهدا کنندگان در ژنو روز سه شنبه ۲۴ نوامبر، دبورا لیونس، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفت که این "روز خوبی برای افغانستان" با "تعهدات قوی" برای کمک های مالی است. اما افغانستان نباید فراموش شود.

هیکوماس وزیر خارجه المان گفت با توجه به روند صلح درافغانستان، خواستار حاکمیت قانون و حقوق بشر در افغانستان شد. این پول به آسانی به دست نمی اید "، دبورا لیونس تأکید کرد. این به شرطی پرداخت می شود که به طور معقول هزینه شود و دولت در کابل باید پاسخگو باشد.

با کنفرانس اهدا کنندگان، جامعه جهانی همچنین "حمایت قاطع "خود را از روند صلح در افغانستان ابراز داشت. اشرف غنی، از جامعه جهانی خواسته است تا به پشتیبانی مالی خود از کشور ادامه دهد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشورهای کمک کننده
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   صلاح سمرقندی یااسباب شرمنده گی!
هموطنان عالیقدر !با پیشرفت وانکشاف سریع وروزافزون تکنالوژی واقعا جهان امروز به یک دهکده کوچک مبدل گشته،ازینرواگرازرده خاطرنشوید باید روی انچه ازبزرگان به ارث برده ایم،کمی دقت کنیم واقعااگرانچه مابه ارث برده ایم مایه افتخاراست(گرچه من چیزی نمیبینم)بایدانرا مثل مردمک چشم حفظ کنیم،ولی اگراین میراث فرهنگی ماجزیک احماقت که مایه خجالتی است چیزی دیگری نیست،بایدروی ان تف کردوازان خودرارهانید.
ازان جمله همین صلاح سمرقندی است.همراه ما یک چای میخوردین خوش میشدیم(دروغ)،شب مهمان ماباشید(دروغ).مادروغ میگوییم وطرف مقابل هم بخوبی میداندکه مادروغ مگوییم،نمیدانم ضرورت همین قدردروغ گویی چیست؟
خارجیهای که مدت رادروطن ماسپری کردندوقتی باخارجیهای تازه واردمقابل میشوند،اولین حرف شان همین است که متوجه باش،وقتی افغانها میگویندبیا چای بنوش دروغ است فورااجابت نکنی.بیاییدبااین احماقت وداع بگوییم.
عاقل

>>>   غنی حال تا چهار سال مصروف دزدی از این پول ها است و عبدالله مصروف چکر و طالب مصروف کشتار

>>>   در بعض کشور ها باند ها وگروپهای اند که اشخاص معیوب وطفل های کوچک را در چهار راهی ها وبالای سرکها چهت گدای گری می نشانند شبانه ویا بعد از ظهر ها هر انچه ان بیچاره ها اندوخته باشند از انها می گیرند وباز عین عمل را همه روزه تکرار نموده ازین مدرک پولهای زیادی را کمای میکنند!!!
از افغانستان بیچاره هم همان طفل ومعیوب جور نموده بنام افغانستان ملیاردها دالر جمع اوری میکنند وباز در اخیر سال یا وزیر مالیه فرار میکند وهمه دارای ها کمکی را با خود انجا می برد ویا پولهای را که به قرار دادی های فوج واجنت ها وژاندارم های خود باید بدهند از همین جا پرداخت مینمایند مثلا داکتر صاحب فاروق وردک توان استفاده جوی یکملیارد دالر را ندارد ولی توسط انها به پاکستان ومصارف حزب اسلامی وطالب ها پولها را بیرون نموده معلم های خیالی ومکتب های خیالی و... ساختند و به انها پرداخت نمودند ویا قیومی وزیر مالیه پس ازان همه استفاده جوی ودستبرد که مطمینا همه پولها را به مرجع اصلیش تسلیم نموده خود به امریکا رفتند اگر راستی خیانت نموده چرا اورا درانجا دستگیر ومحاکمه نمی کنند ومعلوم است که انهمه خیانت وچپاول را به دستور خود انها انجام داده ودوباره در مامن امن جا خوش کرده اند
یکی از شرط های خارجی ها جلوگیری از قاچاق مواد مخدر است انهم به این خاطر که کسی دیگری ان مواد قیمتی را قاچاق نتواند وخودشان همه را گرد اورده به قیمت تمام به فروش رسانند وشرط دیگرشان جلوگیری از فساد اداری است در داخل ارگ واطرافیان ریس ارگ اقارب رولا غنی واشرف غنی ومعاونینش به فساد غرق هستند وبخاطر مشغول ساختن اذهان عامه سروصدا به راه می اندازند چنانچه میگویند دزد هم میگوید دزد را بگیرید وصاحب خانه هم ونسبت به صاحب خانه دزد ها اواز بلند نموده اند وباز این همه شرط وشروط به همین خاطر است که پولها را به ما ندهند وخود دستبرد نمایند
معلم محمد داود بیگ از لیسه ای صمیم

>>>   دور عیش ارگ و فاحشه های سیاسی و جسمی اش باز رونق میگیرد و دستان خود را با خون این ملت هر آن رنگین میکنند و خوش میگذرانند.
در بستر نا امنی و فساد غنی قصر خیالات خود را در حال آباد کردن است و برادر قبیلوی اش در حال ویران کردن.

>>>   اگر فلم های قدیم اروپایی را تماشا کنید همیشه در کنار پاد شاه ها و سر دمداران آن وقت رهبران و اسقف های کلیسا ها در دربار و تمام سطوح دولتی حظور داشتند. هم مداحی می کردند و هم می دانستند که پول نزد همین پادشاه ها و حکمرانان است. هر کس که خلاف پاد شاه حرف می زد به فیصله ای همین کشیش ما سر بریده می شد. ودر برابر همین کار شان از پاداش ها و مزایای فراوان بر خبردار می شدند. حالا عین قصه را ملا های ما هم تکرار می کنند. در زمان خلقی ها و پر چمی ها در زمان حکومت جهادی ها در زمان طالبان و در حکومت بعد از طالبان ملا فقط منتظر پول کمکی است. بعد از رسیدن پول تمام شان دور و پیش زمام داران پرسه می زنند تا بنام های مختلف عینا مثل کشیش های کاتولیک و عیسوی جیب های خود را از طرف روز پر می کنند و از طرف شب به تخریب کاری می پردازند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است