اسماعیل خان: حکومت با شورای مصالحه مخالف است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۶    ۱۳۹۹/۹/۶ کد خبر: 165623 منبع: پرینت

محمد اسماعیل خان، از اعضای برجستۀ جمعیت اسلامی می‌گوید که حکومت با ایجاد شورای مصالحۀ ملی و صلح مخالف است.
او تأکید دار که بدلیل همین مخالفت‌ها تاکنون اعضای شورای مصالحۀ موفق نشده‌اند که حتی یک نشست رسمی برگزار کنند.

اسماعیل خان افزود: «دلیل این‌که گفتگو کننده‌های حکومت افغانستان و طالبان به نتیجه‌ای نمی‌رسند، این است که پشت سر این‌ها کسانی حمایت کننده، هدایت کننده و برنامه ریز قوی وجود ندارد. این هدایت کننده باید شورای مصالحۀ ملی می‌بود که تا فعلأ متأسفانه این شورا تشکیل نشده‌است.»

پس از انتقادها از عدم تشکیل شورای مصالحۀ ملی، عبدالله عبدالله، رییس این شورا با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین به دیدار عبدالرب رسول سیاف رفت و دربارۀ صلح و شورای مصالحه گفت‌وگو کرد.

در حدود سه ماه پیش، رییس‌جمهور در فرمانی اعضای شورای مصالحۀ ملی را معرفی کرد؛ اما عبدالله عبدالله با آن مخالفت کرد. پس از آن، حامدکرزی و شماری از سیاسیت گران دیگر نیز مخالفت شان را با این فرمان رییس جمهور اعلام کردند.

با آن که شش ماه از امضای توافق سیاسی میان رییس جمهور و عبدالله عبدالله برای ایجاد شورای مصالحه ملی می‌گذرد اما هنوز هم اعضای رهبری این شورا اعلام نشده‌است و از تشکیل این شورا خبر نیست.


انیسه شهید، خبرنگار طلوع‌نیوز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسماعیل خان
شورای مصالحه
نظرات بینندگان:

>>>   غنی میمیرد ، یا بهتر بگویم ناخواسته چشم از جهان خواهد پوشید و در نهایت ۵۰ - ۵۰ بین پشتون ها مشکل حل میشود.
جنگ به شکل اصلی اش آغاز میشود و با توافق پاکستان پشتون ها خورد و خمیر میشوند تا حدی که بعضی مناطق افغانستان داوطلبانه با پاکستان خواهند پیوست.

>>>   وقت که این مانکن ادعای کم از ریاست جمهوری بالای ملت مضلوم افغانستان را نداشت چطور شد که در موقف فعلی که با قلدری وزور گویی به ان رسیده است دست به دامان مهره های سوخته چون کرزی سیاف وپیر مرد فرتوت مانند تورن اسمعیل شده است که خود نمیتواند اعضای شورای خود را انتخاب کند شرم است با چهار معاونین بی صلاحیت پا درگل باشد وهرروز ملت بی چاره قربانی بدهد

>>>   همه درد سر است شورای مصالحه چه معنی دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است